2026-07-06, 22:57
Medlem
Adelaides avatar
Trots att rocken fortfarande lever och frodas så har jag inte hört talas om någon musiker som lever upp till rockstjärnemyten på senare år.

På 70-talet var det Stones, Ozzy Osbourne med flera.
På 80-90-talet kom ju ännu fler kända namn - Kurt Cobain var väl 90-talets främsta, kanske.

Men vem var den sista "riktiga" rockstjärnan?
Jag tippar på att det är Jack White, men Pete Doherty ligger hett till med.
Citera
2026-07-06, 23:05
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Trots att rocken fortfarande lever och frodas så har jag inte hört talas om någon musiker som lever upp till rockstjärnemyten på senare år.

På 80-90-talet kom ju ännu fler kända namn - Kurt Cobain var väl 90-talets främsta, kanske.

Jag tänker Basshunter.
Citera
2026-07-06, 23:12
Medlem
isa67s avatar
Ozzy
Citera
2026-07-06, 23:14
Medlem
Slash eller Axl Rose.
Citera
2026-07-06, 23:14
Avstängd
Kanye West.
Citera
2026-07-06, 23:17
Medlem
Det kändes som Ozzy lämnat över facklan till två personer

i dels Yung Blud samt Post Malone. Den sistnämnda enligt min mening klämde ur Ozzy på en sista riktigt bra låt i den här https://www.youtube.com/watch?v=Sl4Xwqfy5Uw de gjorde tillsammans.

I Sverige har vi Yung Lean som känns som han börjar luta mer också mot rock/punk hållet med sista musikvideon och låtarna med GENER8ION. Och lite senare live framträdande och att han börjat sjunga och inte bara rappa osv.
Citera
2026-07-06, 23:23
Medlem
Fantens avatar
Dave Grohl kanske?
Citera
2026-07-06, 23:31
Medlem
paul mccartney
Citera
2026-07-06, 23:32
Medlem
Citat:
Kurt Cobain Pete Doherty.
Kurt faller väl inte inom genren rock direkt. Och Pete hade en alldeles för kort karriär för att få den status du efterfrågar.
Citera
2026-07-07, 00:03
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Kurt faller väl inte inom genren rock direkt. Och Pete hade en alldeles för kort karriär för att få den status du efterfrågar.

Enligt mig är båda de pop-artister.

Det är såklart hiphoparna som tog över fanan. Men sista rockern är väl James Hetfield eller nån från den generationen som fortfarande lirar
Citera
2026-07-07, 00:11
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:

Pete har väl blivit en nykter jävla tönt så han är fan ingen rockstjärna.

Jag röstar för Stephen Tyler. Han knarkar fortfarande och är svincool trots att han är 78 bast. Den nya tönt-generationen har mycket att lära av honom.
Citera
2026-07-07, 01:57
Medlem
Axl Rose är väl en klar representant, och han höll igång den här attityden ännu vid tiden för Chinese Democracy.

Nu finns förstås frågan ifall man med "den siste" menar den som höll ut längst in på 2000-talet eller den kandidat som slog igenom senast? Axl Rose, Pete Doherty eller Marilyn Manson, typ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in