2026-07-07, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Trots att rocken fortfarande lever och frodas så har jag inte hört talas om någon musiker som lever upp till rockstjärnemyten på senare år.

På 70-talet var det Stones, Ozzy Osbourne med flera.
På 80-90-talet kom ju ännu fler kända namn - Kurt Cobain var väl 90-talets främsta, kanske.

Men vem var den sista "riktiga" rockstjärnan?
Jag tippar på att det är Jack White, men Pete Doherty ligger hett till med.

Jag tror du har rätt om Pete Doherty..
Har du sett den här kanalen: https://www.youtube.com/@PaulRoundhill - The Rock & Roll Museum™
Ganska okänd kanal som mestadels innehåller privata filmer från Roundhills lägenhet, som Pete frekventerade när det begav sig... alltså från hans storhetstid.
Mängder med content som har några hundra visningar.
Citera
2026-07-07, 03:03
Medlem
rusmags avatar
Skulle säga, Sven Väth är fortfarande en riktig "rockstjärna" hehe han har alltid betett sig som en i allafall..
Citera
2026-07-07, 03:06
Medlem
semen.12s avatar
Basshunter. Boten Anna

Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag tänker Basshunter.

Jag önskar att jag kom på den 5 poäng!
Citera
2026-07-07, 03:14
Medlem
semen.12s avatar
Nationalteatern - Bängen trålar
Totta Näslund Ulf Dageby båda Rip
https://www.youtube.com/watch?v=UXX3ITT1K50&list=RDUXX3ITT1K50&start_radio =1
Citera
2026-07-07, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Trots att rocken fortfarande lever och frodas så har jag inte hört talas om någon musiker som lever upp till rockstjärnemyten på senare år.

På 70-talet var det Stones, Ozzy Osbourne med flera.
På 80-90-talet kom ju ännu fler kända namn - Kurt Cobain var väl 90-talets främsta, kanske.

Men vem var den sista "riktiga" rockstjärnan?
Jag tippar på att det är Jack White, men Pete Doherty ligger hett till med.

Bon jovi kanske?
Citera
2026-07-07, 03:31
Avstängd
dude2ks avatar
Hans-Erik "Hank Von Helvete" Dyvik Husby (Turbonegro)
Citera
2026-07-07, 04:07
Medlem
*var*: Lemmy Kilmister
*är*: Mick Jagger
Citera
2026-07-07, 05:07
Medlem
Klandalfs avatar
Chris Cornell.
Citera
2026-07-07, 05:21
Medlem
Per Gessle, och är det fortfarande.
Senast redigerad av gscoIkljyikdvkhfdI 2026-07-07 kl. 05:34.
Citera
2026-07-07, 06:10
Medlem
Amy Winehouse hade mycket av äkta "rock'n'roll rebel"-attityd, inte som pose utan på riktigt, och hon var samtidigt en djupt originell ung artist. Men hon blev rejält illa behandlad av både nyhetsmedia och av ignoranta kids på sociala medier. Jag har aldrig sett en framstående artist bli så aggresivt påhoppad och förföljd på sociala medier som hon, av fullständigt befängda anledningar, och det var tyvärr tydligt att mycket av detta bottnade i att hon var tjej. Ingen hade hoppat på t ex Axl Rose, Snoop Dogg eller Liam Gallagher så att det kommit i närheten, för deras drogvanor och konfrontationer då och då med fans, paparazzi och pressfotografer - för manliga rockstjärnor och rappare ses det som en accepterad del av "their thing", men för kvinnliga artister är bilden en helt annan och en del ballade ur fullständigt när det gällde Amy Winehouse.
Citera
2026-07-07, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Amy Winehouse hade mycket av äkta "rock'n'roll rebel"-attityd, inte som pose utan på riktigt, och hon var samtidigt en djupt originell ung artist. Men hon blev rejält illa behandlad av både nyhetsmedia och av ignoranta kids på sociala medier. Jag har aldrig sett en framstående artist bli så aggresivt påhoppad och förföljd på sociala medier som hon, av fullständigt befängda anledningar, och det var tyvärr tydligt att mycket av detta bottnade i att hon var tjej. Ingen hade hoppat på t ex Axl Rose, Snoop Dogg eller Liam Gallagher så att det kommit i närheten, för deras drogvanor och konfrontationer då och då med fans, paparazzi och pressfotografer - för manliga rockstjärnor och rappare ses det som en accepterad del av "their thing", men för kvinnliga artister är bilden en helt annan och en del ballade ur fullständigt när det gällde Amy Winehouse.

Hon avfärdade den kommersiella eliten offentligt, sen blev hon kallad hora, och dog
Citera
2026-07-07, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Hon avfärdade den kommersiella eliten offentligt, sen blev hon kallad hora, och dog

Jag såg folk som skrev på offentliga forum: "I hope Amy Whorehouse gets run over by a truck real soon!", detta flera år innan hon avled. Och det var inte enstaka inlägg utan massivt. Hatet och sexismen var helt öronbedövande, en del uttryckte sig som om hon personligen hade slagit deras brorsa i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in