2026-07-04, 22:10
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nu ser vi kanske verkligheten på helt olika sätt, men en konspirationsteoretiker, mediekritiker och antivaxxare är ju de största får jag kan tänka mig. En sån person gör ju allt för att följa den ledare, eller fåraherde, som pekar ut de sanningar man ska tro på.

Det har du helt rätt i! Men jag är inte sån

Tvärtom, jag följer mitt eget huvud och tänker kritiskt - det är inte populärt nånstans kan jag lova dig.
Citera
2026-07-04, 22:20
Medlem
Vansterpartiets avatar
TS måste vara kvinna eller homo som likställer toalettpapper med föda i kristider.
Citera
2026-07-04, 22:30
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Är lite krallig och alkoholiserad. Du behöver inte trösta mig någonstans.😂

Man ska aldrig säga aldrig!
Citera
2026-07-04, 23:40
Medlem
Benny98s avatar
Covid är en intressant psykologisk studie därför att det var den första gången på många årtionden som svenskarna ställdes inför en konkret samhällskris.

Covid var en dödlig sjukdom de första månaderna. Det var riktigt jävla allvarligt om man drabbades av covid. Det fanns inget botemedel, det fanns inget vaccin. Unga människor i 50-årsåldern dog på riktigt av covid. Människor som var lite småfeta eller hade diabetes avled. Anhöriga fick inte hälsa på sin mamma eller pappa som dog ensam på vårdhemmet. Människor försökte smita före i kön när vaccinet väl började komma, det var något eftertraktat som alla slogs om att få.

Det är lätt att glömma den situation som rådde i början av år 2020. I den kontexten är det lätt att förstå bunkringen. Genom att köpa på sig stora lager med konserver, toapapper, torrmat, mediciner hoppades man rida ut den dödliga sjukdomen hemma. Att det inte gick i verkligheten är en annan sak.
Senast redigerad av Benny98 2026-07-04 kl. 23:42.
Citera
2026-07-05, 07:26
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
TS måste vara kvinna eller homo som likställer toalettpapper med föda i kristider.

Ja jag är kvinna. Men skulle ändå vilja hävda att även män behöver torka röven med något, och jag vet i alla fall inget som slår vanligt hederligt skethuspapper.
Citera
2026-07-05, 07:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Ja jag är kvinna. Men skulle ändå vilja hävda att även män behöver torka röven med något, och jag vet i alla fall inget som slår vanligt hederligt skethuspapper.
Finns löv och reklampapper man kan använda.

Men att det var hysteri runt toapapper, går inte att förneka, för det var bara de hyllorna som var helt tomma och som tog slut även hos leverantörerna, medan man kunder köpa det mesta annat som konserver och mat ändå och som snabbt fylldes på igen.
Senast redigerad av EnCarte 2026-07-05 kl. 07:35.
Citera
2026-07-05, 08:03
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Finns löv och reklampapper man kan använda.

Men att det var hysteri runt toapapper, går inte att förneka, för det var bara de hyllorna som var helt tomma och som tog slut även hos leverantörerna, medan man kunder köpa det mesta annat som konserver och mat ändå och som snabbt fylldes på igen.

Löv och reklampapper funkar inte - isf hade inte toapapper varit en sån populär produkt.

Har du läst trådstarten?

Toapapper försvann inte pga nån hysteri, utan pga att det är en oerhört populär vara som ALLA använder flera gånger per dag - till skillnad från ALLA andra livsmedels- och basvaror, som möjligen används nån gång varannan eller var femte dag av ca 20-50% av befolkningen.

Alla äter inte ris.

Alla äter inte pasta.

Alla äter inte ketchup.

Men alla pissar och skiter - ofta!

Där har du din "hysteri" i ett nötskal - det är bara inbillning.

Gör gärna ett tankeexperiment nästa gång du går in i en mataffär. Kika runtomkring dig. Hela affären är full av matvaror, och vad kommer ALLA dessa varor omvandlas till när de har passerat tarmsystemet?

Och vad behöver man då?

Inte undra på att toapapper är en populär produkt va? Men tänk, att det bara är jag som har fattat detta!!!! Helt otroligt

Dessutom är produkten skrymmande, vilket..... nä, nu ska jag sluta upprepa mig. Fattar man inte så fattar man inte ❤️
Citera
2026-07-05, 08:20
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Löv och reklampapper funkar inte - isf hade inte toapapper varit en sån populär produkt.

Har du läst trådstarten?

Toapapper försvann inte pga nån hysteri, utan pga att det är en oerhört populär vara som ALLA använder flera gånger per dag - till skillnad från ALLA andra livsmedels- och basvaror, som möjligen används nån gång varannan eller var femte dag av ca 20-50% av befolkningen.

Alla äter inte ris.

Alla äter inte pasta.

Alla äter inte ketchup.

Men alla pissar och skiter - ofta!

Där har du din "hysteri" i ett nötskal - det är bara inbillning.

Gör gärna ett tankeexperiment nästa gång du går in i en mataffär. Kika runtomkring dig. Hela affären är full av matvaror, och vad kommer ALLA dessa varor omvandlas till när de har passerat tarmsystemet?

Och vad behöver man då?

Inte undra på att toapapper är en populär produkt va? Men tänk, att det bara är jag som har fattat detta!!!! Helt otroligt

Dessutom är produkten skrymmande, vilket..... nä, nu ska jag sluta upprepa mig. Fattar man inte så fattar man inte ❤️
Men det är förstås de saker du tar upp som ledde till hysterin efter toapapper. Affärerna och leverantörerna håller den mängd som går åt normalt, av de flesta varor. Medan hysterin efter toapapper, förmodligen mest bland kvinnor, ledde till att det tog helt slut, till och med hos leverantörerna och producenterna.

Inte är det någon hysteri efter toapapper nu, även om varan är populär. Det är ingen förklaring till hysterin då, utan faktiskt anledningen till den.

Du försöker bara vränga på saker.
Citera
2026-07-05, 08:41
Medlem
Folk bunkrade mat också. Ni har glömt. Det var tomma hyllor med pasta också samt andra torrvaror.
Men toapappret var lite extra. Det var det värsta
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det var ingen kris, det var ingen magsjukdom, och det fanns ingen brist på toapapper innan förvirrade muppar likt ts plötsligt trodde de behövde två årsförbrukningar i hyllan.
Om du inte bunkrar mat, vad ska du då med allt toapapper till?
Citera
2026-07-05, 08:56
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Folk bunkrade mat också. Ni har glömt. Det var tomma hyllor med pasta också samt andra torrvaror.
Men toapappret var lite extra. Det var det värsta

Pasta från Italien var det problem med minns jag. Så om det tar slut så reagerar folk och hamstrar annan pasta utöver den allmänna kannibaliseringen på annan pasta.

Toapappret var hysteriskt. Folk som köper 3 balar har jag aldrig sett förr eller senare än under hysterin. Å folk som ska fram före och ta åt sig innan den gamla tanten får plockat till sig.

Man körde ut en pall och den tog slut som det var kampanj på kampanjen... Ibland när vi har en bra toapapperskampanj så fyller det upp lagret så vi vet att vi klarar kampanjen hela veckan ut och inte står tomma på söndagen. Då under covidhysterin så var det typ soprent på lagret på toapapper. Så det var en för jävla hamstring som skedde.
Citera
2026-07-05, 10:35
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det är förstås de saker du tar upp som ledde till hysterin efter toapapper. Affärerna och leverantörerna håller den mängd som går åt normalt, av de flesta varor. Medan hysterin efter toapapper, förmodligen mest bland kvinnor, ledde till att det tog helt slut, till och med hos leverantörerna och producenterna.

Inte är det någon hysteri efter toapapper nu, även om varan är populär. Det är ingen förklaring till hysterin då, utan faktiskt anledningen till den.

Du försöker bara vränga på saker.

Inte hysterin, behovet. Att hamstra basvaror är helt normalt i kris - vi har ingen kris just nu, därav inget hamstringsbehov - och den relativt enorma populariteten hos toapapper (jämfört med andra basvaror) i kombination med storleken dvs skrymmande vara ledde till extremt snabb åtgång - vilket ni med låg IQ uppfattade som en hysteri, för ni förstår inte hur logistikkedjan funkar. Punkt slut.
Citera
2026-07-05, 10:39
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Pasta från Italien var det problem med minns jag. Så om det tar slut så reagerar folk och hamstrar annan pasta utöver den allmänna kannibaliseringen på annan pasta.

Toapappret var hysteriskt. Folk som köper 3 balar har jag aldrig sett förr eller senare än under hysterin. Å folk som ska fram före och ta åt sig innan den gamla tanten får plockat till sig.

Man körde ut en pall och den tog slut som det var kampanj på kampanjen... Ibland när vi har en bra toapapperskampanj så fyller det upp lagret så vi vet att vi klarar kampanjen hela veckan ut och inte står tomma på söndagen. Då under covidhysterin så var det typ soprent på lagret på toapapper. Så det var en för jävla hamstring som skedde.

Starka ord.

Jag tror inte du såg någon med 3 balar toapapper, förutom i din egen fantasi 😁

I juset av den här tråden, vem framstår som mest hysterisk - vi som hamstrade för att klara oss igenom krisen på bästa sätt, eller ni som stod bredvid och gapapade om hysteri och psykos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in