2026-07-06, 19:05
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har tjänat mer än alla mina manliga partners. Har upplevt det som att det varit oproblematiskt/välkommet.

Men visst, vill en man inte vara med mig för det är ju det deras beslut. Inget som nämnts vid breakups dock.

Och din nuvarande partner?
Citera
2026-07-06, 19:08
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Egenskaperna handlingskraftig, självständig, beslutsam, tjänar pengar och dricker öl har utifrån mitt umgänge varit minst lika vanliga hos kvinnor som hos män. Vad man räknar som ''Logiskt tänkande'' utgår ju från en personlig värdering. Det man själv uppfattar som ''logiskt tänkande'' är mao personer med liknande åsikter, värderingar, personlighet etc. Din bild av vad som utgör typiskt ''manliga'' egenskaper ger intrycket av att du kanske inte har haft så många kvinnliga vänner?

Det där var ett väldigt kvinnligt svar. Totalt oförmögen att ens se eller erkänna skillnader mellan män och kvinnor. Sedan att börja diskutera personen som ställt frågan, istället för att diskutera ämnet.

Nej lilla fröken, logiskt tänkande är inte en "personlig värdering"! Haha! Det ska till en kvinnlig hjärna för att skriva sån där snömos.
Citera
2026-07-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Och din nuvarande partner?
Vad i "alla mina manliga partners" var oklart?
Citera
2026-07-06, 19:22
Medlem
Citat:
Kvinnor som tänker som en man, agerar som en man, har samma egenskaper som en man osv.

Är det en ”ick”? Om hon ser ut som en kvinna men inte beter sig så.

Exempelvis handlingskraftig, självständig, logisk tänkande, beslutsam. Dålig som hemmafru. Tjänar pengar på egen hand. Dricker öl. Kollar på sport. Hänger med grabbkompisarna på rockkonsert osv.

Handlingskraftig, självständig, logiskt tänkande och beslutsam är mänskliga egenskaper och återfinns inte bara hos ett kön.

Många kvinnor och män som jobbar heltid är dåliga hemmafruar.

I princip alla vuxna oavsett kön behöver en inkomst.

Dricka öl, kolla på sport och hänga med grabbkompisarna på rockkonsert är väl inget varken män eller kvinnor gör för jämnan? Förutom möjligtvis kolla på sport, känner inte en enda kvinna som kollar på sport regelbundet.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-06 kl. 19:25.
Citera
2026-07-06, 19:25
Medlem
Citat:
Kvinnor som tänker som en man, agerar som en man, har samma egenskaper som en man osv.

Är det en ”ick”? Om hon ser ut som en kvinna men inte beter sig så.

Exempelvis handlingskraftig, självständig, logisk tänkande, beslutsam. Dålig som hemmafru. Tjänar pengar på egen hand. Dricker öl. Kollar på sport. Hänger med grabbkompisarna på rockkonsert osv.

Rätt bra generaliserat, du! De flesta människor som jag känner och som är självständiga, logisk tänkande, självförsörjande och beslutsamma är inte män.

Det finns studier och litteratur som visar på att det där med att män ska vara så rationella och kvinnor så känslostyrda är uppenbart felaktigt. Det är mer en kulturell skröna.

Kvinnors och mäns hjärnor är olika. Pojkar/män tenderar att vara bättre på matematik (orkar inte leta källa på det). Kvinnors blodflöde i hjärnan är högre än hos män vilket forskare tror kan vara en orsak till varför kvinnor, i högre utsträckning än män, drabbas av ångest, depressioner, ätstörningar m.m. Samtidigt är kvinnor mer empatiska, intuitiva, har en bättre samarbetsförmåga, bättre självkontroll osv.
https://www.weforum.org/stories/2017/08/women-have-more-active-brains-than-men-according-to-science/

Jag är väl inte superkvinnlig, jag är inte supermanlig heller, utifrån ålderdomliga, uppenbart felaktiga narrativ. Jag är självständig, rationell, försörjer mig själv och mina barn, jag är beslutsam, tycker inte om hushållsarbete (men utför det), dricker öl och går på hårdrockskonserter emellanåt. Jag kör också bil och fickparkerar bättre än de flesta män.

Svaga män känner sig hotade och kan uttrycka att jag inte är speciellt kvinnlig. Det handlar mer om dem än om mig. De vill känna sig manliga och tror att de bara är det om deras partner är svagare. Sådana män är "ick". De enda män som jag tycker är attraktiva och "manliga" är de som inte känner sig hotade av mig bara för att jag är den jag är. Om fler män var så, så skulle det antagligen finnas färre incels, eftersom fler kvinnor skulle vilja vara i sådana sunda relationer.
Citera
2026-07-06, 19:34
Medlem
Hur ser kvinnor på män med feminint beteende? Inte attraktivt, gissar på att du är en ful manlig kvinna med ful pottfrilla som vill hitta en ljusglimt att bli omtyckt på? Am i right? Men samtidigt, finns gott om manliga män som ni fått för er är feminina. En kvinna är en värdelös varelse med tummen i röven oförmögen till nåt vettigt. Så du vill att jag ska gå med på att gilla manliga kvinnor för att sen när jag gjort det bli kallad för desperat? Ta den om Rödluvan också
Citera
2026-07-06, 19:34
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurenHell
Jag är väl inte superkvinnlig, jag är inte supermanlig heller, utifrån ålderdomliga, uppenbart felaktiga narrativ. Jag är självständig, rationell, försörjer mig själv och mina barn, jag är beslutsam, tycker inte om hushållsarbete (men utför det), dricker öl och går på hårdrockskonserter emellanåt. Jag kör också bil och fickparkerar bättre än de flesta män.

Svaga män känner sig hotade och kan uttrycka att jag inte är speciellt kvinnlig. Det handlar mer om dem än om mig. De vill känna sig manliga och tror att de bara är det om deras partner är svagare. Sådana män är "ick". De enda män som jag tycker är attraktiva och "manliga" är de som inte känner sig hotade av mig bara för att jag är den jag är. Om fler män var så, så skulle det antagligen finnas färre incels, eftersom fler kvinnor skulle vilja vara i sådana sunda relationer.

Och hur går det på kärleksfronten för dig?
Citera
2026-07-06, 19:43
Medlem
Om vi människor fortfarande är stenåldershjärnor så tror jag män fortfarande gillar naturliga kvinnor med lite muskler som kan ta ett rejält handtag ibland. Eller?

Hellre ett nakenbad ihop än spetstrosor, högklackade skor , långa naglar och löshår. Det är nymodigheter som ni inte behöver egentligen.

Män tar vad de får och kommer nästan alltid vara lojal med sina barns mammor.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-06 kl. 20:07.
Citera
2026-07-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
En kvinna ska aldrig behöva jobba om hon inte vill. För kvinnor ska jobb vara frivilligt, och för män är det en PLIKT! Men tyvärr, den riktiga feminismen är död och nu har vi kvinnor som försöker konkurrera med män medans dom sakta men säkert gå in i väggen av stress

Du är uppenbarligen singel och har ingen man som försörja dig. Så synd.

Jag tycker att gifta kvinnor ska börja kräva försörjning som en rättighet

Såvitt jag ver är det islamsk kultur.som säger att kvinnan själv får välja om hon vill jobba eller inte. Så klart det hade varit skönt. Men hur många män vill det?

I lutheranska Sverige har vi inte direkt haft den traditionen. Bibeln säger nog att :som man sår får man skörde" och att aebete är en dygd.

Men jag tycker vi röstar för en arbetstidsförkortning i höst. Dock tycker inte Wallenberg att det är en bra ide tyvärr.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-06 kl. 20:01.
Citera
2026-07-06, 20:24
Medlem
Kleiners avatar
Det är inte islamisk kultur. Det är en lag.

Och varför skulle män vilja det när kvinnor idag ge allt utan att kräva något tillbaka av sina rättigheter?

Idag kan en man välja att vara särbo och samtidigt kräva samma rättigheter som om hon vore hans fru, och tillfredsställa honom sexuellt och emotionellt?

Är det verkligen kvinnornas marknaden idag?
Eller blir kvinnor utnyttjad som aldrig före?

Kvinnor idag är starka på ett helt fel sätt.

Det är inte särskilt kvinnligt att vara desperate efter kuk att man låta sig utnyttjas av män och kalla det frihet och kvinnlig frigörelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Såvitt jag ver är det islamsk kultur.som säger att kvinnan själv får välja om hon vill jobba eller inte. Så klart det hade varit skönt. Men hur många män vill det?

I lutheranska Sverige har vi inte direkt haft den traditionen. Bibeln säger nog att :som man sår får man skörde" och att aebete äe en dygd.

Men jag tycker vi röstar för en arbetstidsförkortning i höst. Dock tycker inte Wallenberg att det är en bra ide tyvärr.
Citera
2026-07-06, 20:31
Medlem
Lyzzas avatar
Kom osökt att tänka på "Drömtjejen"

"Två nördiga tonårsgrabbar drömmer om att bli populära i skolan. En dag får de en briljant idé - de ska med hjälp av sina datorer och ett intensivt åskoväder leka Frankenstein och uppfinna en drömtjej som ska hjälpa dem att bli coola."

Har för mig att hon gillade sport, öl och annat som beskrevs i trådstarten.

https://youtu.be/ihpVBsDNh_Q?si=o5l2gZzfOpzPCTui
Citera
2026-07-06, 20:46
Medlem
Anybodykillers avatar
Det hade varit coolt med en brud som snackade som Jan Banan och gillade de saker du nämner TS. Jag vet inte varför men tankarna går till hårdrockare.
Citat:
Ursprungligen postat av LaurenHell
Sedär du är alltså en lågblodshjärna som oss män.

Välkommen till klubben. Finns det blodkuk finns det kanske blodhjärna som svullnar upp vid behov.
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Om vi människor fortfarande är stenåldershjärnor så tror jag män fortfarande gillar naturliga kvinnor med lite muskler som kan ta ett rejält handtag ibland. Eller?

Hellre ett nakenbad ihop än spetstrosor, högklackade skor , långa naglar och löshår. Det är nymodigheter som ni inte behöver egentligen.

Män tar vad de får och kommer nästan alltid vara lojal med sina barns mammor.
Kvinnor är katter, män är hundar i det avseendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in