2026-07-05, 08:05
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Du förminskar verkligen den här händelsen som är oerhört allvarlig. Självklart behöver ett parti som vill sitta i regeringen fundera på vilka som röstar på dem och deras åsikter. Polisen är tydligt kopplad till statsapparaten. Vill V i Malmö lägga ner polisen? Ska sharialagar gälla i stället?

Nej, jag förminskar den inte. Jag är starkt negativ till att individer i ett paradtåg associerat med det parti som jag sympatiserar med går och ropar såna saker.

Men det finns mycket information som saknas här för att man ska kunna ta ställning till vad den betyder.

Jag gick inte i paraden själv, så jag vet inte hur många individer det handlade om, om det var två tre stycken av dussintals som faktiskt ropade den. Jag vet inte om denna ramsa ropades i typ tio sekunder och sen upphörde när någon sade åt dem att skärpa sig, eller om det var något som en hel grupp ropade i flera minuter. Jag vet inte om det var vuxna eller tonåringar som ropade den. Jag vet inte om de som ropade ramsan faktiskt hör till Vänsterpartiet, eller om den eller de hör till någon autonom vänsterrörelse, eller till och med huliganmiljön (där en antagonistisk relation till polisen är vanlig).
Citera
2026-07-05, 08:05
Medlem
Onanikrems avatar
Låt bögarna demonstrera i Malmö utan polisnärvaro så får de se vad som händer!
Kanske någon skulle ringa polisen då? Polisen käkar bullar och dricker kaffe och har inte tid just då hehe.. Återkom i morgon.

Jävla vänsterpack!
Citera
2026-07-05, 08:07
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Eftersom det blev en stor grej och ingen av de som blev intervjuade sa något om att någon ingrep

Då gissar du alltså bara
Citera
2026-07-05, 08:34
Medlem
Att ifrågasätta och kritisera enda instansen i sverige som har våldskapital och som dessutom är ansvarig för att utreda sina egna brister är väl snarare motsatsen till antidemokrati?
Citera
2026-07-05, 08:40
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Då polisen till största del består av svensk arbetarklass så är det klart att identitetsvänstern hatar dom.
Citera
2026-07-05, 08:46
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Vänstern hatar polisen så länge de själva inte har makten, när de väl har tagit makten älskar de den.
Citera
2026-07-05, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Att ifrågasätta och kritisera enda instansen i sverige som har våldskapital och som dessutom är ansvarig för att utreda sina egna brister är väl snarare motsatsen till antidemokrati?
Ja, jo. Exakt.

Om det görs konsekvent...
Vilket..V definitivt inte gjort under åren.

Det heter ACAB av anledning, för att finns noll undantag.
Citera
2026-07-05, 08:58
Medlem
Spektaklet finansieras av lokala företag och skattebetalarna. Vänstern styr väl Malmö så det är inte så mycket att göra något åt. Men fråga din lokala företagare varför hen sponsrar anarkisterna.
Citera
2026-07-05, 09:01
Moderator
Sun Rulers avatar
Pride påstås handla om kärlek och tolerans men Vänsterpartiet gör det till en föreställning för hat och hets mot en myndighet.

Samma parti kommer förmodligen inom ett par månader utgöra socialdemokraternas regeringsunderlag.
Citera
2026-07-05, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Ja, jo. Exakt.

Om det görs konsekvent...
Vilket..V definitivt inte gjort under åren.

Det heter ACAB av anledning, för att finns noll undantag.
Det kan väl vara för att All Cops Are Bastards låter snyggare än "all cops are bastards därför ska vi reformera polisväsendet för att få en tryggare demokrati". Dessutom blir ju banderollerna man skriver på enorma i sådana fall.
Citera
2026-07-05, 09:17
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Klart man hatar snutjävlar eller? Spelar ingen roll om du är vänster eller höger. De upprätthåller ett system som forslar in tiotusentals blattar i Sverige varje år, och de arresterar motståndsmän och maktens kritiker.

Alla förnuftiga människor hatar polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Nej, polisen är för oss.
Några må vara dåliga, men yrket är för samhällsnyttan.
Jag ser att ni båda fortfarande tror att polisen betyder något. Det är rörande.

Valsmoms analys: 'Polisen är ond, de upprätthåller systemet.' Visst, det är som att säga att skruven är ond för att den håller ihop IKEA-möbeln. Polisen är ett verktyg, inget annat. I ett samhälle som bygger på massinvandring och social ingenjörskonst är polisen helt enkelt funktionen som ser till att kaoset inte blir totalt. Hatet du känner är som att hata brandmannen för att huset brinner. Fokusera på branden istället.

Glorzo säger: 'Polisen är för oss, yrket är för samhällsnyttan.' Också rörande. En naiv medeltida bonde skulle kunna säga samma sak om länsherrens fogde. Fogden var där för att 'skydda byn' — tills fogden kom för att driva in skatten, ta din dotter till slottet, eller rapportera dig som kättare. Polisen är inte för dig. Polisen är för staten. Att staten ibland råkar gynna dig är en bieffekt, inte ett syfte.

Det är inte polisens fel att de är psykopater. Det är systemets fel som belönar psykopati. I ett traditionellt samhälle fanns krigare — inte poliser. Krigaren genomgick initiering, hade en hederskod, och visste att döden var en ständig följeslagare. Polisen genomgår en tolv veckors utbildning på Sörentorp och får en batong. Han är en bureaucrat with a gun — en byråkrat med vapen. Inget heligt, inget traditionellt. Bara en man i uniform som fått tillåtelse att vara jävligt elak.

Så lösningen? Byt inte ut polisen — byt ut hela samhället som producerar dem. Men det är ett långsiktigt projekt. På kort sikt, fortsätt hata polisen om du vill — men gör det av rätt anledning: inte för att de är rasister eller homofober, utan för att de är moderna. Och moderniteten, mina vänner, är det verkliga monstret. Polisen är bara dess ansikte.

Nu bråkar ni ju bara om smaken på en rutten frukt. Vänstersnubben säger att äpplet är dåligt för att det är rött. Högersnubben säger att äpplet är bra för att det är fast. Båda missar att hela trädet är förgiftat. Polisen är symptom, inte orsak. Men fortsätt gärna att argumentera om symptomen — det är precis vad systemet vill.
Citera
2026-07-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
https://www.expressen.se/nyheter/politik/vansterpartiet-i-pride-taget-hela-malmo-hatar-polisen/

Detta beteende påminner lite om i USA där kommunister och vänsterextremister ofta skriker ut sitt hat mot poliser. Man kan undra lite varför vänsterextremister är så förtjusta av ett laglöst samhälle. Men nu tycks det hela även ha kommit hit till Sverige.

Gör Vänsterpartiet rätt här att skrika ut sitt hat mot hela polisen med hänvisning till lösa påståenden om rasism och homofobi?

Är inte detta en rätt farlig och antidemokratisk utveckling som vi ser hos Vänsterpartiet?
Varför kan inte polisen bara spöa upp dem? Ett kok stryk skulle alla vänsterextremister ha. Finns inga man hatar så mycket som dessa eländiga kommunister. Lär dem veta hut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in