2026-07-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ok så eftersom kvinnor är som små barn och inte kan ta ansvar för sina egna kroppar och liv så måste vi ha en samtyckeslag.

Fine. Men om nu det svenska samhället bedömer att kvinnor är barn, vilket det gör i och med samtyckeslagen, varför har då kvinnor självbestämmande, rösträtt osv? Det låter inte särskilt konsekvent.

Ska vi ha lagar som bygger på att kvinnor är barn som inte kan ta ansvar för sina egna liv (samtyckeslagen, sexköpslagen etc) så får vi ju ta och omyndigförklara kvinnor helt och hållet. Barn kan inte få ha självbestämmande och rösträtt, det säger sig självt.
Både samtyckeslagen och sexköpslagen omfattar båda könen. Det är alltså inte mer lagligt att köpa sex av en man än av en kvinna, och minst lika vanligt.
Citera
2026-07-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Både samtyckeslagen och sexköpslagen omfattar båda könen. Det är alltså inte mer lagligt att köpa sex av en man än av en kvinna, och minst lika vanligt.

Precis.

Hatarna vill få det till att det är krig mellan män och kvinnor. Men ingen annan mer än dem själva lever efter den filosofin.
Citera
2026-07-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Det är bara för att man måste göra lagar könsneutrala. Men i själva verket bryr sig ingen om någon köper sex av en man eller om en man blir "oaktsamt våldtagen".

Lagarna finns huvudsakligen till för att straffa män som köper sex av kvinnor respektive att göra det lättare att sätta dit män för våldtäkt när de haft sex med kvinnor. Du gör dig bara löjlig om du försöker hävda något annat.
Citera
2026-07-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Precis.

Hatarna vill få det till att det är krig mellan män och kvinnor. Men ingen annan mer än dem själva lever efter den filosofin.

Det är så gott som bara män som köpt sex av kvinnor som döms för sexköp och män som haft sex med kvinnor som döms för oaktsam våldtäkt.

Så du kan köra upp din teori någonstans. Det är praktiken som är det relevanta.

Samtyckeslagen kom till i affekt ett halvår efter den feministiska kampanjen metoo. Skulle du hävda att metoo var en könsneutral kampanj för att 1% av alla anklagelser inte bestod av typen "kvinna anklagar man"?
Citera
2026-07-06, 15:59
Medlem
Citat:
Det är bara för att man måste göra lagar könsneutrala. Men i själva verket bryr sig ingen om någon köper sex av en man eller om en man blir "oaktsamt våldtagen".

Lagarna finns huvudsakligen till för att straffa män som köper sex av kvinnor respektive att göra det lättare att sätta dit män för våldtäkt när de haft sex med kvinnor. Du gör dig bara löjlig om du försöker hävda något annat.

Inte? Har du källor på att killar som anmäler att de blivit våldtagna blir totalt ignorerade av polis och utredare?
Citera
2026-07-06, 16:00
Medlem
Citat:

Din teori håller även när det gäller sexköp av män, då även dessa köpare är av manligt kön.

Men i the bigger picture begår ju män de flesta brott. Några andra lagar du vill ändra på så män ska slippa straff? Rån? Misshandel? Mord?
Citera
2026-07-06, 16:06
Avstängd
Citat:
Så med andra hade du sluppit bli slagen/misshandlad om du inte protesterat/gjort motstånd. Utgången hade ju ändå blivit densamma oavsett.

Det är så jävla märkligt att män som ändå är den grupp som utsätts för mest våld och trauma inte kan översätta detta till unga tjejer som hamnar med unga män som kan slå ihjäl dem med bara händerna. Eller ge dem permanenta hjärnskador etc.
a
Och jag vet, du skulle hellre bli ihjälslagen än att bli våldtagen, men långt ifrån alla är såna pundiga daredevils som du.

Slå ihjäl med bara händerna sluta överdriv så förbannat man får stå upp för sig lite dem kunde ha dödat mig också löjligt att tro att en tjej blir helt paralyserad bara en kille vill ha sex som varken varit hotfull eller annat sker det under hot var det våldtäkt redan innan den mansfientliga samtyckeslagen trädde i kraft, givetvis kan kvinnan bli paralyserad om killen är hotfull eller dylikt men tro att hon skulle göra det för en oskyldig invit till sex är bara löjligt, som om jag skulle bli så rädd när en polare helt oskyldigt frågar om ett lån att jag skräckslagen ger honom allt löjeväckande samma om en kille oskyldigt tar initiativ till sex
Citera
2026-07-06, 16:07
Medlem
Citat:
Det är så gott som bara män som köpt sex av kvinnor som döms för sexköp och män som haft sex med kvinnor som döms för oaktsam våldtäkt.

Så du kan köra upp din teori någonstans. Det är praktiken som är det relevanta.

Samtyckeslagen kom till i affekt ett halvår efter den feministiska kampanjen metoo. Skulle du hävda att metoo var en könsneutral kampanj för att 1% av alla anklagelser inte bestod av typen "kvinna anklagar man"?

Troligen för att det mestadels är män som köper sex och våldtar.

Metoo var en kampanj som uppstod eller förstärktes av Harvey Weinstein fallet.
Citera
2026-07-06, 16:09
Avstängd
Citat:
Men fattiga pundarbrudar måste väl ändå vara enkla att undvika för vanliga killar som inte umgås i pundarkretsar?

Summa kardemumma, visst finns det helt bindgalna pundartjejer/borderline brudar som lever hela det livet där en falsk våldtäktsanmälan bara ingår i deras vanliga repertoar. Men det handlar om ett fåtal av alla våldtäktsanmälningar. Och de leder aldrig till nåt, minst av allt till åtal och dom.

Jodå jag har sett fall när fattiga pundarbrudar kammat hem stora belopp det är det som är problemet, att domstolarna är såpass efter att de fattar inte att ett skadestånd på 250 k är en bra anledning till att anmäla falskt jurister är autister som inte lever i verkligheten, jag kan enkelt avläsa om en tjej ljuger eller inte jag är expert på det och i de fall tjejen verkligen blivit våldtagen är jag på hennes sida annars inte
Citera
2026-07-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Slå ihjäl med bara händerna sluta överdriv så förbannat man får stå upp för sig lite dem kunde ha dödat mig också löjligt att tro att en tjej blir helt paralyserad bara en kille vill ha sex som varken varit hotfull eller annat sker det under hot var det våldtäkt redan innan den mansfientliga samtyckeslagen trädde i kraft, givetvis kan kvinnan bli paralyserad om killen är hotfull eller dylikt men tro att hon skulle göra det för en oskyldig invit till sex är bara löjligt, som om jag skulle bli så rädd när en polare helt oskyldigt frågar om ett lån att jag skräckslagen ger honom allt löjeväckande samma om en kille oskyldigt tar initiativ till sex

Varför stod du inte upp för dig själv då och stoppade dem från att råna dig? I ditt eget hem dessutom.

Vem har påstått att tjejer/kvinnor blir paralyserade bara av att bli tillfrågade om sex?

Vadå sluta överdriv? Menar du att det inte förekommit och förekommer att män slår ihjäl kvinnor utan tillhygge/vapen? Och att de lätt kan skrämma en tjej/kvinna till rädsla/passivitet bara genom att hota/uppträda hotfullt?

Svara gärna på denna frågan:

"Så tex misshandel/grov misshandel/stora skador på könsorganen måste alltid förekomma i samband med våldtäkt enligt dig?"

Som var en följdfråga på ett av dina inlägg:

"Ursprungligen postat av Putinhater
Japp och det bör aldrig räcka för fällande dom då ord mot ord inte når upp till kravet om bortom rimligt tvivel"
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-06 kl. 16:31.
Citera
2026-07-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jodå jag har sett fall när fattiga pundarbrudar kammat hem stora belopp det är det som är problemet, att domstolarna är såpass efter att de fattar inte att ett skadestånd på 250 k är en bra anledning till att anmäla falskt jurister är autister som inte lever i verkligheten, jag kan enkelt avläsa om en tjej ljuger eller inte jag är expert på det och i de fall tjejen verkligen blivit våldtagen är jag på hennes sida annars inte

Ja ok. Alltid lika intressant att få en inblick i en pundares liv och tankegångar. Det händer ju alltid nåt när man bränner hjärnceller på amfetamin osv.
Citera
2026-07-06, 16:30
Avstängd
Citat:
Varför stod du inte upp för dig själv då och stoppade dem från att råna dig? I ditt eget hem dessutom.

Vem har påstått att tjejer/kvinnor blir paralyserade bara av att bli tillfrågade om sex?

Vadå sluta överdriv? Menar du att det inte förekommit och förekommer att män slår ihjäl kvinnor utan tillhygge/vapen?

Svara gärna på denna frågan:

"Så tex misshandel/grov misshandel/stora skador på könsorganen måste alltid förekomma i samband med våldtäkt enligt dig?"

Som var en följdfråga på ett av dina inlägg:

"Ursprungligen postat av Putinhater
Japp och det bör aldrig räcka för fällande dom då ord mot ord inte når upp till kravet om bortom rimligt tvivel"

Ingen mening att försöka hindra två beväpnade rånar jag gjorde så gott jag kunde men som sagt det är ot ja man bör kräva bevis bortom rimligt tvivel även i våkdtöktsmål vilket man inte gör det är folk med koll tillskillnad från dig som larmat om det flera stycken dessutom så det kan ses som fakta man kan inte sänka beviskraven för ett brott är svårt att bevisa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in