2026-07-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den är från 2020.
https://nyheteridag.se/hata-och-hota-journalister-pa-ratt-satt-sa-gor-du/

Nej, artikeln är betydligt yngre än den tiden. Det var för 15+ år sedan det var förenat med svårigheter att öppet stödja SD.
När Chang skrev sin artikel så var SD i princip redan att betrakta som rumsrena.

Då mindes jag lite fel. Jag hade gissat att den var från ca 2016 eller så.

Men på det stora hela så tror jag att mitt resonemang ändå är giltigt. Det är mycket stor skillnad på 2020 och 2026. Det var nog först i samband med valet 2022 som SD "normaliserades"
Citera
2026-07-06, 13:27
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nej, personligen tycker jag inte det.

Vänstern ska tillåtas fortsätta spela fult och högern ska passivt ta den stenhårt i tvåan? Imponerande resonemang ... Not.
Citera
2026-07-06, 14:33
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vänstern ska tillåtas fortsätta spela fult och högern ska passivt ta den stenhårt i tvåan? Imponerande resonemang ... Not.

Det är önsketänkande att offentligt finansierad vänstermedia kommer att gå att få skärpa till sig, den enda hållbara lösningen är att den offentliga finansieringen upphör. Tyvärr har högern ännu inte tagit till sig detta.
Citera
2026-07-06, 14:41
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är önsketänkande att offentligt finansierad vänstermedia kommer att gå att få skärpa till sig, den enda hållbara lösningen är att den offentliga finansieringen upphör. Tyvärr har högern ännu inte tagit till sig detta.

Och därför måste de inom högern som förstår detta laga efter läge tills det händer kan man tycka. Nåja bänghögern har alltid varit sin egen värsta fiende så fortsätt med det ni.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in