Citat:
Ursprungligen postat av
aconitumwolfsbane
Är " The game" och Andrew Tate tydliga föredömen med möjligtvis? Tala om grov generalisering haha! Så kvinnor kan inte leva frivilligt själva. Och vad ska dom skämmas för? Du tror att kvinnor behöver en mans godkännande annars rasar hela deras liv ihop? Du behöver nog smälta det faktum att män är helt obetydliga för en del kvinnor. Och för att få deras liv att fungera.
Sedan är det ingen högoddsare att du råkar ha en sådan kvinnosyn med som kommer med dessa åsikter,slår aldrig fel. Många unga kvinnor tycker dessutom äldre män är äckliga. Men det ingår nog inte i din förskönande bild heller.
Jag tror du läser in ganska mycket som jag inte har skrivit. Jag har inte sagt att kvinnor behöver män för att fungera, att de ska skämmas över att vara singlar eller att Andrew Tate är ett föredöme.
Min fråga handlar om hur ofrivillig ensamhet och svårigheter att hitta en partner ser olika ut för män och kvinnor. Det är ett sociologiskt ämne, inte ett försök att värdera kvinnor eller män.
Om du tycker att min beskrivning är fel får du gärna förklara varför och utveckla hur du ser på skillnaden mellan incels och femcels. Det är den diskussionen jag är intresserad av.