2026-06-30, 00:00
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvstaffan
Då var det nog inte måsägg. De lämnar i princip aldrig boet när de ruvar. Hanen och honan turas om.
Ja men när jag närmade mig så satt dom ju inte kvar.
Citera
2026-06-30, 00:03
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Fast du får inte jaga i tätbebyggt område.
Man måste tänka taktiskt. Öppna fönstret, liggunderlag på vardagsrumsgolvet, fåtölj som stöd för luftgeväret och backa 2 meter från fönstret så att ingen kan se dig.
Citera
2026-06-30, 00:36
Medlem
När jag bodde i Stockholm var det såklart en massa måsungar som trippade runt på innergården. Jag löste det genom att smyga ut miss i nassen med grovhandskar och en sopsäck. Sen vare bara att nypa tag i dem, vrida till runt huvet, i med dem i säcken åsså en snabb smack mot asfalten. Tog högst ett par minuter att få bort tre stycken. Gjorde det varje år jag bodde där.
Efter jag flyttade var jag kvar i föreningens facebook-grupp och log i mjugg när jag läste inlägg om hur de börjat få problem med måsar. Det har ju varit så lungt i flera år men nu har de börjat häcka här igen!
Citera
2026-06-30, 00:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Skjut dem alla. Jävla parasiter.
Citera
2026-06-30, 01:48
Medlem
Nej dom är inte ens gulliga ser bara ut som en lortig gråsparv på steroider. Äckliga jävla luftråttor

Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Haha, jag får korrigera mig själv känner jag, jag var så jävla trött och arg inatt, jag skulle aldrig i verkliga livet förgifta några djur, inte ens de förbannade fiskmåsarna, men ja, det här är inte hållbart, jag tycker det kommer klagomål över hela landet över deras framfart.

Idag gick jag förbi ett antal ungar, absolut är de förjävla söta, de små dunbollarna eller vad du kallade dem, men herregud vilka as de växer upp till att bli.
Citera
2026-06-30, 02:16
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Fast du får inte jaga i tätbebyggt område.

Enligt min morsa får du inte tuta i tätbebyggt område heller. Trots det gör folk det stup i kvarten.

Där har du ett riktigt flashback-argument att bita i!
Citera
2026-06-30, 04:34
Medlem
Smekarn87s avatar
I princip är de inte en del av fauna utanför den absoluta kusten. Man borde skjuta alla 1 mil in åt landet.
Citera
2026-06-30, 06:54
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
I Falun!
Fiskmåsar vs Fiskmasar?
Hehe
Citera
2026-06-30, 08:16
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmalet
Bor omringad av dem, det är rätt chill. se det som en lek när du flyr till jobbet så blir det roligare.

Att dom flyger mot mig är inget problem. Att dom skriker dygnet runt är vad som stör mig. Det är inget vackert läte heller.
Citera
2026-06-30, 10:12
Medlem
Sladdsnuss avatar
Det är trutar som är problemet inte måsar. Måsar och tärnor kan vara riktigt söta.

Jag såg en sån där brun babytrut för ett par veckor sedan. Jag tänkte låta den passera men sen såg jag hur den smet in på en tvärgata och då fick jag min chans. Så jag satte på mig solglasögonen och följde efter den.

Gjorde en riktig jävla rabona i huvudet på kräket så att dunet flög. Den lilla jäveln dog utan spasmer vilket nästan var lite synd. Varje gång jag passerar platsen så blir de bara tysta och de gör inte längre några dykningar mot mig.
Citera
2026-06-30, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Att dom flyger mot mig är inget problem. Att dom skriker dygnet runt är vad som stör mig. Det är inget vackert läte heller.
Jag har då tur då de är supertysta. Hade nog irriterat mig också.
Citera
2026-06-30, 11:32
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkentrappappapp
Nej dom är inte ens gulliga ser bara ut som en lortig gråsparv på steroider. Äckliga jävla luftråttor

Exakt! Vidriga as är vad de är.
Måsar, trutar mfl fågelarter är inte kompatibla med människan och våra civiliserade samhällen. Talgoxar, koltrastar och liknande kan vi ha i städer och villaträdgårdar. De gör minimal skada. De har behagliga läten och hatar inte oss människor.
Måsfåglar däremot...! De har valt konfrontationens och våldets väg. Vi kan inte samexistera fredligt med dessa eländiga varelser. De bör utrotas från våra städer, de ska inte vara här. Men för att visa min kompromissvilja så är jag 100 % beredd på att sluta äta fisk ifall det kan återställa måsarna naturliga habitat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in