2026-07-07, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag såg folk som skrev på offentliga forum: "I hope Amy Whorehouse gets run over by a truck real soon!", detta flera år innan hon avled. Och det var inte enstaka inlägg utan massivt. Hatet och sexismen var helt öronbedövande, en del uttryckte sig som om hon personligen hade slagit deras brorsa i ansiktet.

Jag kommer ihåg, tyckte det var oberättigat men det är vad det är.
Citera
2026-07-07, 06:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Hans-Erik "Hank Von Helvete" Dyvik Husby (Turbonegro)
Han är död.
Citera
2026-07-07, 06:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Per Gessle, och är det fortfarande.
Det är fult att svära!
Citera
2026-07-07, 06:50
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
**Jag röstar för Stephen Tyler. Han knarkar fortfarande och är svincool trots att han är 78 bast. **

Tror du har en bra kandidat här.

Har dessutom haft en låt som varit på topplistan länge, på den här sidan av millennieskiftet.
Citera
2026-07-07, 06:59
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Jag röstar för Stephen Tyler. Han knarkar fortfarande och är svincool trots att han är 78 bast. Den nya tönt-generationen har mycket att lära av honom.
Känns som att du missuppfattat lite vad rocken går ut på när du lyfter fram en Hollywood sell out.
Citera
2026-07-07, 07:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Hans-Erik "Hank Von Helvete" Dyvik Husby (Turbonegro)
Necrobutcher.
Citera
2026-07-07, 07:08
Medlem
Citat:
Jag röstar för Stephen Tyler. Han knarkar fortfarande och är svincool trots att han är 78 bast. Den nya tönt-generationen har mycket att lära av honom.

Äh, finns ju en anledning att Tyler lever och frodas nu i 70-års ålder. Han är ju i princip nykter sedan 1988 med ett par återfall.

Hur kan någon på allvar mena att Per Gessle lever "rockstjärnemyten"

Lemmy Kilmister var ju en äkta rockstjärna in på dödsbädden där han uttalade "It was a good run" innan han dog.

I dagens era av hälsoideal där t.om. hela Guns N' Roses är nyktra sedan många år är det svårt att hitta någon som lever på gränsen till döden.

Tror inte vi kommer tillbaka epoken som beskrivs i boken 'The Dirt'.
Citera
2026-07-07, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Jag kommer ihåg, tyckte det var oberättigat men det är vad det är.
En hel del av ilskan och föraktet bottnade just i succén för Back to Black-albumet, inte minst att det slog så stort i USA. Många amerikaner pallade inte med att en icke-amerikanska fick ett stort genombrott i en genre (soul,'n'b) som de var vana vid att se som sitt eget nationella revir. Sedan tog man naturligtvis hennes drogepisoder, arresteringar och bråk med pressen som ursäkt för att skälla på henne, men grunden handlade om andra saker.

Man lär sig efter ett tag att känna igen amerikaner på sociala medier, utifrån deras uttryckssätt och språkliga stil, särskilt när de uppträder i klunga.
Citera
2026-07-07, 07:29
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Sveriges enda rockstjärna kommer i alla fall alltid vara Thåström.
Citera
2026-07-07, 07:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Känns som att du missuppfattat lite vad rocken går ut på när du lyfter fram en Hollywood sell out.
Tänkte detsamma.

Alla riktiga rockstjärnor är döda eller har blivit hälsosamma på äldre dagar. Om det nu är livsstilen som ska avgöra. Men för att ta en svensk kandidat som kvalar in bra så säger jag Freddie Wadling.
Citera
2026-07-07, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En hel del av ilskan och föraktet bottnade just i succén för Back to Black-albumet, inte minst att det slog så stort i USA. Många amerikaner pallade inte med att en icke-amerikanska fick ett stort genombrott i en genre (soul,'n'b) som de var vana vid att se som sitt eget nationella revir. Sedan tog man naturligtvis hennes drogepisoder, arresteringar och bråk med pressen som ursäkt för att skälla på henne, men grunden handlade om andra saker.

Man lär sig efter ett tag att känna igen amerikaner på sociala medier, utifrån deras uttryckssätt och språkliga stil, särskilt när de uppträder i klunga.

Nåja, är det verkligen kontinentens invånare du har ett problem med?
Citera
2026-07-07, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Sveriges enda rockstjärna kommer i alla fall alltid vara Thåström.

Fel, det är Svullo som är Sveriges stjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in