Citat:
Ursprungligen postat av
Putinhater
SJÄLVKLART sker det våldtäkter! jag har inte ifrågasatt det det var faktiskt en bög som började ta mig på kuken och äckla sig för ett gäng år sedan men jag klarade nog minsann av att säga nej till hans närmaden det var en nära vän på fyllan och han slutade vid nej men hade han fortsatt hade jag slagit ner honom
självklart kan det hända att en brud fryser och inte säger ifrån men det köper inte att det är så vanligt som ni påstår det kan hända vid gruppvåldtäkter till exempel eller om förövaren har en tydlig maktposition över offret men det är inte så vanligt som ni vill göra gällande, själv blir jag rätt avständ om tjejen ligger som en död sill så jag är inte i riskzonen för att begå en våldtäkt men jag är uppenbart bekymrad över att jag kan bli ditsatt på så lösa grunder ifall en brud efter frivilligt sex bestämmer sig för att förstöra mitt liv går inte att träffa brudar med den ångesten det medför och det har feminismen orsakat och falsk tillvitare men de lär ju vara feminister också
Jo 250 k lockar fattiga pundarbrudar att anmäla våldtäkt till och med 100 k hade lockat ett ex hon anklagade aldrig mig men hon hade falskt anklagat en annan kille både inför vänner och polis han blev dock aldrig åtalad det erkände hon själv till mig, jag vet dock inte varför hon gjorde det om hon ville hämnas eller få skadestånd jag gissar på skadestånd för hon var en vidrig parasit som levde på andra så jag har fog för det jag påstår
70% av alla våldtagna får en frysreaktion. Låter rätt logiskt, med tanke på brottets art.
Saken är den att
du kan ju inte veta vem som har blivit våldtagen och vem som ljuger om det, bara för att
du anser att bevisningen inte håller måttet. "Pundar-tjejen" Stina som verkligen behöver pengar, kan ju absolut ha blivit våldtagen och anmäler övergreppet. Inte för pengarna, utan för upprättelsen! Och bevisningen håller för fällande dom, men
du anser att den inte borde göra det och ser hennes förövare som oskyldig. Fast han är skyldig som synden! Och likadant om han blir frikänd (och inte heller rätten anser att bevisningen håller måttet), det kan fortsatt röra sig om en våldtäkt.
Trots att bevisningen inte håller måttet. Och
trots att tjejen är i desperat behov av pengar. Hon kan likt förbannat ha blivit våldtagen.
Att börja skrika "falsk tillvitelse" så fort bevisningen för våldtäkt är svag, blir liksom helt fel. För vart har du då
bevisen för att det var falsk tillvitelse? Bara för att det inte går att bevisa våldtäkt, så är det inte synonymt med att en våldtäkt inte har skett. Våldtäkt kan ha skett, men gick inte att bevisa/har svag bevisning enligt dig.
Och fortsatt: lagen om oaktsam våldtäkt behövs. Finns ju både män, kvinnor, tjejer och killar som inte förmår att värja sig. Som får frysreaktion (kanske varit med om trauman förr och därmed upplever liknande situationer som extremt hotfulla, när dejten utsätter dem). Osv.
Lagen om oaktsam våldtäkt är ju någonstans först och främst till för att den som vill ha sex, också tar ansvar för att se till att den andra parten är med på noterna. Och inte bara kör på med sin egen vilja som en bulldozer/inte tar sig sexuella friheter mot någons vilja, utan inhämtar samtycke. Metafor: inte bara tar bilnycklarna, utan att fråga om det är ok först. Och bryter man mot denna lag och tar sig sexuella friheter mot någon som inte vill, ja, då kan man straffas för våldtäkt om bevisen håller.