2026-07-07, 13:34
Medlem
Hon hade något på hunden från senaste bilden där hon skriver att pojken som sparkade den lilla är "bästa vänner" , men kan inte se om det enbart är sele eller en slags flytväst. Kontaktar gärna uppfödaren bara jag kan få fram ett namn.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Bara att printa och skicka till uppfödaren.
Senast redigerad av Alsteralven3338 2026-07-07 kl. 13:43. Anledning: Felstavat
Citera
2026-07-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Hon hade något på hunden från senaste bilden där hon skriver att pojken som sparkade den lilla är "bästa vänner" , men kan inte se om det enbart är sele eller en slags flytväst. Har inga som helst problem att kontakta uppfödaren bara jag får ett namn.
Dom är fan inte bästa vänner! Det är spel för gallerierna, hon har varit här inne och läst.
Ungen har lärt sig vara elak mot djur av skithögen S. Jag vidhåller att E inte är direkt elak mot djur men hon är för korkad och lat för att kumna ta hand om dom och ungen får ju aldrig någon tillsägelse heller.
Citera
2026-07-07, 13:48
Medlem
Nej, hon försöker bara få folk att tro det efter vad som visades på henne kanal när han var elak mot hunden.
Citat:
Ursprungligen postat av daisy55
Dom är fan inte bästa vänner! Det är spel för gallerierna, hon har varit här inne och läst.
Ungen har lärt sig vara elak mot djur av skithögen S. Jag vidhåller att E inte är direkt elak mot djur men hon är för korkad och lat för att kumna ta hand om dom och ungen får ju aldrig någon tillsägelse heller.
Citera
2026-07-07, 14:25
Avslutad
Lite komiskt att läsa kommentarer på hennes Facebook. Kan nån av hennes följare stava? Går knappt läsa vad de skriver 😅
Citera
2026-07-07, 14:55
Medlem
Likadant på YouTube. Undrar hur många som är fejk? Köpta?

Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Lite komiskt att läsa kommentarer på hennes Facebook. Kan nån av hennes följare stava? Går knappt läsa vad de skriver 😅
Citera
2026-07-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Det vore ju konstigt om hon inte har en allierad här inne som rapporterar vad som sägs om henne. Särskilt med tanke på att hon alltid gör exakt det vi kommenterar.
Cykelkorg till hunden, klipper bort att M sparkar mot hunden etc.

Räcker ju att hon själv går in och läser. Man behöver inte ens vara medlem på Flashback för att läsa tråden ju. Och det tror jag att hon gör, för hon gillar uppmärksamhet. Så tror absolut att hon läser sin tråd.

Lina däremot tror jag är en person som är mer grundad och trygg (Ellie vill framstå som det men hennes ageranden säger motsatsen). Lina tror jag skiter i om folk skriver saker om henne. Hon har dessutom ett jobb som är verkligen fullt upp. Ellie har däremot massor med tid att läsa om sig själv.
Citera
2026-07-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73

Hehe. Men när man kollar vad de skriver + klickar in på deras profiler så bekräftar de alla ens fördomar om folk som är sådär. Medelålders kvinnor/tanter som vet bäst (ofta bättre än vad vetenskapen kommit fram till). Har ofta en liten hund, har dekorerat dina profilbilder med fula ramar eller emojis. Vet knappt vilka inlägg de skriver på m.m. och rekommenderar okritiskt kolloidalt silver till vem som helst för vad som helst.
Citera
2026-07-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Bara att printa och skicka till uppfödaren.

Uppfödaren kommenterade under en instabild från stranden att Ellie var så fin och att Stina nog trivs i solen (utan skugga). Så betvivlar att hon skulle reagera.
Detta var iofs innan Mellon sparkade Stina så hen kanske reagerar på annat vis nu.
Citera
2026-07-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Hon hade något på hunden från senaste bilden där hon skriver att pojken som sparkade den lilla är "bästa vänner" , men kan inte se om det enbart är sele eller en slags flytväst. Kontaktar gärna uppfödaren bara jag kan få fram ett namn.

Barking_huxas på insta.
Citera
2026-07-07, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Hehe. Men när man kollar vad de skriver + klickar in på deras profiler så bekräftar de alla ens fördomar om folk som är sådär. Medelålders kvinnor/tanter som vet bäst (ofta bättre än vad vetenskapen kommit fram till). Har ofta en liten hund, har dekorerat dina profilbilder med fula ramar eller emojis. Vet knappt vilka inlägg de skriver på m.m. och rekommenderar okritiskt kolloidalt silver till vem som helst för vad som helst.
Självlärda krösamajor 😂
Citera
2026-07-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Det vore ju konstigt om hon inte har en allierad här inne som rapporterar vad som sägs om henne. Särskilt med tanke på att hon alltid gör exakt det vi kommenterar.
Cykelkorg till hunden, klipper bort att M sparkar mot hunden etc.

Och vilken bra cykelkorg sen! För liten och inte fastspänd förutom att Ellie håller i kopplet med ena handen.
Citera
2026-07-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Uppfödaren kommenterade under en instabild från stranden att Ellie var så fin och att Stina nog trivs i solen (utan skugga). Så betvivlar att hon skulle reagera.
Detta var iofs innan Mellon sparkade Stina så hen kanske reagerar på annat vis nu.

Tyvärr bryr sig inte alla uppfödare om sånt. Är hunden såld så slutar deras ansvar. Och har man sålt en hund till dom från början så är man inte så noga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in