2026-07-05, 10:47
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Starka ord.

Jag tror inte du såg någon med 3 balar toapapper, förutom i din egen fantasi 😁

I juset av den här tråden, vem framstår som mest hysterisk - vi som hamstrade för att klara oss igenom krisen på bästa sätt, eller ni som stod bredvid och gapapade om hysteri och psykos?

Menar du att jag är en lögnare? Varför i helvete skulle jag ljuga om en sådan sak, helt oprovocerat? Du tar inte ens och förkastar det som en enstaka anekdot utan du går direkt till hård förnekelse av min upplevda verklighet.

Det skulle göra dig väl i fall du låter verkligheten ta mer plats i ditt liv.

edit: varför fetade du kannibaliserade? Det är ju bara jargong vi har på golvet för fenomenet att folk väljer annan liknande produkt när deras föredragna är slut och det innebär större volymer av den än vanligt.
Senast redigerad av Epimanes 2026-07-05 kl. 10:50.
Citera
2026-07-05, 11:08
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Menar du att jag är en lögnare? Varför i helvete skulle jag ljuga om en sådan sak, helt oprovocerat? Du tar inte ens och förkastar det som en enstaka anekdot utan du går direkt till hård förnekelse av min upplevda verklighet.

Det skulle göra dig väl i fall du låter verkligheten ta mer plats i ditt liv.

edit: varför fetade du kannibaliserade? Det är ju bara jargong vi har på golvet för fenomenet att folk väljer annan liknande produkt när deras föredragna är slut och det innebär större volymer av den än vanligt.

För att du är hysterisk.
Citera
2026-07-05, 11:14
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
För att du är hysterisk.

Projicerar du nu eller trollar du? Ingetdera är speciellt klädsamt för dig och ditt försvarande av din ts.
Citera
2026-07-05, 11:24
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Projicerar du nu eller trollar du? Ingetdera är speciellt klädsamt för dig och ditt försvarande av din ts.

OK förlåt. Det var taskigt skrivet. Men kan vi åtminstone vara överens om att denna hamstring (som du kallar hysteri) inte var psykotisk / irrationell, utan ganska rimlig och vettig med tanke på hur populär produkten är (alla använder den, dagligen, till högst basala behov) samt hur snabbt den försvinner från hyllorna (pga skrymmande och därmedlåg lagerhållning)?

Det jag är ute efter är att förklara att folk inte betedde sig som stollar när de handlade toapapper under plandemin, utan att det var ett rimligt beteende med tanke på ovan nämnda saker.

Jag kan hålla med om att 3 balar är överdrivet. Men de flesta köpte ju inte så mycket..

De flesta kanske köpte 2-3 vanliga paket, och det räcker för att skapa en tillfällig brist i kristider. Detta i sin tur ledde till mer extrem hamstring - vilket är fullt förståeligt då folk märkte att en konkret brist uppstod.

Det är fortfarande inte hysteriskt, och definigivt inte psykotiskt.

Många verkar förneka det faktum att toapapper över huvud taget skulle behövas, vilket för mig är lika omoget som att förneka de ökande temperaturerna i världen pga att man är en inbiten klimatkrisförnekare.
Citera
2026-07-05, 13:24
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:

Men fine. Nu fötstår jag varför ni överreagerade så kraftigt. Jag kan uppenbarligen inte övertyga er, så fortsätt ni att tro att det är något fel i huvudet på oss som hamstrar.

Whatever helps you sleep at night bitch 👊

Kramen!

Och varför har du lagt som livsuppgift att försöka övertyga andra?

Folk beter sig som de gör vid olika situationer, bara acceptera det och göra det bästa av situationen.
Finns mycket att dra lärdom om gällande Corona tiden..
Nu vet vi att balar av mjukaste toapapper är något man skall fylla förrådet med från golv till tak, livsnjutare som man är 😂🤭🤭

Bitch kan du vara själv, hoe.
Citera
2026-07-06, 08:50
Medlem
Ja pasta ja. Men också
Nudlar och ris i vissa butiker. Men pastan var värst bland maten som du säger.
Absolut var det toapappret som var värst, men det bidrog ju till att man blev orolig själv och var tvungen att köpa in lite extra än vanligt. Det blev en effekt av att det var slut överallt.
Citat:
Pasta från Italien var det problem med minns jag. Så om det tar slut så reagerar folk och hamstrar annan pasta utöver den allmänna kannibaliseringen på annan pasta.

Toapappret var hysteriskt. Folk som köper 3 balar har jag aldrig sett förr eller senare än under hysterin. Å folk som ska fram före och ta åt sig innan den gamla tanten får plockat till sig.

Man körde ut en pall och den tog slut som det var kampanj på kampanjen... Ibland när vi har en bra toapapperskampanj så fyller det upp lagret så vi vet att vi klarar kampanjen hela veckan ut och inte står tomma på söndagen. Då under covidhysterin så var det typ soprent på lagret på toapapper. Så det var en för jävla hamstring som skedde.
Citera
Igår, 06:41
Moderator
Carlboms avatar
Toalettpapper är väl en av de saker vi själva producerar inom rikets gränser från ax till limpa. Vi har hur mycket skog som helst och inhemska fabriker. Bör ju vara en av de få produkter vi kommer ha fortsatt god tillgång till även under brinnande världskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in