2026-07-06, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Ja ok. Alltid lika intressant att få en inblick i en pundares liv och tankegångar. Det händer ju alltid nåt när man bränner hjärnceller på amfetamin osv.

Hur mycket jag än knarkar kommer jag vara överlägsen dit intellekt med typ 300 procent du är en svagbegåvad hyperfeminist så det säger mer om dig än om mig
Citera
2026-07-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ingen mening att försöka hindra två beväpnade rånar jag gjorde så gott jag kunde men som sagt det är ot ja man bör kräva bevis bortom rimligt tvivel även i våkdtöktsmål vilket man inte gör det är folk med koll tillskillnad från dig som larmat om det flera stycken dessutom så det kan ses som fakta man kan inte sänka beviskraven för ett brott är svårt att bevisa

Vad är bevis bortom rimligt tvivel i våldtäktsfall? Enligt dig och de jurister du läst?
Citera
2026-07-06, 16:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och vad är det som får dig att tro att bara för att du anser att bevisningen i dessa domar är obefintlig, att våldtäkt inte har skett? Våldtäkt mellan folk som känner varandra är ju i regel svåra att bevisa. Men det är liksom troligare, mycket troligare: att våldtäkt har skett, än att det är en falsk tillvitelse. Kåta killar/män/kvinnor/tjejer som gått över gränsen för vad den andra har samtyckt till, är givetvis betydligt vanligare än att en person är så pass empatistörd att denna kan falskt tillvita sin sexpartner. Krävs liksom mer än kåthet/girighet för att falsk tillvita en person. Men för våldtäkt krävs det att man i stunden (av kåthet och dåligt omdöme) gör något den andra inte alls vill. Men som förövaren sedan försöker rationalisera kring och låtsas som "hon/han ville ju!" och känna sig "oskyldigt dömd". Trots att förövaren är skyldig. Fundera kring detta.

Tja, så där är det många offer för våldtäkt som har tänkt, innan de blev utsatta för en våldtäkt. "Det händer inte mig, om någon skulle försöka göra något med mig så är den dödens" etc. Och sedan när det väl händer, så hamnar 70% av dem i freezemode och kan inte agera alls, innan skadan är skedd och våldtäkten fullbordad eller iaf. inledd. Eller så blir de så pass rädda och är under hot, att de kan agera, men helt enkelt inte vågar. Tex. när förövaren är starkare/har vapen eller det rentav är fler än en förövare.

Alla kan inte säga ifrån. 70% hamnar som sagt var i freezemode och kan då inte agera och säga ifrån innan våldtäkten är fullbordad (om den är kortvarig) eller iaf. inledd. Eller så hinner de inte ens säga ifrån, innan våldtäkten är inledd. Att överrumplas med en våldtäkt, tar lite tid för hjärnan att fatta och sedan ska det formuleras att man inte vill. Rädsla kan kicka in också. Som gör att offret helt enkelt inte vågar. Just pga. sådant här så är det ju upp till den som vill ha sex/tar initiativ till sex: att försäkra sig om att den andra är med på noterna.

Man tar ju inte någons bil utan att fråga om lov först.
Och man tar sig inte sexuella friheter med någon annans kropp, utan att försäkra sig om att denna vill.
Lagen om oaktsam våldtäkt är liksom till för att det finns folk som är så pass ignoranta att de tar sig sexuella friheter, utan samtycke. Vilket drabbar deras offer illa. Och eftersom offren inte alltid förmår eller vågar säga ifrån innan våldtäkten är fullbordad eller iaf. inledd. Så behövs lagen om oaktsam våldtäkt. Så att folk slutar vara så förbaskat ignoranta och bara egoistiskt gå efter sin egen kåthet.

Ett annat problem är att man tydligen kan villkora sex och uppfylldes inte villkoren kan man retroaktivt dra tillbaka samtycke sånt är omöjligt att skydda sig mot jag kan också få utlösning för fort det är tydligen våldtäkt idag enligt ny dom
Citera
2026-07-06, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Vad är bevis bortom rimligt tvivel i våldtäktsfall? Enligt dig och de jurister du läst?
. skador erkännande teknisk bevisning där någon erkänner etc man kan inte acceptera hörsägen som avgörande bevis om man vill kalla sig rättsstat
Citera
2026-07-06, 16:41
Medlem
Citat:
SJÄLVKLART sker det våldtäkter! jag har inte ifrågasatt det det var faktiskt en bög som började ta mig på kuken och äckla sig för ett gäng år sedan men jag klarade nog minsann av att säga nej till hans närmaden det var en nära vän på fyllan och han slutade vid nej men hade han fortsatt hade jag slagit ner honom

självklart kan det hända att en brud fryser och inte säger ifrån men det köper inte att det är så vanligt som ni påstår det kan hända vid gruppvåldtäkter till exempel eller om förövaren har en tydlig maktposition över offret men det är inte så vanligt som ni vill göra gällande, själv blir jag rätt avständ om tjejen ligger som en död sill så jag är inte i riskzonen för att begå en våldtäkt men jag är uppenbart bekymrad över att jag kan bli ditsatt på så lösa grunder ifall en brud efter frivilligt sex bestämmer sig för att förstöra mitt liv går inte att träffa brudar med den ångesten det medför och det har feminismen orsakat och falsk tillvitare men de lär ju vara feminister också

Jo 250 k lockar fattiga pundarbrudar att anmäla våldtäkt till och med 100 k hade lockat ett ex hon anklagade aldrig mig men hon hade falskt anklagat en annan kille både inför vänner och polis han blev dock aldrig åtalad det erkände hon själv till mig, jag vet dock inte varför hon gjorde det om hon ville hämnas eller få skadestånd jag gissar på skadestånd för hon var en vidrig parasit som levde på andra så jag har fog för det jag påstår

70% av alla våldtagna får en frysreaktion. Låter rätt logiskt, med tanke på brottets art.

Saken är den att du kan ju inte veta vem som har blivit våldtagen och vem som ljuger om det, bara för att du anser att bevisningen inte håller måttet. "Pundar-tjejen" Stina som verkligen behöver pengar, kan ju absolut ha blivit våldtagen och anmäler övergreppet. Inte för pengarna, utan för upprättelsen! Och bevisningen håller för fällande dom, men du anser att den inte borde göra det och ser hennes förövare som oskyldig. Fast han är skyldig som synden! Och likadant om han blir frikänd (och inte heller rätten anser att bevisningen håller måttet), det kan fortsatt röra sig om en våldtäkt. Trots att bevisningen inte håller måttet. Och trots att tjejen är i desperat behov av pengar. Hon kan likt förbannat ha blivit våldtagen.

Att börja skrika "falsk tillvitelse" så fort bevisningen för våldtäkt är svag, blir liksom helt fel. För vart har du då bevisen för att det var falsk tillvitelse? Bara för att det inte går att bevisa våldtäkt, så är det inte synonymt med att en våldtäkt inte har skett. Våldtäkt kan ha skett, men gick inte att bevisa/har svag bevisning enligt dig.

Och fortsatt: lagen om oaktsam våldtäkt behövs. Finns ju både män, kvinnor, tjejer och killar som inte förmår att värja sig. Som får frysreaktion (kanske varit med om trauman förr och därmed upplever liknande situationer som extremt hotfulla, när dejten utsätter dem). Osv.

Lagen om oaktsam våldtäkt är ju någonstans först och främst till för att den som vill ha sex, också tar ansvar för att se till att den andra parten är med på noterna. Och inte bara kör på med sin egen vilja som en bulldozer/inte tar sig sexuella friheter mot någons vilja, utan inhämtar samtycke. Metafor: inte bara tar bilnycklarna, utan att fråga om det är ok först. Och bryter man mot denna lag och tar sig sexuella friheter mot någon som inte vill, ja, då kan man straffas för våldtäkt om bevisen håller.
Citera
2026-07-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ett annat problem är att man tydligen kan villkora sex och uppfylldes inte villkoren kan man retroaktivt dra tillbaka samtycke sånt är omöjligt att skydda sig mot jag kan också få utlösning för fort det är tydligen våldtäkt idag enligt ny dom

Det var ju kondom-kravet som inte var uppfyllt. Och det har varit olagligt i flera år redan, att mot någons vilja inte använda kondom.
Citera
2026-07-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ok så eftersom kvinnor är som små barn och inte kan ta ansvar för sina egna kroppar och liv så måste vi ha en samtyckeslag.

Fine. Men om nu det svenska samhället bedömer att kvinnor är barn, vilket det gör i och med samtyckeslagen, varför har då kvinnor självbestämmande, rösträtt osv? Det låter inte särskilt konsekvent.

Ska vi ha lagar som bygger på att kvinnor är barn som inte kan ta ansvar för sina egna liv (samtyckeslagen, sexköpslagen etc) så får vi ju ta och omyndigförklara kvinnor helt och hållet. Barn kan inte få ha självbestämmande och rösträtt, det säger sig självt.

Man är inte ett barn, bara för att man i ren chock för en stund inte förmår att säga ifrån. Och den stunden kan räcka för att våldtäkten ska ha hunnit bli fullbordad eller iaf. inledd.

Det är för i helvete den som vill ha sex, som ska kunna uppföra sig vuxet och inhämta samtycke.
Man tar inte bara någons bilnycklar utan att be om lov. Och man tar sig inte sexuella friheter, utan att be om lov. Självklarheter för flertalet. Förutom för egensinniga förövare av olika sort.

Varför skriver du bara om kvinnor? 300-400 män/killar per år, anmäler våldtäkt. Givetvis ingår en och annan oaktsam våldtäkt i dessa anmälningar också. Och givetvis finns det ett stort mörkertal av våldtäkter som drabbar killa och män och som aldrig anmäls. Även oaktsamma våldtäkter. Oftast med manliga förövare, förvisso. Men ändå. Även män och killar som blir utsatta, behöver ju lagen om oaktsam våldtäkt för att kunna få upprättelse för det brott som har begåtts mot dem.
Citera
2026-07-06, 17:07
Medlem
Citat:
Hur mycket jag än knarkar kommer jag vara överlägsen dit intellekt med typ 300 procent du är en svagbegåvad hyperfeminist så det säger mer om dig än om mig

Nej, tyvärr har du bränt nervtrådar snabbare än de hunnit nybildas.

Citat:
. skador erkännande teknisk bevisning där någon erkänner etc man kan inte acceptera hörsägen som avgörande bevis om man vill kalla sig rättsstat

Så skador, erkännande och teknisk bevisning är de enda bevisen som gäller för att bevisa ett brott bortom rimligt tvivel enligt dig.

Måste alla tre kraven vara närvarande samtidigt eller räcker de var för sig?

Vad räknar du som teknisk bevisning gällande våldtäkt?
Citera
2026-07-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Man är inte ett barn, bara för att man i ren chock för en stund inte förmår att säga ifrån. Och den stunden kan räcka för att våldtäkten ska ha hunnit bli fullbordad eller iaf. inledd.

Det är för i helvete den som vill ha sex, som ska kunna uppföra sig vuxet och inhämta samtycke.
Man tar inte bara någons bilnycklar utan att be om lov. Och man tar sig inte sexuella friheter, utan att be om lov. Självklarheter för flertalet. Förutom för egensinniga förövare av olika sort.

Varför skriver du bara om kvinnor? 300-400 män/killar per år, anmäler våldtäkt. Givetvis ingår en och annan oaktsam våldtäkt i dessa anmälningar också. Och givetvis finns det ett stort mörkertal av våldtäkter som drabbar killa och män och som aldrig anmäls. Även oaktsamma våldtäkter. Oftast med manliga förövare, förvisso. Men ändå. Även män och killar som blir utsatta, behöver ju lagen om oaktsam våldtäkt för att kunna få upprättelse för det brott som har begåtts mot dem.

Jo klarar man inte av att få ur sig ett enkelt nej så är man fan ett barn.
Citera
2026-07-06, 17:50
Medlem
Citat:

Undrar hur många killar/tjejer/män/kvinnor kommer att anmäla våldtäkt om de blir omyndigförklarade, förlorar rösträtten och självbestämmandet på köpet.....

Så många människor i allmänhet som måste omyndigförklaras, förlora rösträtten och självbestämmandet för att de inte klarat av att säga "nej" i vissa situationer. Jag själv känner en del som har svårt för att säga "nej".
Citera
2026-07-06, 17:54
Medlem
Citat:
Och barn får man sätta på, de får skylla sig själva som inte kan säga nej?

Vad äcklig du är.
Citera
2026-07-06, 18:55
Medlem
Citat:
Det är du som har noll och intet att komma med och så projicerar du dina egna tillkortakommanden på mig gulligt alla med normal intelligens inklusive åtskilliga jurister håller med mig, att en svagbegåvad hyperfeminist som du försöker förolämpa mig är mest gulligt faktiskt du fortsätter skämma ut dig medan jag visar med fakta att du har fel du är bortgjord igen

Vilken fakta? En debattartikel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in