2026-07-04, 17:40
Avstängd
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blobbare
Kroknäsorna i Hollywood tror att folk vill betala för filmerna de producerar idag, det är den ena woke DEI spyan efter den andra, fula oattraktiva kvinnor i rollerna på de flesta filmer nu för tiden och negrer överallt, precis som i fotbollslandslagen
Inte ens när det är gratis vill man se skräpet
En del är helt enkelt missfoster https://www.imdb.com/name/nm8165602/?ref_=tt_cst_i_1
Citera
2026-07-04, 17:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Det har blivit orimligt enkelt att ta del av piratkopierat material. Den tidigare dynamiken var att man antingen fick betala med pengar eller tid/kunskap/engagemang, vilket gjorde att man som ex. ungdom, arbetslös eller sjukpensionär hade en ventil så man kunde ta del av materialet ändå - men det är ju till syvende och sist gruppen som betalar med pengar som finansierar produktionen.

Så jag som livslång pirat har inget emot att det blir något krångligare igen.

Det är också i min värld skillnad på att en ”grupp” får tag på en film eller spel och lägger ut denna med i princip enbart prestigen att vara först, ha mest effektiv konvertering av ljud/bild etc. och att tjäna rediga pengar genom reklamintäkter.
Det har inte varit svårt eller krångligt att ladda ner något på över 20 år nu.
Citera
2026-07-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replipunkt
En del är helt enkelt missfoster https://www.imdb.com/name/nm8165602/?ref_=tt_cst_i_1
Det är en ny trend att bara ha oattraktiva tjejer i huvudrollerna, antagligen för att tittaren ska må dåligt av det också
Citera
2026-07-04, 18:00
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Piratebay har väl varit blockerad länge så att de skulle be om en förlängning är ju knappast en överraskning.

TPB inte blockerat om du ändrar DNS-settings i webläsaren till typ OpenDNS eller liknande istället för telia
Citera
2026-07-04, 18:03
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blobbare
Det är en ny trend att bara ha oattraktiva tjejer i huvudrollerna, antagligen för att tittaren ska må dåligt av det också

Jomenvisst, tacka vet jag gamla hederliga 80-talet, då det bara var fotomodells-snygga tjejer med i filmer:
https://vocal.media/horror/real-horror-of-the-shining-the-story-of-shelley-duvall

(Shelley Duvall från "The Shining").
Citera
2026-07-04, 18:30
Medlem
kyrkstockens avatar
Ser inte piratebay i listan.
Citera
2026-07-04, 18:44
Medlem
Moobs avatar
Jag skulle inte sakna alla dessa amerikanska filmer och serier om de försvann. Och tycker inte om netflix och liknande tjänster. Att gå in på Netflix är som att gå in i B-films-videobutik på 80-talet och hyra nåt skit och en moviebox..
Citera
2026-07-04, 18:46
Medlem
Poppar upp ständigt nya sidor lol. Lycka till era dumbfucks
Citera
2026-07-04, 18:51
Medlem
Kan dom inte bara göra det? Så kanske inte folk sitter framför tv:n och blir sjukligt feta framöver
Citera
2026-07-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ser inte piratebay i listan.

Piratebay står först i den lista jag kollar på.
Citera
2026-07-04, 19:03
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Piratebay står först i den lista jag kollar på.
Du har rätt. Jag kollade banhofs utskick och de nämns inte i brevet men står först i kolumnen till höger:
https://bahnhof.se/2026/07/02/bahnhof-avslojar-upphovsmaffian-i-hemlig-overenskommelse-med-internetoperatorer-om-censur/
Citera
2026-07-04, 19:16
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Så då håller du ju med om att det inte är stöld.
Att titta på en upphovsrättsskyddad film gratis är som att smita in på biografen utan att betala. Det är stöld i allra högsta grad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in