Citat:
Ursprungligen postat av
Epimanes
Projicerar du nu eller trollar du? Ingetdera är speciellt klädsamt för dig och ditt försvarande av din ts.
OK förlåt. Det var taskigt skrivet. Men kan vi åtminstone vara överens om att denna hamstring (som du kallar hysteri) inte var
psykotisk / irrationell, utan ganska rimlig och vettig med tanke på hur populär produkten är (alla använder den, dagligen, till högst basala behov) samt hur snabbt den försvinner från hyllorna (pga skrymmande och därmedlåg lagerhållning)?
Det jag är ute efter är att förklara att folk inte betedde sig som stollar när de handlade toapapper under plandemin, utan att det var ett rimligt beteende med tanke på ovan nämnda saker.
Jag kan hålla med om att 3 balar är överdrivet. Men de flesta köpte ju inte så mycket..
De flesta kanske köpte 2-3 vanliga paket, och det räcker för att skapa en tillfällig brist i kristider. Detta i sin tur ledde till mer extrem hamstring - vilket är fullt förståeligt då folk märkte att en konkret brist uppstod.
Det är fortfarande inte hysteriskt, och definigivt inte psykotiskt.
Många verkar förneka det faktum att toapapper över huvud taget skulle behövas, vilket för mig är lika omoget som att förneka de ökande temperaturerna i världen pga att man är en inbiten klimatkrisförnekare.