Citat:
Ursprungligen postat av
Din-gamla-mamma
Amerikaner är rejält mycket mer utsatta för hjärntvätt via reklam, än oss i Europa.
De uppmuntras där att köpa onödiga men "nice to have"-prylar som kostar massor med pengar i drift, för att göra det svalt i naturlig ökenmiljö, tex i södra USA. En majoritet där har inte AC i sina bostäder, har aldrig haft, och det har alltid fungerat utmärkt. Precis som i Sydamerika eller Afrika.
Sverige däremot har ingen öken miljö, och att köpa en maskin för flera tusenlappar, som bara används under max ett par veckor per år, är som att tända cigg med en ihoprullad tusenkronorssedel, det går men är fullständigt idiotiskt.
Portabel AC har dessutom dålig kvalitet, är gjorda i Kina, har kort livslängd innan komponenterna går sönder. Håller de så länge som 2-3 säsonger, har man stor tur. Som att tända cigg med en sedel av stor valör.
För mig fungerar det inte utmärkt dagar då det är över 25 grader och sol ute. Och speciellt inte 30+ graders dagarna. Blir varmt som fan i lägenheten. Fuktigt, varmt och vidrigt.
Har haft min portala AC i 2 år så funkar det perfekt. Den är så jävla skön. Trappuppgången kan vara varmt, sen öppnar man dörren hem och det är behagligt/kyligt.
Den både sänker temp och avfuktar, samt fungerar som fläkt.
Bland det bästa jag någonsin investerat!!!
2500 kr...
Man bör veta hur man sköter den för att den inte ska pajas..
Hat även en fet fläkt sedan tidigare som jag köpte i Alanya