2026-07-04, 20:37
Medlem
Så stor och tuff du är bubben. Fjant

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Snuttefilten då. Får du panikångest över gråsparvar också när de flyger förbi?
Citera
2026-07-04, 21:02
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasgrab
Så stor och tuff du är bubben. Fjant

Nej, jag är bara inte en liten kärring som börjar grina och skrika över att någon fågel flyger ovanför mig.
Citera
2026-07-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Exakt! Vidriga as är vad de är.
Måsar, trutar mfl fågelarter är inte kompatibla med människan och våra civiliserade samhällen. Talgoxar, koltrastar och liknande kan vi ha i städer och villaträdgårdar. De gör minimal skada. De har behagliga läten och hatar inte oss människor.
Måsfåglar däremot...! De har valt konfrontationens och våldets väg. Vi kan inte samexistera fredligt med dessa eländiga varelser. De bör utrotas från våra städer, de ska inte vara här. Men för att visa min kompromissvilja så är jag 100 % beredd på att sluta äta fisk ifall det kan återställa måsarna naturliga habitat.

Ja, man bör iaf göra en storskalig åtgärd i städerna där dom har valt att häcka på taken. Även till Örebro som ligger långt ifrån kusterna kommer dom varje sommar och i vissa områden i stan är dom rena tortyren och det är främst deras jävla skrik dygnet runt! Som hörs in i bostäderna, som enligt mig är det allra värsta. Dom blir fler och fler för varje år och mer och mer galna för att dom inte kan anpassa sig till omgivningen som dom inte är skapade för och äter upp andra småfåglar och deras ungar mitt på gatan dessutom. Är det nåt som bör klassas som invasivt så är det måsarna, iaf i inlandet!
Citera
2026-07-08, 01:27
Medlem
Vi vet, för att du är så tuff, men när äldre människor bokstavligen får sår på huvuden så att de börjar blöda, och att barn kan bli milt traumatiserade, kan till och med din ärthjärna inse att det är ett problem då? Världen kretsar inte kring dig. Pajas.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nej, jag är bara inte en liten kärring som börjar grina och skrika över att någon fågel flyger ovanför mig.
Citera
2026-07-08, 08:56
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasgrab
Vi vet, för att du är så tuff, men när äldre människor bokstavligen får sår på huvuden så att de börjar blöda, och att barn kan bli milt traumatiserade, kan till och med din ärthjärna inse att det är ett problem då? Världen kretsar inte kring dig. Pajas.

''Barn blir traumatiserade'' haha jösses. Barn skickades ut i krig för inte så länge sedan och nu klarar de inte av att fåglar existerar? hahahaha.

Nej fåglar är inte problem, det är människor som dig som är problemet. Hur ofta börjar folk blöda efter att varit ute där det finns fåglar? en på tio? Ne snarare en på hundra.

''ärthjärna'' och ''pajas'' är den som använder de orden när argumenten inte längre fungerar. Otroligt omoget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in