2026-07-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vad är det han berättar? Koka ner det här så vi kan diskutera det.

Att det är dåligt att SD "sålt" sig för att få makt (d.v.s samarbetar med andra partier). Han menar att det är dåligt att SD har makt över huvud taget.
Citera
2026-07-06, 16:26
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Att det är dåligt att SD "sålt" sig för att få makt (d.v.s samarbetar med andra partier). Han menar att det är dåligt att SD har makt över huvud taget.

Som vi konstaterat innan så anser sympatisörer till det mikroskopiska partiet AfS på 0,1% (som krympt i varje val) att det är positivt att AfS inte sålt sig till makten för att få inflytande. Man hoppas att partiet ska krympa ytterligare så att AfS i ännu högre grad slipper samarbeta och får ännu mindre inflytande, samarbeten och inflytande korrumperar.

Man vill stoppa massinvandringen, det är viktigare än samarbeten och inflytande.
Citera
2026-07-06, 16:28
Medlem
Citat:
Som vi konstaterat innan så anser sympatisörer till det mikroskopiska partiet AfS på 0,1% (som krympt i varje val) att det är positivt att AfS inte sålt sig till makten för att få inflytande. Man hoppas att partiet ska krympa ytterligare så att AfS i ännu högre grad slipper samarbeta och får ännu mindre inflytande, samarbeten och inflytande korrumperar.

Man vill stoppa massinvandringen, det är viktigare än samarbeten och inflytande.

Svårt att se att AFS som stoppar "massinvandringen" (vilken vi inte har som tidigare) genom att gå från 0,31% till 0,26% till... ?

Men jag tror att både du och jag kommer att bli upplysta om hur i den här tråden av många politiska insatta AFS-väljare.
Citera
2026-07-06, 16:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Citat:
Svårt att se att AFS som stoppar "massinvandringen" (vilken vi inte har som tidigare) genom att gå från 0,31% till 0,26% till... ?

Men jag tror att både du och jag kommer att bli upplysta om hur i den här tråden av många politiska insatta AFS-väljare.

Undrar vad Lumbago och de andra fanboysen kommer säga på valdagen? "Nu jävlar har vi fått 0.7 procent, nu kan vi nå 1 procent om fyra år!".
Citera
2026-07-06, 18:32
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Gustav Kasselstrand debatterar 20 vänsteraktivister:

https://www.youtube.com/watch?v=qWp6O2RULRI
Alexander Bard har kikat på programmet, och han tackar Kasselstrand för att han:
Citat:
härmed klär av den svenska vänstern och avslöjar dess enorma högfärdighet och hat mot medmänniskorna! Handspriten säger allt om den falske jäveln och hans löjliga pack. Fy fan vilket kräk!

https://x.com/Bardissimo/status/2073894922864767284?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E2073894922864767284%7Ctwgr% 5E5b74ceaf2f062c42eb7e2ec939116962a4af6482%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.friatider.se%2Fbl ondinbellas-stod-till-kasselstrand
Citera
2026-07-06, 18:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Alexander Bard har kikat på programmet, och han tackar Kasselstrand för att han:

https://x.com/Bardissimo/status/2073894922864767284?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E2073894922864767284%7Ctwgr% 5E5b74ceaf2f062c42eb7e2ec939116962a4af6482%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.friatider.se%2Fbl ondinbellas-stod-till-kasselstrand

Bard är liberal och med i Liberalerna. Inget märkvärdigt med att en liberal eller moderat stödjer Kasselstrand när han möter de värsta avarterna av woke-personer. Det är liksom lågt hängande frukter.
Citera
2026-07-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Rent politiskt är AfS ett totalt misslyckande. 2018 satsade man på 4%, man fick 0,3%. År 2022 satsade man på 1%, man fick 0,2%.
Sverigedemokraterna (SD) fick i sitt första riksdagsval 1988 bara 0,02 % av rösterna (1118 röster). Alternativ för Sverige (AfS) fick alltså över hundra gånger fler röster i sitt första riksdagsval 2018. Det tog 22 år från att SD bildades till att de kom in i riksdagen.
Citera
2026-07-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larus470
Sverigedemokraterna (SD) fick i sitt första riksdagsval 1988 bara 0,02 % av rösterna (1118 röster). Alternativ för Sverige (AfS) fick alltså över hundra gånger fler röster i sitt första riksdagsval 2018. Det tog 22 år från att SD bildades till att de kom in i riksdagen.
Skillnaden är att SD hela tiden har arbetat långsiktigt och anpassat sig för att kunna fortsätta växa. Det var deras mål, och detta mål har de uppnått.

Hos AfS finns däremot noll långsiktighet. De satsar under varje val på att bli stora direkt, vilket de gång på gång misslyckas med. På 8 år har AfS inte kommit någonstans.
Citera
2026-07-07, 01:20
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Skillnaden är att SD hela tiden har arbetat långsiktigt och anpassat sig för att kunna fortsätta växa. Det var deras mål, och detta mål har de uppnått.

Hos AfS finns däremot noll långsiktighet. De satsar under varje val på att bli stora direkt, vilket de gång på gång misslyckas med. På 8 år har AfS inte kommit någonstans.

SD har dubblerat sina röster vart riksdagsval.

AfS har backat vart riksdagsval.

Det finns en för AfS-sympatisörer dold logik här.
Citera
2026-07-07, 02:21
Medlem
Arvlindmans avatar
Citat:
SD har dubblerat sina röster vart riksdagsval.

AfS har backat vart riksdagsval.

Det finns en för AfS-sympatisörer dold logik här.
Jag upplever att AFS inte verkar ha samma strategi som SD hade på den tiden med mer lokala insatser frän riksnivå. Att bygga partiet och sitt eventuella framtida riksdagsinträde nedifrån, istället för uppifrån.

Att SD fick sina första kommunmandat 1991 var inte bara nån ren tillfällighet, utan dessa kommuner var några av de särskilda utvalda fokusområden där man sett stor potential att komma in i fullmäktige och sålunda satsat extra på även från riksorganisationens sida och inte bara genom lokalföreningen.

AFS verkar istället ha för mycket riksfokus och för lite av SD:s gamla tänk kring att öronmärka för vissa fokuskommuner.

Bortsett från Kungsbacka (som har en väldigt driftig ledargestalt), kan jag inte komma på någon annan regional eller kommunal avdelning man hört talas om förutom AFS Stockholm.

Antal lokala organisationer som återfinns inom AFS idag är nog tveklöst infinit färre än vad SD hade 1996.

Och det är nog något vars betydelse inte ska underskattas...
Citera
2026-07-07, 13:25
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Jag tror inte att du har det. Hade du haft detta hade du vetat om att "invandringen" mycket länge varit synonymt med fr.f.a. muslimsk "asyl"-invandring. Denna är ner kraftigt. Ukrainare och diverse arbetskraftsinvandrare ses inte som samma sak som det, förstår du.

Man kan nästan tro att du bor utomlands. Gör du det?

Jag vet mycket väl skillnaden på asylinvandring (som har minskat) och övrig invandring. Jag vill minska andelen icke-européer i Sverige radikalt.

Jag bor utomlands, men jag är i Sverige då och då. Så långt bort bor jag inte.
Citera
2026-07-07, 14:14
Medlem
Citat:
Tvångsblandaren Allard rusar vidare i opinionen sponsrad av tech.

En strikt rättrogen nationalist GK) talar inför mestadels tomma torg.

Känns bekant på något vis ..

"tvångsblandaren"?? nice try att hitta på saker som ÖP inte vill

"Sponsrad av tech", ja dom flesta normala människor tycker nog det bättre med bidrag från svenska entreprenörer än av Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in