2026-07-06, 14:50
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Jo, jag ska ringa länsstyrelsen och få diarienumret till dig.
Hon säljer fortfarande valpar, länsstyrelsen har omfattande handlingar om hennes hundar.
Det är bäst att du halar upp det då. För det finns noll om att Klarén säljer valpar eller har sina djur omhändertagna när man söker det.
Citera
2026-07-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är bäst att du halar upp det då. För det finns noll om att Klarén säljer valpar eller har sina djur omhändertagna när man söker det.

Hon har flytt landet och bor utomlands. Du får diarietnumret strax, jag sitter i kö till länsstyrelsen nu.
Citera
2026-07-06, 15:41
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Hon har flytt landet och bor utomlands. Du får diarietnumret strax, jag sitter i kö till länsstyrelsen nu.
Nu har hon flytt landet också!

Det kan du styrka det med då va?
Citera
2026-07-06, 15:45
Medlem
Citat:

Du vet offentlig handling är hos länsstyrelsen på människor med djurförbud och andra ärenden. Sök på henne så hittar du lätt besluten eller vänder du dig direkt till förvaltningsrätten.
Citera
2026-07-06, 15:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Du vet offentlig handling är hos länsstyrelsen på människor med djurförbud och andra ärenden. Sök på henne så hittar du lätt besluten eller vänder du dig direkt till förvaltningsrätten.
Så ta och gör det själv och återkom då.
Citera
2026-07-06, 15:59
Medlem
Citat:

Här är diarietnumret. Sanna heter Susanna.

Länsstyrelsen Skåne beslutade den 18 september 2023 (dnr 282-15704-2023) att meddela Susanna Klarén djurförbud. Beslutet omfattar 13 sidor och redovisar händelseförloppet från ett flertal kontroller, förelägganden, omhändertaganden och veterinärbesiktningar under 2022–2023. Enligt beslutet konstaterades vid upprepade kontroller allvarliga och återkommande brister i djurhållningen. Bland annat anges att hundar hölls i otillräckliga utrymmen, att det saknades tillräckliga liggplatser och skydd mot väder och vind, att hygien och renhållning var bristfällig samt att flera hundar hade överväxta klor, var avmagrade, muskelfattiga eller bedömdes ha varit utsatta för lidande under längre tid. Beslutet redovisar även veterinärbesiktningar där flera hundar bedömdes ha behov av vård eller uppvisade tecken på bristande djurhållning. Länsstyrelsen anger vidare att tidigare förelägganden och villkor kopplade till tillståndet för hundverksamheten inte följdes trots upprepade kontroller och möjligheter att rätta till bristerna.

Efter en samlad bedömning fann Länsstyrelsen att Susanna Klarén allvarligt hade försummat tillsynen och vården av djuren samt inte följt myndighetens förelägganden. Myndigheten bedömde därför att förutsättningarna för djurförbud enligt djurskyddslagen var uppfyllda. Beslutet innebär förbud att ha hand om djur, omfattar samtliga djurslag och gäller tills vidare.
Citera
2026-07-06, 16:11
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Här är diarietnumret. Sanna heter Susanna.

Länsstyrelsen Skåne beslutade den 18 september 2023 (dnr 282-15704-2023) att meddela Susanna Klarén djurförbud. Beslutet omfattar 13 sidor och redovisar händelseförloppet från ett flertal kontroller, förelägganden, omhändertaganden och veterinärbesiktningar under 2022–2023. Enligt beslutet konstaterades vid upprepade kontroller allvarliga och återkommande brister i djurhållningen. Bland annat anges att hundar hölls i otillräckliga utrymmen, att det saknades tillräckliga liggplatser och skydd mot väder och vind, att hygien och renhållning var bristfällig samt att flera hundar hade överväxta klor, var avmagrade, muskelfattiga eller bedömdes ha varit utsatta för lidande under längre tid. Beslutet redovisar även veterinärbesiktningar där flera hundar bedömdes ha behov av vård eller uppvisade tecken på bristande djurhållning. Länsstyrelsen anger vidare att tidigare förelägganden och villkor kopplade till tillståndet för hundverksamheten inte följdes trots upprepade kontroller och möjligheter att rätta till bristerna.

Efter en samlad bedömning fann Länsstyrelsen att Susanna Klarén allvarligt hade försummat tillsynen och vården av djuren samt inte följt myndighetens förelägganden. Myndigheten bedömde därför att förutsättningarna för djurförbud enligt djurskyddslagen var uppfyllda. Beslutet innebär förbud att ha hand om djur, omfattar samtliga djurslag och gäller tills vidare.
https://diarium.lansstyrelsen.se/Default.aspx

Jag hittar inget när jag skriver in nr.

Är du säker på att det är rätt nr?

Förresten, vad menar du med att hon flytt landet?
Senast redigerad av Ajogen 2026-07-06 kl. 16:13.
Citera
2026-07-06, 16:18
Medlem
Du måste begära hos länsstyrelsen. Diariet är inte komplett alltid.

Vänd dig till Länsstyrelsen Skåne med diarienummret bara

Citat:
https://diarium.lansstyrelsen.se/Default.aspx

Jag hittar inget när jag skriver in nr.

Är du säker på att det är rätt nr?

Förresten, vad menar du med att hon flytt landet?
Citera
2026-07-06, 16:20
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du måste begära hos länsstyrelsen. Diariet är inte komplett alltid.

Vänd dig till Länsstyrelsen Skåne med diarienummret bara
NI har gjort det här påståendet. Hitta dokumenten och ladda upp dem.
Citera
2026-07-06, 16:23
Medlem
Citat:
NI har gjort det här påståendet. Hitta dokumenten och ladda upp dem.

Jag berättar bara. Jag har inget intresse i att bevisa något bekräftade bara var personen menar. Jag har inte papprena själv. Har läst de men tänker inte sitta och begära ut massa papper och försöka lägga upp det på Flashback när vem som helst kan få ut det om man är nyfiken. Dessutom har jag nog aldrig länkat på Flashback. Vill du veta om påståendet är sant så kan du själv kolla upp det. Jag har annat att lägga min tid på.
Citera
2026-07-06, 16:39
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag berättar bara. Jag har inget intresse i att bevisa något bekräftade bara var personen menar. Jag har inte papprena själv. Har läst de men tänker inte sitta och begära ut massa papper och försöka lägga upp det på Flashback när vem som helst kan få ut det om man är nyfiken. Dessutom har jag nog aldrig länkat på Flashback. Vill du veta om påståendet är sant så kan du själv kolla upp det. Jag har annat att lägga min tid på.
Om du inte har papperna hur har du då läst dem?
Citera
2026-07-06, 16:42
Medlem
Citat:
Om du inte har papperna hur har du då läst dem?

Läste de året hon fick djurförbudet hos en vän. Som sagt bara mejla och begära ut själv om du är nyfiken eller vill ha det bekräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in