2026-07-06, 06:53
Medlem
fndsaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, ni - om ni jobbat med slika personligheter, oavsett ålder, så skulle ni också hysa en, i många fall, abnorm misstänksamhet mot allt som kommer ur vissa munnar. De har levt hela sina korta och ibland långa, liv på att ljuga, förvrida sanningen - allt för att erhålla fördelar. De kan ljuga utan att bry sig ett skit om de dem skadar med dessa rykten och lögner. Har jobbat med personer i utsatta positioner i över 25 år så jag vet vad jag snackar om.

Detta ovan sagt, utan att lägga någon aspekt på om flickan i TS ljugit eller inte. Mitt svar var till er vars skepticism skiner igenom, gentemot att hon kan ha ljugit... Det finns hundra orsaker till att flickan kan ha ljugit. I vilket fall är det såklart oerhört tragiskt att hon valt att ta sitt liv. Det skall ingen människa behöva göra pga. sitt mående.

Det är inte belagt att hon ljög, men vi vet att hon är död nu.

Dina spekulationer är ointressanta.
Citera
2026-07-06, 08:32
Medlem
Andreas Jarskog (730423-1918) är häktad för våldtäkt mot barn.
Han borde även åtalas för vållande till barnets död.

Stackars stackars flicka. Vi kommer aldrig att glömma och vi kommer aldrig att förlåta.
Citera
2026-07-06, 10:51
Medlem
Det är så svårt att finna några som helst ord för vad Nova blev utsatt för under sitt liv.

Jag skulle önska att det gick att döma hennes föräldrar, våldtäktsmannen i Stockholm samt fosterhemspappan för vållande till annans död.

Uppvuxen i en sekt och familj där båda hennes föräldrar utsatte henne för psykisk, fysisk misshandel, övergrepp och rena våldtäkter av hennes pappa under många år.

När hon var 15 år bröt hon sig loss från familjen med hjälp av hennes skola och socialtjänsten.

Hon placerades på olika hem och fosterhem. Ett år senare blev hon våldtagen på ett hotellrum där gärningsmannen dömdes för flera års fängelse samt utvisning.

Det näst sista stället placerades hon hos familjen där fosterhemspappan började tafsa och utsatte henne för våldtäkter.

Det här är så vidrigt och genomruttet vad den här flickan har varit med om. Samhället som ska skydda henne sviker och brister något så otroligt.
Citera
2026-07-06, 10:57
Medlem
Tragiskt som fan om det stämmer hoppas de skyldiga åker dit isåfall, att hon tog livet av sig tyder ju på att hon blivit utsatt för övergrepp på riktigt
Citera
2026-07-06, 11:04
Avstängd
Kan någon hänga ut pappan? Han kommer förmodligen ut från anstalt inom kort om han döms öht och då är det viktigt att han inte blir bortglömd och att folk i hans närhet vet vilken äcklig ursäkt till man som han är

Edit: är detta pappan?

Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Andreas Jarskog (730423-1918) är häktad för våldtäkt mot barn.

Stackars stackars flicka. Vi kommer aldrig att glömma och vi kommer aldrig att förlåta.
Citera
2026-07-06, 11:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
*ndreas J*rskog (730423-*9*8) är häktad för våldtäkt mot barn.

A,1*
Har du möjligen häktningsframställan alternativt målnr och tingsrätt ?
Citera
2026-07-06, 11:09
Medlem
Det är fosterhemspappan men även hennes föräldrar iaf pappan som bor i Sundsvallstrakten bör inte glömmas bort. Lätt att hitta vid lite sökning.

Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Kan någon hänga ut pappan? Han kommer förmodligen ut från anstalt inom kort om han döms öht och då är det viktigt att han inte blir bortglömd och att folk i hans närhet vet vilken äcklig ursäkt till man som han är

Edit: är detta pappan?
Citera
2026-07-06, 11:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pellekaninflicka
Det är fosterhemspappan men även hennes föräldrar iaf pappan som bor i Sundsvallstrakten bör inte glömmas bort. Lätt att hitta vid lite sökning.

Häng ut vartenda en, här har ju tydligen varken samhället eller rättsväsendet fungerat och då måste vi laglydiga medborgare ibland ta lagen i egna händer, i den mån vi kan!
Citera
2026-07-06, 11:31
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellekaninflicka
...Ett år senare blev hon våldtagen på ett hotellrum där gärningsmannen dömdes för flera års fängelse samt utvisning.

Finns det någon dom eller FUP för detta fall, som vi kan få ta del av?
Citera
2026-07-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
"Vi fattar. Du är en modern och hatisk manschauvinist, som gärna pratar illa om kvinnor i gemen." Intressant att du anmärker på posten om "män utnyttjar gärna sådana här situationer" men inte flertalet poster som imsinuerar "tjejer hittar ju ofta på sådana här saker". Men tack för att du visar ditt hyckleri. Drägg.

Nej, jag pratar illa om moderna feminister. Jag stödjer den sortens feminister som knappt finns längre idag, dvs riktiga kvinnor.
Citera
2026-07-06, 13:16
Medlem
fndsaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
"Mest utsatta"

Folk med borderline är sådana som utsätter andra.

Majoriteten av människor som hamnar i fosterhem har sådant som borderline och dessa ljuger konstant, om lite allt möjligt. Det är ingen myt, du är patetisk och ignorant.

Ok men dom det inte är en myt kan du ju komma med lite källor som styrker dina tvärsäkra påståenden? Jag väntar.

Och om vi redan nu utgår från att du har rätt, att majoriteten har borderline... vad är nästa logiska steg? Jag gissar på att det i din värld rättfärdigar något.

Det där om förbjudet godis ignorerar vi förstås.
Citera
2026-07-06, 13:19
Medlem
fndsaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Gör "män"? Är du själv man? Vad grundar du ditt resonemang på?

Brukar vara män som våldtar. Det finns ju kvinnor som våldtar också, men dessa är påfallande ofta före detta män s a s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in