Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Chang Frick har under rubriken "Hata och hota journalister på rätt sätt - Så här gör du" tipsat om att orosanmäla misshagliga journalisters barn om det tex finns bilder på alkohol i hemmet på sociala medier.
Christian Peterson har hållit en kurs i vad man bör säga eller skriva i en orosanmälan för att soc ska ta den på allvar om en journalist skrivit något som inte passar honom/dem. Detta har också hänt ett flertal gånger.
Nick Alinia deltog i kursen och säger själv att han orosanmält journalister han retat sig på.
Fråga:
Ni som gillar dessa killar, vad tycker ni om denna metod, känns det som att vi får ett öppet och sunt debattklimat av den? Eller är ni helt ok med att skrämma meningsmotståndare till tystnad?
Jag har hört samtliga tre, i intervju - skämta - om detta. Alinia tror jag nämnt att han vid något tillfälle faktiskt gjort en orosanmälan men då utifrån reell oro.
Framförallt Frick är en person som har nära till humor, sarkasm och ironi vilket jag noterat att vissa människor inte begriper. Troligen samma sorts människor som inte begriper när Trump menar allvar och när han driver. Säg mig Bimbo, du är möjligen inte en av alla som har svårt att begripa när sådana som Frick och Trump skämtar vs när de faktiskt menar allvar?