2026-07-06, 09:31
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Problemet i det hela är inte deras pappor, vi umgicks tillsammans med alla mina 8 barn dagen efter tillsammans hemma hos min mamma."

Det stora problemet med henne
som narcissist, hon benämner de mina barn.

Istället för att skriva med alla våra
8 barn ( och skit samma då vilken som är pappa till viken)…..

Det är hennes "subtila" sätt att kasta över ansvaret för familjehaveriet på Hampus dotter. Linda själv tar naturligtvis noll ansvar. Har man ens ett uns av intelligens, behöver man bara se på hur Linda lever sitt liv idag för att förstå vem som hela tiden varit problemet.
Citera
2026-07-06, 10:08
Medlem
När man läser dokumentet i Isabelles senaste inlägg så förstår man varför barnen är mindre i Östersund. Bra att hon vågar och vill det bästa för sina syskon.
Citera
2026-07-06, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrskenabc112
När man läser dokumentet i Isabelles senaste inlägg så förstår man varför barnen är mindre i Östersund. Bra att hon vågar och vill det bästa för sina syskon.

Vart finns det att läsa?
Citera
2026-07-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Vart finns det att läsa?

Tiktok "isa.bellili"
Citera
2026-07-06, 11:54
Medlem
Linda har aldrig velat ha Isabell i familjen. Hon ville bara ha Hampus. Förstår inte att Hampus bodde kvar så länge när han kände till problemen mellan Linda och Isabell. Tror dock inte hon har behandlat sina egna barn så väl heller. Det såg man ju hur hon betedde sig i den videon när de små skulle städa. Hur Linda stod och skrek på dom. Rädslan man såg i barnens ögon. Sen har de mage att lägga ut detta på youtube.

Tänk om Linds kunde behandla Isabell på samma sätt som Hampus behandlat Erik och Lindas äldre 4 barn. Han köper julklappar, firar deras födelsedagar och tar sig an Moas student hemma hos sig.
Citera
2026-07-06, 12:11
Medlem
Luftiss avatar
Från soc-rapporten kuratorn på skolan skrivit. Lägger detta här om Tiktok-inlägget av någon anledning skulle försvinna.

Linda är, som tidigare konstaterats, ett komplett psykfall.

Citat:
Eleven känner stor oro för alla sina syskon, syskonen uttrycker ofta att det är bråkigt när de är hos elevens f.d. styvmamma.

Den f.d. styvmamman har tidigare varit fysiskt våldsam mot eleven. Denna har puttat henne, slagit henne med öppen och stängd hand samt att det förekommit påtagligt psykiskt våld gentemot eleven. Detta ska ha pågått under en längre tid

Samtliga syskon ska ha bevittnat våld enligt eleven. Eleven är påtagligt rädd för att styvmamman ska vara våldsam mot de äldre syskonen (17år och 18år)

De yngre syskonen (5-10 år) berättar ofta att "mamma är arg hela tiden" och att "mamma skriker hela tiden" Dessa ska även ha berättat att de inte tycker om deras mamma.

Eleven känner stor skuld gällande att hon berättat om våldet i hemmet. Eleven har under en längre period haft ett påtagligt nedsatt mående på grund av hemsituationen. Eleven har tidigare haft suicidtankar, självskadebeteende och en ätstörning. dessa utmaningar har minskat. Eleven har även självmedicinerat med alkohol, detta beroende upplevs även ha minskat.

Eleven beskriver flashbacks då hon återupplever våldet i hemmet. Eleven har erbjudits en traumabehandling gällande detta av BUP. Eleven uttrycker att hon kommer att utföra denna på sikt.

Den påtagliga oron gällande sina syskon och deras hemsituation påverkar eleven påtagligt.
Citera
2026-07-06, 12:16
Medlem
Linda har aldrig velat ha Isabell i familjen. Hon ville bara ha Hampus. Förstår inte att Hampus bodde kvar så länge när han kände till problemen mellan Linda och Isabell. Tror dock inte hon har behandlat sina egna barn så väl heller. Det såg man ju hur hon betedde sig i den videon när de små skulle städa. Hur Linda stod och skrek på dom. Rädslan man såg i barnens ögon. Sen har de mage att lägga ut detta på youtube.

Tänk om Linds kunde behandla Isabell på samma sätt som Hampus behandlat Erik och Lindas äldre 4 barn. Han köper julklappar, firar deras födelsedagar och tar sig an Moas student hemma hos sig.
Citera
2026-07-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Från soc-rapporten kuratorn på skolan skrivit. Lägger detta här om Tiktok-inlägget av någon anledning skulle försvinna.

Jag är inte förvånad för jag har haft mina misstankar länge på att något är väldigt väldigt fel, men samtidigt blir jag så otroligt chockad och ledsen för Isabelles skull vad hon blivit utsatt för men även de andra barnen.
Nu förstår man varför det andra barnet efter det andra vägrar/väljer åka till henne. Och nu ändrar jag mig angående hennes onärvaro på student, födelsedag osv. Hon ska inte vara i närheten av sina barn!
Sedan kan man undra hur E och H stått ut så länge och skaffat en massa ungar med den här människan?
Citera
2026-07-06, 14:05
Medlem
Linda ville bara ha Hampus och bli känd som de blev som Polyfamiljen. De enda som mått bra under denna tiden är Linda och Hampus. Erik blev ju behandlad som skit, ja t.o.m mobbad när de gjorde tröjor om honom för att förlöjlja honom. Fruktansvärt. Tror inte nåt av barnen mått bra under hela den här tiden.

Vad gör man inte för att bli kändis. Sen när Hampus flyttade så rasade hela Lindas värld. Sen när han han gick ut med att han hade träffat en ny, så slängde Linda ut Erik. Då fattade hon att Hampus inte kommer tillbaka. Då sket hon i allt. T o m barnen. De har aldrig betytt nåt för Linda.
Citera
2026-07-06, 15:15
Medlem
Isabell verkar vara en väldigt fin tjej. Väldigt mån om sina syskon, det ser man i Hampus vloggar.

Synd att hon råkat så illa ut av Linda.
Citera
2026-07-06, 16:51
Medlem
Årsredovisningen är här och företaget redovisar en förlust på 32 054 kr.
Citat:
Resultatdisposition
Styrelsen föreslår att den ansamlade förlusten (kronor):
ansamlad förlust
-34 773
årets förlust
-32 054
-66 827
behandlas så att i ny räkning överföres
-66 827
Citera
2026-07-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis

Jag är själv uppväxt med en förälder som utsatte mig för främst psykisk, men ibland även fysisk, misshandel. Det knyter sig verkligen i magen på mig att läsa detta, inget barn ska behandlas såhär. Jag känner igen mig så mycket i dotters situation då ingen, inklusive den andra föräldern, agerade i min situation heller. Jag hoppas verkligen för allt att hon haft möjlighet att spendera mestadels av tiden hos den biologiska mamman och att hon får stöttning i att bearbeta detta.

Att L får ha något med barnen att göra är bortom all kritik. Tyvärr blir jag inte förvånad när det kommer till våra samhällsinsatser så som socialtjänst. Men, varför lät H (och E) detta fortgå? Folk vet, och folk undrar, det går inte att fortsätta tiga och låtsas som ingenting.
Senast redigerad av Retrouvailles 2026-07-06 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in