Kroknäsorna i Hollywood tror att folk vill betala för filmerna de producerar idag, det är den ena woke DEI spyan efter den andra, fula oattraktiva kvinnor i rollerna på de flesta filmer nu för tiden och negrer överallt, precis som i fotbollslandslagen
Inte ens när det är gratis vill man se skräpet
Det har blivit orimligt enkelt att ta del av piratkopierat material. Den tidigare dynamiken var att man antingen fick betala med pengar eller tid/kunskap/engagemang, vilket gjorde att man som ex. ungdom, arbetslös eller sjukpensionär hade en ventil så man kunde ta del av materialet ändå - men det är ju till syvende och sist gruppen som betalar med pengar som finansierar produktionen.
Så jag som livslång pirat har inget emot att det blir något krångligare igen.
Det är också i min värld skillnad på att en ”grupp” får tag på en film eller spel och lägger ut denna med i princip enbart prestigen att vara först, ha mest effektiv konvertering av ljud/bild etc. och att tjäna rediga pengar genom reklamintäkter.
Det har inte varit svårt eller krångligt att ladda ner något på över 20 år nu.
Jag skulle inte sakna alla dessa amerikanska filmer och serier om de försvann. Och tycker inte om netflix och liknande tjänster. Att gå in på Netflix är som att gå in i B-films-videobutik på 80-talet och hyra nåt skit och en moviebox..