2026-07-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
https://www.expressen.se/nyheter/politik/vansterpartiet-i-pride-taget-hela-malmo-hatar-polisen/

Detta beteende påminner lite om i USA där kommunister och vänsterextremister ofta skriker ut sitt hat mot poliser. Man kan undra lite varför vänsterextremister är så förtjusta av ett laglöst samhälle. Men nu tycks det hela även ha kommit hit till Sverige.

Gör Vänsterpartiet rätt här att skrika ut sitt hat mot hela polisen med hänvisning till lösa påståenden om rasism och homofobi?

Är inte detta en rätt farlig och antidemokratisk utveckling som vi ser hos Vänsterpartiet?
Nej
Ja
Citera
2026-07-05, 01:31
Medlem
Mrflinks avatar
Hela Sverige hatar kommunister!!!
Citera
2026-07-05, 01:52
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Är väl inget nytt att vänstern hatar polisen
Gjorde vi också när vi va 15-16 år
Men sen blev vi vuxna
Citera
2026-07-05, 01:53
Medlem
Klart man hatar snutjävlar eller? Spelar ingen roll om du är vänster eller höger. De upprätthåller ett system som forslar in tiotusentals blattar i Sverige varje år, och de arresterar motståndsmän och maktens kritiker.

Alla förnuftiga människor hatar polisen.
Citera
2026-07-05, 01:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Föga förvånande att vänstern hatar vissa människor. Det har de alltid gjort. De hatar alla som inte tycker som en kommunist.
Citera
2026-07-05, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Klart man hatar snutjävlar eller? Spelar ingen roll om du är vänster eller höger. De upprätthåller ett system som forslar in tiotusentals blattar i Sverige varje år, och de arresterar motståndsmän och maktens kritiker.

Alla förnuftiga människor hatar polisen.

Nej, polisen är för oss.
Några må vara dåliga, men yrket är för samhällsnyttan.
Citera
2026-07-05, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Nej, polisen är för oss.
Några må vara dåliga, men yrket är för samhällsnyttan.
Vem är "oss"?
Citera
2026-07-05, 02:57
Medlem
Citat:
Vem är "oss"?

Allmänheten.
Om du slutar låtsas vara rebell och tar dig ett jobb så kanske du begriper varför folk vill ha ordning i sitt liv.
Citera
2026-07-05, 04:06
Medlem
Citat:
Vem är "oss"?

Du vet att jag har rätt, det är lugnt.
Citera
2026-07-05, 06:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Först och främst är det tråkigt att se omogna idioter hålla på och bete sig så där. Även trist att se den lokala avdelningens ordförande till synes släta över det. Det är något som gör mig, som vänstersympatisör, lite besviken att se, för det är trist.

Men jag är ytterst tveksam till om man ska se det som tecken på någon polisfientlig inställning, eller antidemokratisk utveckling i partiet. Det känns som att dra på lite väl stora växlar av en incident där några gick i ett pridetåg och ropade olämpliga saker. (oklart vilka, om de faktiskt hör till partiet, ungdomspartiet, om de är medlemmar, aktiva politiker, eller bara random yttervänsterindivider eller huliganer som helt enkelt gick tillsammans med vänstern?)

edit: Jag tycker förstås att vänstern internt borde diskutera saken allvarligt och reda ut varför det skedde, och se till att det inte händer igen, att man kanske sparkar ut vissa medlemmar osv. Men det känns överdrivet att Gunnar Strömmer begär uttalanden av både vänsterpartiets och sossarnas partiledare. Det ser ut som någon sorts symbolhandlande. Ja, några individer, möjligen tonåringar (gissningsvis) som gick i vänsterdelen i pridetåget ropade efterblivna och omogna ramsor. Men påverkar det verkligen något i det stora hela?

https://www.sydsvenskan.se/justitieministern-efter-vansterpartiets-agerande-i-paraden-faktiskt-helt-skandalost/
Tyst kritik. Ungefär som mummelbyxor vissa kvinnor bär. Man ser att läpparna rör sej, men man hör ingenting.

Klart som fan att de inte kritiserar, de är ju inte ens normala.
Citera
2026-07-05, 06:41
Medlem
Glödskals avatar
I ett samhälle där antalet personer som vill skada homosexuella ökar är polisen viktiga för att skydda dessa homosexuella.
Då är det inte så smart att försöka få poliser att tro att homosexuella hatar dem.

Nu kommer inte poliser tycka sämre om homosexuella bara för att kommunister skanderar att de hatar poliser, men det är fortfarande inte smart.
Citera
2026-07-05, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Jag har träffat svenska unga kommunister här i Stockholm som hatar polisen. Det har förekommit hela mitt liv här i Sverige, i vissa kretsar, dvs flera decennier. Även jag är nyfiken på anledningen.

Rubriken här borde istället vara "Varför hatar kommunister polisen?", tycker jag.

Försöker jag resonera mig fram, finna teorier, så kanske det finns en föreställning hos vänstern längst vänsterut om att polisen skyddar de rika / onda kapitalister, mot de fattiga och utsatta som begår brott av fattigdom, desperation och akut nöd.

Jag är sosse, och tror inte på denna verklighetsbild. Jag tror kriminella driva av girighet och själviskhet, dvs samma drivkrafter som kapitalister. Kriminella vill ha samma livsstil som de giriga rika, men eftersom de saknar det sociala kapitalet att glida in i överklassens rikedom, så väljer de den kriminella vägen i tron att det är en genväg (blinda för att 99% av kriminella förblir fattiga och patetiska förlorare). Både rika såväl som kriminella verkar förakta hederlig arbetarklass.

En riktig kommunist hatar inte polisen men ser dem däremot som en del av statsapparaten och därmed som ett verktyg för den härskande klassen.

I en revolutionär situation kommer polisen att vara på det beståendes sida.

Efter revolutionen däremot, när arbetarklassen tagit kontroll över produktionsmedlen så kommer polisen att övergå till att försvara den nya, revolutionära staten.

Så de ses inte som dåliga i sig. De försvarar de som styr helt enkelt.

Idag är det Wallenberg och USA som styr Sverige så som Christer Gardell konstaterade och därmed finns skäl för kommunister att ogilla poliserna.

Jag tror dock inte att det är därför V i Malmö skanderar att de hatar polisen. Snarare har de inspirerats av blåhåriga häxor i USA som tänder på kriminella. "Defund the police"...

(Och ja, de kriminella i dagens Sverige som har tillgång till gratis utbildning, gratis sjukvård, socialbidrag, bostadsbidrag, föräldrapenning osv. samt som bär Guccikläder och leker med senaste iphonemodellen samt åker på semester till hemlandet varje år, de är inte "fattiga" och än mindre desperata. De begår brott för att de vill.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in