2026-07-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
A,1*
Har du möjligen häktningsframställan alternativt målnr och tingsrätt ?

Här:
NORRKÖPINGS TINGSRÄTT
Organisatorisk enhet: Tingsrätten, TR 11
Målnummer: B 1500-26
Citera
2026-07-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Här:
NORRKÖPINGS TINGSRÄTT
Organisatorisk enhet: Tingsrätten, TR 11
Målnummer: B 1500-26

Enligt tidigare dokumentation så var han häktad fram till igår och åtal skulle vara väckt senast i fredags.

Har du någon ny information kring om omhäktning?
Citera
2026-07-06, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du hittade alltså på. Då vet alla det.

Det finns gott om forskning som stödjer det. Sen kräver det ju inte mycket för att förstå att det är mycket enklare att utnyttja någon som ingen litar på, som inte har något nätverk, som inte har någon självkänsla etc än någon som har det.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9443844/
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11816106/
https://www.uu.se/centrum/nck/kunskapsbank-om-vald/fakta-och-forskning-om-vald/missbruk-och-utsatthet-for-vald
https://kunskapsguiden.se/omraden-och-teman/vald-och-fortryck/vald-i-nara-relationer/socialtjansten-och-vald-i-nara-relationer/sarskild-utsatthet/
https://fra.europa.eu/en/publication/2026/eu-gender-based-violence-survey-evidence - "Women who experienced sexual abuse as a child are 3.2 times more likely to be sexually assaulted by a partner as adults and 4.3 times more likely by a non-partner."
Citera
2026-07-06, 16:47
Avstängd
NordligKrigares avatar
Offret Nova missuppfattade precis allting vad livet handlar om. Hon förstod inte hur kåta män är ständigt och att man som tonåring ser otroligt perfekt ut oftast, som en oskadad vas att åtnjuta liksom. Egentligen är det här ett bevis på hur sjuk den där irakiska ökenreligionen är. Den ska ju skapa ett system av kärlek. Är det kärlek att få folk att skämmas över att bli våldtagna så att de tar sitt liv ständigt? Egentligen med min agnostiska åskådning så borde hon ha förstått att mannen var en stor frihets-revolutionär mot irakisk dominans-våldtäkt mot oss nordliga folkslag. Våldtäkten uttryckte den högsta sex-slaveri friheten metoden i fråga om sexualitet.
Citera
2026-07-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Allt är inte sant, som folk säger. Inte ens vad 17-åringar säger, tro det eller ej.

Med tanke på hennes bakgrund, som varit stökig, så är det dessutom mer troligt att hon hittat på historien. Kanske för att straffa fosterföräldrar som varit stränga mot henne och sagt att hon skulle äta sin broccoli.

Men visst är det tragiskt att unga människor i desperation av mental ohälsa avslutar sina liv. Vila i frid tjejen.

Lyssna på inspelningarna. Fosterhemspappan blev häktad för 3 våldtäkter och annat pga Nova spelade in detta! Hon blev inte tagen seriöst såpass länge att hon kände behovet av att spela in så hon kunde bevisa till polisen att det faktiskt hände, för att kunna slippa bo med sin förövare.
Utöver det, så ringde socialtjänsten till skolan och meddelade skolan att Nova INTE skulle komma tillbaka till skolan, EFTER att skolan lämnat in orosanmälan kring övergreppen. Så Nova var i hemmet 24/7 trots att hon uttrycker tydligt att hon VILL gå i skolan…
Citera
2026-07-06, 18:05
Medlem
Citat:
Allt är inte sant, som folk säger. Inte ens vad 17-åringar säger, tro det eller ej.

Med tanke på hennes bakgrund, som varit stökig, så är det dessutom mer troligt att hon hittat på historien. Kanske för att straffa fosterföräldrar som varit stränga mot henne och sagt att hon skulle äta sin broccoli.

Men visst är det tragiskt att unga människor i desperation av mental ohälsa avslutar sina liv. Vila i frid tjejen.

Nova, 17: Jag blev våldtagen av min familjehemspappa
Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radios app.
Nova är 17 år när hon slår larm till socialtjänsten i Sundsvall om att hennes familjehemspappa tafsat på henne. Trots att Nova polisanmäler tvingar socialsekreteraren henne att bo kvar, och menar att det är en fråga om inställning.
Inte heller när skolan och BUP larmar vill socialtjänsten ändra sitt beslut, och Nova tvingas bo kvar hos den misstänkta förövaren i 51 dagar. Under tiden hinner övergreppen övergå till rena våldtäkter, enligt Nova.
Till slut känner sig Nova tvungen att göra en inspelning för att bli trodd – en inspelning som skulle komma att förändra allt.

https://poddtoppen.se/podcast/308492174/p4-vasternorrland/granskning-fallet-nova
Citera
2026-07-06, 18:10
Medlem
Monstrerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Är du ett sådant där missfoster med borderline? Eller "emotionellt instabilt personlighetssyndrom" som man vill kalla det i Sverige.
Lmao kom med något nytt, du låter verkligen som en patetisk liten man.
Citera
2026-07-06, 18:11
Medlem
Monstrerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Hur är det ironi? han var knappast ironisk...
Har du gått klart grundskolan? Läsförståelse verkar ej vara din starka sida.
Citera
2026-07-06, 18:23
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippfitt
Precis! Tyvärr inte ovanligt med övergrepp på både fosterplacerade barn och adoptivbarn. De som redan varit med om trauma är dessutom lättare offer att utsätta och som i detta fallet inte bli trodd. Tragisk historia men dessvärre inte ovanlig.

Pedofiler och andra sexgalningar brukar engagera sig i barn och ungdomsverksamheter för att komma nära barn, de kan vara scoutledare, fotbollstränare, lärare, etc. De som driver familjehem har dygnet runt kontakt med barn.
Så man kan undra hur många sexuella övergrepp förekommer där.

Det finns 10.000 familjehem i Sverige.

Om sexuella övergrepp förekommer i bara 1% av de, då handlar det om 100 familjehem.
Citera
2026-07-06, 18:40
Medlem
skadad87s avatar
nån som vet hur hon tog livet av sig? sägs de i fup?
Citera
2026-07-06, 18:42
Medlem
Citat:

Skulle du säga samma sak om det var ett barn som bodde i biologisk familj och anklagade någon vuxen för våldtäkt?

Du verkar ju ha lärt dig att ALLA placerade barn är problematiska. Det fick jag också höra hela min uppväxt. Från jag var 2 år så var JAG problematisk, och det berodde ju på ”mina gener”, inte familjehemmet.. Idag säger man att jag hade en traumatisk och problematisk uppväxt, baserat på våldet som finns dokumenterat i mina soc-journaler. Men på något sätt vänds det till att jag fortfarande var problematisk.
Det finns hundratals dömda familjehemsföräldrar där ute. Googla ”familjehem våldtäkt” eller ”familjehem misshandel”, eller googla fram de barn som dött i sina familjehem. Men ”det är väl för barnen är problematiska”…
Citera
2026-07-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Pedofiler och andra sexgalningar brukar engagera sig i barn och ungdomsverksamheter för att komma nära barn, de kan vara scoutledare, fotbollstränare, lärare, etc. De som driver familjehem har dygnet runt kontakt med barn.
Så man kan undra hur många sexuella övergrepp förekommer där.

Det finns 10.000 familjehem i Sverige.

Om sexuella övergrepp förekommer i bara 1% av de, då handlar det om 100 familjehem.

Det finns ungfär 3-10 familjehemsföräldrar PER ÅR som blir dömda i rättegång för något slags våld mot familjehemsbarn. Det här fallet är fall nummer 2 jag läser om i år, men tyvärr kan han ju inte längre bli dömd… Jag söker aktivt efter sånna här fall för att dela det vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in