Citat:
Ursprungligen postat av
H24
Inblandad i mordet!?

Den 165 cm långa, bibliotekarien Lars Jeppsson. Snacka om 0 till 100.
För klara besked hade vi behövt fråga Krinsp Lars Jonsson själv men med 99 procents sannolikhet har han fått samma idé som mig och säkert många inom PU off the record, d.v.s att Jeppsson hade något på sig han inte skulle ha. I kategorin marijuana snarare än skjutvapen.
Allt sånt här är vardagsmat för någon som jobbat i yttre tjänst och de känner igen beteendet på en sekund. Att detta skulle vara en särskilt kontroversiell tanke hade jag inte kunnat föreställa mig.
Möjligtvis är det vad som driver honom upp på åsen, men det är inte alls säkert. Vanligt folk överaskar ständigt med handlingskraft när det gäller och det behöver inte alls vara den till utsidan mest väntade, tvärtom ofta.
Lässvårigheter? Jag skrev inblandad, inte gärningsman.
Du visar gång på gång att du hade varit en helt värdelös utredare.
Enligt dig har polisen ingen anledning att stoppa en ung man som rör sig från mordplatsen längs med mördarens flytkväg.
Enligt dig har polisen ingen anledning att ens misstänka att han
skulle kunna vara inblandad.
Självklart var han inte inblandad i verkligheten, men det var polisens uppgift att utreda det. Genom att till exempel fråga vad han hade i väskan.
Tror du verkligen att polisen hade lagt fyra sidor på att fråga om Jeppssons väska om det värsta de kunde tänka sig var lite marijuana? En löjeväckande tanke. De ger väl fan i det när det gäller en mordutredning om Sveriges statsminister.
De kanske borde ha lagt fyra timmar på att fråga AB om han hade hembränt i väskan också? Eller grillat Bengt Palm om han körde för fort genom korsningen?
Bengt kanske höll 60 när det var 50-gräns! Hemska tanke! Om vi bara kan få honom att erkänna det blir det några hundra i böter! Det får vi lägga fyra förhör på!