2026-07-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Det är inte normalt att behöva redogöra alla dom detaljerna varje vecka. Och om jag drar mig för att svara eller skriver rakt av ”det har du inte med att göra” eller ”snälla sluta fråga” så blir det konsekvenser.
Hotar du mig?

Det kanske inte är så konstigt att polisen och din mamma vill ha koll på dig.

Har du åkt dit för olaga hot någon gång?
Citera
2026-07-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det framgår av din posthistorik.
Du ska nog bredda ditt tänk och inte vara låst eller begränsad.
Citera
2026-07-05, 21:16
Medlem
Citat:
Det är inte normalt att behöva redogöra alla dom detaljerna varje vecka. Och om jag drar mig för att svara eller skriver rakt av ”det har du inte med att göra” eller ”snälla sluta fråga” så blir det konsekvenser.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Hotar du mig?

Det kanske inte är så konstigt att polisen och din mamma vill ha koll på dig.

Har du åkt dit för olaga hot någon gång?
Jag beskrev precis vad det är jag får utstå och du vänder det till att jag skulle hota dig. Jag tror du spelar dum nu.
Citera
2026-07-05, 21:19
Medlem
Citat:
Jag beskrev precis vad det är jag får utstå och du vänder det till att jag skulle hota dig. Jag tror du spelar dum nu.
Sorry, det är alltså du som blir hotad. Har du funderat på att göra en anmälan?

Eh, sorry igen. Polisen och myndigheterna är ju emot dig.
Citera
2026-07-05, 21:28
Medlem
Citat:
Sorry, det är alltså du som blir hotad. Har du funderat på att göra en anmälan?

Eh, sorry igen. Polisen och myndigheterna är ju emot dig.
Jag har försökt att anmäla men dom säger bara ”din mamma är ju orolig för dig bara”.
Sen får jag lämna polisstationen. Blir bara ledsen och uppgiven.
Hur gör jag för att någon ska det på allvar som jobbar med sånt här?
Citera
2026-07-05, 21:34
Medlem
Citat:
Jag har försökt att anmäla men dom säger bara ”din mamma är ju orolig för dig bara”.
Sen får jag lämna polisstationen. Blir bara ledsen och uppgiven.
Hur gör jag för att någon ska det på allvar som jobbar med sånt här?
Din mamma gör kanske en orosanmälan, men det åker inte polisen ut på, om det inte är frågan om något akut som att du ska ta livet av dig.

Jag tycker att du ska slappna av, låsa dörren till ditt lss-boende och försöka sova. I morgon ordnar någon frukost till dig, du få säkert flingor om du håller dig lugn hela natten.
Citera
2026-07-05, 21:35
Medlem
Lyzzas avatar
Har en släkting S. som är över 50 år och han har ingen partner. Hans mamma håller fortfarande på att försöka kontrollera honom. Detta har hon gjort hela hans liv.

Hans halvbror P. har helt tagit avstånd från mamman. Då hon inte accepterar hans utseende, helskägg eller hans tjej.

Mamman kräver att S. ringer varje söndag och tillbringar alla födelsedagar, hans och hennes hemma hos henne. Och andra högtider.

Hon var rent ut sagt äcklig när han var yngre då hon fast hon var gift flörtade med hans tonårskompisar.

Efter att hon skilde sig ville hon dejta och fick honom till att ta foto till kontaktannonserna endast iförd ett par trosor.

Hon styrde och ställde med honom som sin personliga betjänt tills han flyttade och hon har hjärntvättat honom till att tro att detta är normalt.

Ville/ vill veta vem han umgicks/ umgås med och försökte/ försöker få ihop honom med olika tjejer/kvinnor. Eftersom mamman är en narcissist så utgick han från att alla var likadana och fick panik bara de gjorde närmanden.

Han fick psykbryt ibland och det undrar jag inte alls på.

Nu är kärringen gammal men fortfarande helt tokig.

Så jag fattar vad du går igenom. Dina syskon är hjärntvättade att göra som hon säger.

Enda du kan göra är väl att flytta utan att uppge nya adressen.

Kanske utomlands.

S. flyttade till Spanien för jobb, ett tag, för att göra sig fri. Men det sitter i huvudet ändå.
Citera
2026-07-05, 21:36
Medlem
Citat:
Din mamma gör kanske en orosanmälan, men det åker inte polisen ut på, om det inte är frågan om något akut som att du ska ta livet av dig.

Jag tycker att du ska slappna av, låsa dörren till ditt lss-boende och försöka sova. I morgon ordnar någon frukost till dig, du få säkert flingor om du håller dig lugn hela natten.
Jag har aldrig varit suicidal och bor inte på nått slags lss-boende.
Citera
2026-07-05, 21:40
Medlem
Citat:
Jag har aldrig varit suicidal och bor inte på nått slags lss-boende.
Då är fråga varför din mamma och polisen och dina släktingar regelbundet går igenom dina tillhörigheter.

Det enda jag kan komma på är att du är sjuk och saknar sjukdomsinsikt.

Har du något annat svar? En konspiration? Du är rikets fiende?
Citera
2026-07-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Har en släkting S. som är över 50 år och han har ingen partner. Hans mamma håller fortfarande på att försöka kontrollera honom. Detta har hon gjort hela hans liv.

Hans halvbror P. har helt tagit avstånd från mamman. Då hon inte accepterar hans utseende, helskägg eller hans tjej.

Mamman kräver att S. ringer varje söndag och tillbringar alla födelsedagar, hans och hennes hemma hos henne. Och andra högtider.

Hon var rent ut sagt äcklig när han var yngre då hon fast hon var gift flörtade med hans tonårskompisar.

Efter att hon skilde sig ville hon dejta och fick honom till att ta foto till kontaktannonserna endast iförd ett par trosor.

Hon styrde och ställde med honom som sin personliga betjänt tills han flyttade och hon har hjärntvättat honom till att tro att detta är normalt.

Ville/ vill veta vem han umgicks/ umgås med och försökte/ försöker få ihop honom med olika tjejer/kvinnor. Eftersom mamman är en narcissist så utgick han från att alla var likadana och fick panik bara de gjorde närmanden.

Han fick psykbryt ibland och det undrar jag inte alls på.

Nu är kärringen gammal men fortfarande helt tokig.

Så jag fattar vad du går igenom. Dina syskon är hjärntvättade att göra som hon säger.

Enda du kan göra är väl att flytta utan att uppge nya adressen.

Kanske utomlands.

S. flyttade till Spanien för jobb, ett tag, för att göra sig fri. Men det sitter i huvudet ändå.
Jag vill gärna ha skyddad id men det är omöjligt att få. Hade kunnat byta namn om det inte var för att man får lov att ringa till Skatteverket och ta reda på namnbytet. Hade kunnat göra vad som helst om jag visste med garanti att jag slapp henne. Har ju redan försökt med insynsskyddat boende, att inte lämna ut telefonnummer mer än till arbetstelefonen och där jag förklarat att arbetet ser allt hon skriver så behärska dig tack. Ingenting hjälper. Jag vet att om jag släpper lite grann på reglerna nu så kommer allt bara börja om sen igen. Det tar aldrig slut. Jag har fått nog nu och kommer inte ge lillfingret eller förlåta fler gånger för hon sväljer hela handen om man tror att hon börjat respektera gränsdragningen.

Edit, tack för du delade historian om dina vänner. Jättesynd och orättvist mot dom. Man ska inte behöva fly sin förälder.
Citera
2026-07-05, 21:44
Medlem
Citat:
Då är fråga varför din mamma och polisen och dina släktingar regelbundet går igenom dina tillhörigheter.

Det enda jag kan komma på är att du är sjuk och saknar sjukdomsinsikt.

Har du något annat svar? En konspiration? Du är rikets fiende?
Återigen, polisen går inte igenom mina tillhörigheter men om dom vill så får dom.
Det är mina familjemedlemmar som öppnar garderoberna och klädkammaren så fort jag släppt in dom knappt i hallen.

Du låter sjukt vidrig som förminskar detta.
Citera
2026-07-05, 21:49
Medlem
Citat:
Återigen, polisen går inte igenom mina tillhörigheter men om dom vill så får dom.
Näe, det får dom inte, om dom inte tror att du kan ha olagliga saker eller om du är misstänkt för något brott.

Citat:
Det är mina familjemedlemmar som öppnar garderoberna och klädkammaren så fort jag släppt in dom knappt i hallen.
Det är ett ganska allvarligt brott.

Citat:
Du låter sjukt vidrig som förminskar detta.
Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in