Citat:
Ursprungligen postat av
fndsak
Fan intressant mönster ändå att dom mest utsatta aldrig är trovärdiga... praktiskt, om inte annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baliser
Du ska nog se det där som att skribenten helst inte vill tro att det är sant. Det blir för jobbigt annars. Det är egentligen orimligt att föreställa sig att de som behöver mest omsorg får övergrepp i stället.
Nej, ni - om ni jobbat med slika personligheter, oavsett ålder, så skulle ni också hysa en, i många fall, abnorm misstänksamhet mot allt som kommer ur vissa munnar. De har levt hela sina korta och ibland långa, liv på att ljuga, förvrida sanningen - allt för att erhålla fördelar. De kan ljuga utan att bry sig ett skit om de dem skadar med dessa rykten och lögner. Har jobbat med personer i utsatta positioner i över 25 år så jag vet vad jag snackar om.
Detta ovan sagt, utan att lägga någon aspekt på om flickan i TS ljugit eller inte. Mitt svar var till er vars skepticism skiner igenom, gentemot att hon kan ha ljugit... Det finns hundra orsaker till att flickan kan ha ljugit. I vilket fall är det såklart oerhört tragiskt att hon valt att ta sitt liv. Det skall ingen människa behöva göra pga. sitt mående.