2026-07-05, 07:48
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Och då är inte det är så det fungerar? Jag har inte köpt en fil på 20 år. Är exakt så det fungerar. De är inte värda priset. En film idag är enligt mig värd kanske 4kr. Då får vi se om de är sugna på att jag ska få se filmen för 4kr. Annars skiter jag i det och så får de 0kr.

Ja, du behöver inte scanna alla varor i självscanningen heller, men det är fortfarande stöld. Förstår du jämförelsen?
Citera
2026-07-05, 07:57
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Ja, du behöver inte scanna alla varor i självscanningen heller, men det är fortfarande stöld. Förstår du jämförelsen?
nej för här finns det inget fysiskt. Jag vill känna det jag äger tack.

Men oavsett funkar inte jämförelsen för jag ser att de tar 4 spänn som inte jag vill betala men så ser jag den andra hemsidan som inte tar nåt alls. Perfekt. JAG har ju ingen aning om att det inte är en gratiskampanj tex. Ligger inte på mig. Perfek! Funkar det inte kör man VPN.

Ska jag vara helt ärlig hade jag kunnat sponsra filmindustrin om de inte var så in i helvete woke och gjorde de kanske sämsta filmerna i mannaminne. Har vi sett EN?! riktigt bra film som typ Titanic eller Sagan om ringen sista 20 åren? Nej? Så "Vad betalar jag för?"
Senast redigerad av needAlife 2026-07-05 kl. 08:01.
Citera
2026-07-05, 08:22
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
nej för här finns det inget fysiskt. Jag vill känna det jag äger tack.

Men oavsett funkar inte jämförelsen för jag ser att de tar 4 spänn som inte jag vill betala men så ser jag den andra hemsidan som inte tar nåt alls. Perfekt. JAG har ju ingen aning om att det inte är en gratiskampanj tex. Ligger inte på mig. Perfek! Funkar det inte kör man VPN.

Ska jag vara helt ärlig hade jag kunnat sponsra filmindustrin om de inte var så in i helvete woke och gjorde de kanske sämsta filmerna i mannaminne. Har vi sett EN?! riktigt bra film som typ Titanic eller Sagan om ringen sista 20 åren? Nej? Så "Vad betalar jag för?"

Otroligt virrigt.

Erkänn bara att du är en fattig och tjuvaktig bölröv. En digital däcksparkare av värsta sorten.
Citera
2026-07-05, 08:27
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Otroligt virrigt.

Erkänn bara att du är en fattig och tjuvaktig bölröv. En digital däcksparkare av värsta sorten.
Om du menar att jag inte betalar så ja givetvis, har aldrig förnekat. Är ju det jag säger. Återkom när det finns nåt som är värt att betala för så betalar jag men det har ju inte gjort det på 10 år nu, är så sjukt uselt. Och då ska det vara fråga om VAD man vill betala. Vad var virrigt? Sagan om ringen? Den kunde jag lätt betala för men säg när en bra film kom sist då? NEJ!
Citera
2026-07-05, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Nej, det är inte censur att internetleverantörer blockerar hemsidor som begår upphovsrättsbrott.

Ledsen, men du får helt enkelt läsa på om vad censur är.
Eller andra rent olagliga saker, droger, pedofili, mord. Darknetstuff.
Citera
2026-07-05, 09:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
TPB inte blockerat om du ändrar DNS-settings i webläsaren till typ OpenDNS eller liknande istället för telia

Jag kommer åt TPB utan att byta DNS.
Citera
2026-07-05, 09:42
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Eller andra rent olagliga saker, droger, pedofili, mord. Darknetstuff.

Det är ren censur att inte få titta på barnporr
Citera
2026-07-05, 09:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jo, fast det är ju en enorm skillnad på att piratkopiera lite som privatperson, och kriminella ligor eller skurkstater som bedriver kommersiell piratkopiering och tjänar pengar på andras arbete och intellektuella egendom.

Jag skulle aldrig betala för piratkopior, och det ser jag också som ett allvarligt brott.

Det är ju också tveksamt om någon förlorar pengar på privat piratkopiering; jag tycker inte jag har råd med Disney+, och skulle aldrig köpa den tjänsten, så Disney förlorade ju inga pengar på att jag tankade ner de två första avsnitten av "Ahsoka" från piratbukten.

Disney förtjänar dock att förlora pengar; med tanke på vad de gjort mot stackars StarWars!

Vissa serier finns ju dock inte utgivna på laglig väg så då har man inget annat val än att köpa piratkopior.
Citera
2026-07-05, 09:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är ren censur att inte få titta på barnporr

Du bevisar gång på gång att du inte är tillräckligt kunnig inom ämnet som diskuteras. Vid framställningen av barnporr har ett barn kommit till skada. Ingen tar dock skada av att jag kan komma åt sidor där det finns illegala streams.
Citera
2026-07-05, 09:52
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du bevisar gång på gång att du inte är tillräckligt kunnig inom ämnet som diskuteras. Vid framställningen av barnporr har ett barn kommit till skada. Ingen tar dock skada av att jag kan komma åt sidor där det finns illegala streams.

Problemet är att du inte vet vad censur är.

Det kommer aldrig vara censur att stänga ner en hemsida som sprider olagligt material om det så är barnporr eller upphovsrättsskyddade filmer. Huruvida någon "tar skada" är total irrelevant. Det är oavsett inte censur.

Vill du kolla på filmen så kan du betala för det, den har inte censurerats bort av staten.
Citera
2026-07-05, 09:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jag kan bara ta ansvar för mitt eget beteende. Jag betalar tillexempel gärna för porr med aktriser och studior som jag gillar!

Sen blir det en så himla konstig diskussion... piratkopiering kommer alltid att finnas! Att sitta och fantisera om en situation där piratkopiering inte finns, är precis lika efterblivet som mongona som sitter och fantiserar om ett narkotikafritt samhälle...

Sen är inte Disney din vän eller tryckfrihetens vita riddare! Hollywood i allmänhet och Disney i synnerhet är djungelkapitalistiska odjur och psykopater som tokskrattar medan de pissar genuina konstnärer och författare i ansiktet!

Se bara hur Disney fullständigt våldtagit stackars StarWars! Disney förtjänar att gå i konkurs, och deras chefer förtjänar att hamna på fattighuset!

Disney är heller inte speciellt servicemindade ens mot sina befintliga kunder. En serie som jag följer via Disney plus har haft osynkade undertexter vid mer än ett tillfälle. Och fast jag påpekat det för deras kundtjänst så har de fortfarande inte fixat problemet (trots att de är ett miljardföretag och hade kunnat fixa det på en eftermiddag om de velat). Till slut bad jag om att åtminstone få rabatt på nästa månadsavgift eftersom jag var tvungen att se avsnitten vid en annan plattform, men nej, det fick jag inte. Snåla jävla as.
Citera
2026-07-05, 09:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Problemet är att du inte vet vad censur är.

Det kommer aldrig vara censur att stänga ner en hemsida som sprider olagligt material om det så är barnporr eller upphovsrättsskyddade filmer. Huruvida någon "tar skada" är total irrelevant. Det är oavsett inte censur.

Vill du kolla på filmen så kan du betala för det, den har inte censurerats bort av staten.

Med det resonemanget så sysslar inte Kina eller Nordkorea med censur heller eftersom det som de blockerar är olagligt enligt deras lagar. Om vi sedan tar TPB som exempel så sprider inte de något eftersom allt som läggs upp på den sidan är användargenererat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in