Igår, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Som jag skrev tidigare så är det så att om alla resonerar och agerar som du så blir det ingen som betalar. Och att du och en del andra smiter undan innebär att jag och andra får betala även för ditt filmtittande.

Och som jag också skrev, flertalet filmbolag har inte alls några jättevinster utan sammantaget är det en bransch som har problem. Universal ville köpa Warner under förutsättning att Warners skulder inte ingick i köpet. Och resultatet blev att Paramount, som inte gjort vinst de senaste åren, ska köpa Warner.

Men jag förutsätter att du kommer att vara nöjd om resultatet blir färre och sämre filmer. Då kan du trösta dig med att de i alla fall är gratis.

Jag tycker att sedan monopoliseringen började på allvar är 99% av filmerna skit.
Det är dagisfilmer och remakes.

Och köper man en film för fullpris kan dom lägga ner tjänsten imorn och då visade sig att man aldrig ägde filmen man enligt överenskommelsen köpte och betalade för.
Citera
Igår, 02:20
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Du kan inte ens plocka ut svenska kontanter utomlands. Det sparas in resurser överallt som läggs på nya projekt. Playstation och Xbox slutade med fysiska spel för någon dag sedan och framtida konsoler kommer inte ha någon diskdrive. Vi går mot en ny tid i utvecklingen just nu i rekordfart och Sverige hänger inte med. Vi gör oss obetydliga.

Jag tror denna dystopi kommer skapa förhoppningsvis en helt ny generation som kör AI lokalt, spel konsoler kommer klonas, allt som vill snacka med något moln kommer att klonas och hackas till att köras lokalt

Vi behöver inte dessa ständiga uppdateringar med meningslösa funktioner varje vecka som inte skapar något mervärde.

Vi får nog snart se mer jailbreak igen

Inte för gemene man, men för ungdomar som inte vill böja sig för sån här skit

Det ska bli åldersgränser på allt etc, underground kommer växa rejält
Citera
Igår, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag tycker att sedan monopoliseringen började på allvar är 99% av filmerna skit.

Och köper man en film för fullpris kan dom lägga ner tjänsten imorn och då visade sig att man aldrig ägde filmen man enligt överenskommelsen köpte och betalade för.

Men om det är 99% skit, varför tittar du då? Även om tittandet inte kostar pengar så slösar du ju bort din egen tid. Tid när du kunde ha gjort något annat.

Går jag på bio eller ser en film på en köpt dvd då ser jag alltid den slutet just eftersom jag faktiskt betalat för att se den. Om jag däremot ser en film på en tv-kanal där filmen ingår i ett totalutbud då stänger jag av (eller byter kanal) om filmen är för dålig. Och hade jag haft tillgång till helt gratis filmer så hade jag inte slösat en enda minut i onödan på filmen om jag fann den för dålig.
Citera
Igår, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om du hade läst mitt tidigare inlägg så hade du sett att jag har sponsrat film - och musikindustrin med väldigt mycket pengar genom åren och gör fortfarande i den mån det är möjligt. Men ibland har man inget val när en film eller serie bara är tillgänglig för streaming inom USA eller inte alls. Då tvingas man ta till mer eller mindre okonventionella alternativ. Skådespelarna och regisössrerna badar i pengar jo. Även bossarna som Kathleen Kennedy. Hon är god för ca 300 miljoner dollar så det finns ingen risk att hon kommer att hamna på gatan inom överskådlig framtid.

Jag läste det inlägget, men efter det att jag skrev mitt svar. Och jag tycker det är bra att du betalar.

Sedan är det väl kanske inte så att nödvändigtvis behöver se en serie som inte är tillgänglig här. Utbudet här räcker ju ganska långt, tycker jag.

Kennedy må ha 300 miljoner Dollar. Det är lite mer än 2% av vad de filmer hon producerat dragit in i intäkter. Nu är det ju fler som tjänat på filmerna, men 2% vinstmarginal brukar anses för lite för ett företag, så i förhållande till filmernas intäkter är hennes tillgångar faktiskt inte anmärkningsvärt stora.
Citera
Igår, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf

Du inser väl att även illegal fildelning eller nerladdning är en del av filmens spridning? Västerländsk filmproduktion styrs av marknadsekonomiska regler, alltså utbud och efterfrågan. Så när du tittar gratis via något sätt som inte är lagligt så bidrar du till att hålla uppe efterfrågan på den filmen/serien. Det ser filmbolagen och vill då ha betalt. Att du tycker att filmen är skit får filmbolaget aldrig veta, de ser bara att du och en väldig massa människor vi se den här filmen. Och då får vi naturligtvis mer av samma sort; remakes, uppföljare, liknande filmer, liknande teman. Det som är populärt lockar många andra försöka göra samma sak. Så tycker man att filmerna är "skit" så är konsumentmakten att avstå eller bojkotta filmen. Om ingen är intresserad av en film kommer inga uppföljare eller remakes, men om många är intresserade av att se filmen men få vill betala för den då får du både fler remakes/uppföljare och åtgärder mot gratistittandet. Så gillar du inte filmen, låt bli att titta.

Monopolisering? De filmer och bolag vi pratar om står för typ 10-12% av världens samlade filmproduktion. 10-12% är inte monopol. Enbart Kina producerar 10 gånger så många filmer och serier som USA/Kanada/Storbritannien. Sedan inser jag att du naturligtvis ser amerikanska filmer, inte på ryska, indiska eller kinesiska, men det är ju ett val du gjort. Men tekniken med automatisk textning på väg att bli så bra, så snart kanske du kan tillgodogöra dig annat de amerikanska skitfilmerna som du känner dig tvungen att se.

(Det ska dock för tydlighetens skull sägas att de amerikanska/brittiska/kanadensiska filmerna dominerar totalt rent ekonomiskt. Hälften av branschens globala intäkter kommer från filmer från den kultursfären.)
Senast redigerad av Auric Igår kl. 09:07.
Citera
Igår, 08:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag läste det inlägget, men efter det att jag skrev mitt svar. Och jag tycker det är bra att du betalar.

Sedan är det väl kanske inte så att nödvändigtvis behöver se en serie som inte är tillgänglig här. Utbudet här räcker ju ganska långt, tycker jag.

Kennedy må ha 300 miljoner Dollar. Det är lite mer än 2% av vad de filmer hon producerat dragit in i intäkter. Nu är det ju fler som tjänat på filmerna, men 2% vinstmarginal brukar anses för lite för ett företag, så i förhållande till filmernas intäkter är hennes tillgångar faktiskt inte anmärkningsvärt stora.

Behöver och behöver. Det är många saker i livet man inte behöver, men som man har lust med ändå. T.ex så behöver vi inte ha den här diskussionen, men vi har det ändå.
Citera
Igår, 13:05
Medlem
DoedaMinHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är du på riktigt? Eller lever du i en låtsasvärld?
Det är inte censur. De förhindrar olagligheter.

DET ÄR INTE OLAGLIGT ATT TITTA PÅ EN OLAGLIGT STRÖMMAD FILM. UPPLADDNINGEN OCH DISTRIBUTIONEN ÄR DET MEN INTE ATT TITTA:
Citera
Igår, 13:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoedaMinHund
DET ÄR INTE OLAGLIGT ATT TITTA PÅ EN OLAGLIGT STRÖMMAD FILM. UPPLADDNINGEN OCH DISTRIBUTIONEN ÄR DET MEN INTE ATT TITTA:

Har jag sagt att det är olagligt att se?
Jag säger precis det du skrev; uppladdningen är olaglig. Och att det är därför de vill stänga dessa hemsidor.
Citera
Igår, 13:28
Medlem
3767s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det är inte censur. De förhindrar olagligheter.
Så länge innehållet är olagligt så är det inte censur. Det vet ju alla haha.
Citera
Igår, 13:48
Medlem
brianmolkos avatar
Spela roll, ser inte film längre, vet inte vad jag ska se pga begränsad rörelsefrihet fysiskt i stan. Hur ska jag veta om vad jag vill se för film.
Citera
Igår, 14:26
Medlem
Citat:
Men om det är 99% skit, varför tittar du då? Även om tittandet inte kostar pengar så slösar du ju bort din egen tid. Tid när du kunde ha gjort något annat.

Går jag på bio eller ser en film på en köpt dvd då ser jag alltid den slutet just eftersom jag faktiskt betalat för att se den. Om jag däremot ser en film på en tv-kanal där filmen ingår i ett totalutbud då stänger jag av (eller byter kanal) om filmen är för dålig. Och hade jag haft tillgång till helt gratis filmer så hade jag inte slösat en enda minut i onödan på filmen om jag fann den för dålig.

Jag tittar inte.
Jag använder PB till annat och stör mig på att stora bolag vill bestämma vilken teknik som ska få finnas.

Du har svarat på exakt vart och ett av mina inlägg men du verkar inte ha läst ett enda.
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Citat:
Du inser väl att även illegal fildelning eller nerladdning är en del av filmens spridning? Västerländsk filmproduktion styrs av marknadsekonomiska regler, alltså utbud och efterfrågan. Så när du tittar gratis via något sätt som inte är lagligt så bidrar du till att hålla uppe efterfrågan på den filmen/serien. Det ser filmbolagen och vill då ha betalt. Att du tycker att filmen är skit får filmbolaget aldrig veta, de ser bara att du och en väldig massa människor vi se den här filmen. Och då får vi naturligtvis mer av samma sort; remakes, uppföljare, liknande filmer, liknande teman. Det som är populärt lockar många andra försöka göra samma sak. Så tycker man att filmerna är "skit" så är konsumentmakten att avstå eller bojkotta filmen. Om ingen är intresserad av en film kommer inga uppföljare eller remakes, men om många är intresserade av att se filmen men få vill betala för den då får du både fler remakes/uppföljare och åtgärder mot gratistittandet. Så gillar du inte filmen, låt bli att titta.

Monopolisering? De filmer och bolag vi pratar om står för typ 10-12% av världens samlade filmproduktion. 10-12% är inte monopol. Enbart Kina producerar 10 gånger så många filmer och serier som USA/Kanada/Storbritannien. Sedan inser jag att du naturligtvis ser amerikanska filmer, inte på ryska, indiska eller kinesiska, men det är ju ett val du gjort. Men tekniken med automatisk textning på väg att bli så bra, så snart kanske du kan tillgodogöra dig annat de amerikanska skitfilmerna som du känner dig tvungen att se.

(Det ska dock för tydlighetens skull sägas att de amerikanska/brittiska/kanadensiska filmerna dominerar totalt rent ekonomiskt. Hälften av branschens globala intäkter kommer från filmer från den kultursfären.)

Det är inte mitt ansvar att filmjättarna sprutar ur sig skit folk inte vill betala för att titta på.
Dom ska inte förbjuda folks lagliga teknik bara för att den potentiellt kan användas för att slå en liten flisa ur deras sinnessjuka övervinster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in