2026-07-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Jag är faktiskt så missnöjd att jag inte tänker rösta alls i år. Och då har jag röstat på SD i varje val sedan 1998. Känns som det kvittar vad man röstar på det blir ungefär likadant iallafall.

Någon som förstått att SD skiljer sig från resten främst i retorik, inte handling.
Citera
2026-07-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Dom har ju ändå ändrat migrationspolitiken i grunden vilket är bra. Asylansökningar är den lägsta i modern tid.

Det är ändå försent. Svenskar föder inga barn längre, till skillnad från "nysvenskar".

Jag kommer ändå rösta vänster, det är inte våra medmänniskor som är problemet... Det är orättvisorna och klyftorna i samhället.
Citera
2026-07-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Sista 6-10 månaderna har SD gjort mer för Sverige än något annat parti har gjort på 50 år.
Ja jag vet att det inte är tillräckligt, men att vända en sjunkande skuta tar mer än valperiod. SD sitter inte ens i regeringen nu.

(Tycker dock de kunde börjat tidigare, de har ändå haft fyra år på sig)
Problemet är att a) det var en sannolikt en medveten plan från början att hålla SD utanför regeringen, b) genomföra all Tidö lagstiftning efter 3-4 års utredande, medan S säger att ska utreda på några veckor och trycka igenom ny asyllagstiftning för blattar, c) efter ny lagstiftning säger M-ministrar att lagstiftningen har marginell betydelse och att invandringen fortsätter som tidigare.

När nu Tidö ska vinna makten igen och SD inte längre kan hållas utanför väljer flera M-kvinnor att omedelbart byta fot och lämna walkover till S och en S-fitta som sedan ska genomföra fler woke-politiska förslag som gör att mycket av det Tidö lagstiftat om riskerar bli urvattnat.

De som M förlorar i väljare är tydligen vad de kallar "Magdamoderater", d.v.s. kvinnliga väljare som har fått moderat bögpolitik och som sedan när de riskerar manlig SD-politik med jimmie i en regering så byter de fot och tillsätter Magda.
Citera
2026-07-04, 01:48
Avslutad
Bara för lämnar Tidö innebär det inte man går till S/MP. Det finns andra partier man kan rösta på. Sedan är L som SD nu kramar om mycket mer extrema än MP.
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Jag är faktiskt så missnöjd att jag inte tänker rösta alls i år. Och då har jag röstat på SD i varje val sedan 1998. Känns som det kvittar vad man röstar på det blir ungefär likadant iallafall.
Inte konstigt att du är missnöjd. SD gick till val på stora löften, men valde sedan att lägga sig platt för Moderaterna och avstå från ministerposter. Efter all kritik mot moderaten Fredrik Reinfeldts politik blev resultatet ändå att SD stödde just det parti som många anser bär ett stort ansvar för den destruktiva utvecklingen.

Om du vill skicka en tydlig signal på valdagen, gå åtminstone och rösta på Alternativ för Sverige (AfS).
Citera
2026-07-04, 09:05
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larus470
Bara för lämnar Tidö innebär det inte man går till S/MP. Det finns andra partier man kan rösta på. Sedan är L som SD nu kramar om mycket mer extrema än MP.

Inte konstigt att du är missnöjd. SD gick till val på stora löften, men valde sedan att lägga sig platt för Moderaterna och avstå från ministerposter. Efter all kritik mot moderaten Fredrik Reinfeldts politik blev resultatet ändå att SD stödde just det parti som många anser bär ett stort ansvar för den destruktiva utvecklingen.

Om du vill skicka en tydlig signal på valdagen, gå åtminstone och rösta på Alternativ för Sverige (AfS).

En röst på Afs är ju en röst på en S/MP regering, då är det väl ändå bättre att lägga sin röst på ett tidöparti och i alla fall få en något rimligare politik?
Citera
2026-07-04, 09:55
Medlem
Jag röstade SD förra valet och kommer förmodligen att rösta SD igen, men tycker att de skjuter sig själva i foten när de kommer med förslag som att förbjuda hijab. Så dumt att man tar sig för pannan. Även andra förslag som är far-out-there skrämmer bort väljare. Maskeringsförbud i offentliga rum, absolut, det är ett realistiskt förslag, men alla dessa huvudlösa utspel skrämmer bort mittenväljare. Främst från samarbetspartierna, vilket innebär att de skjuter hela högersidan i sank.
Senast redigerad av saskatoon9786 2026-07-04 kl. 09:57.
Citera
2026-07-04, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
En röst på Afs är ju en röst på en S/MP regering, då är det väl ändå bättre att lägga sin röst på ett tidöparti och i alla fall få en något rimligare politik?
Nej, Tidö-partierna bedriver en mycket mer svenskfientlig och destruktiv politik för Sverige. En röst på Alternativ för Sverige (AfS) blir en röst på Gustav Kasselstrand och patriotiska svenskar. Inte Israel-vännerna och landsförrädarna i Sverigedemokraterna.
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Jag röstade SD förra valet och kommer förmodligen att rösta SD igen, men tycker att de skjuter sig själva i foten när de kommer med förslag som att förbjuda hijab.
En röst på Sverigedemokraterna blir en röst på Moderaterna. Det mest svenskfientliga partiet av alla. Har du glömt hur Fredrik Reinfeldt (M) hatade svenskar och förstörde Sverige med helt öppna gränser? Han är fortfarande en förebild inom Moderaterna.
Senast redigerad av Larus470 2026-07-04 kl. 12:52.
Citera
2026-07-04, 13:21
Medlem
guderis avatar
Citat:
Nej, Tidö-partierna bedriver en mycket mer svenskfientlig och destruktiv politik för Sverige. En röst på Alternativ för Sverige (AfS) blir en röst på Gustav Kasselstrand och patriotiska svenskar. Inte Israel-vännerna och landsförrädarna i Sverigedemokraterna.

En röst på Sverigedemokraterna blir en röst på Moderaterna. Det mest svenskfientliga partiet av alla. Har du glömt hur Fredrik Reinfeldt (M) hatade svenskar och förstörde Sverige med helt öppna gränser? Han är fortfarande en förebild inom Moderaterna.

Vad har Israel med svenska valet att göra?
Citera
2026-07-04, 14:34
Medlem
Citat:

Det var 12 år sedan moderaterna var för massinvandring, lyssna på Johan Forsell eller UK idag, de inför och har infört mycket av SD's politik. Plus att M själva har gjort en tvärvändning i frågan, så där känner jag mig trygg med att de inte kommer att gå tillbaka. S har ju också gjort en vändning i frågan, men dem kan man inte lita på, plus att de sitter i knät på MP och V.
Citera
2026-07-04, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Det var 12 år sedan moderaterna var för massinvandring,
Moderaterna har fortfarande Fredrik Reinfeldts svenskfientliga politik som förebild. Om de andra Tidö-partierna har närmat sig Sverigedemokraternas är det märkligt att SD inte fick några ministerposter.
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vad har Israel med svenska valet att göra?
Fråga Sverigedemokraterna och deras ledare som åker ner till Israel hela tiden. Verkar som deras största väljarbas befinner sig i Israel.
Citat:
SVT:s reportage från Israel visar hur Jimmie Åkesson rör sig tätt ihop med israeliska företrädare, bär kippa och skämtar om Jesus. Samtidigt framgår det tydligt att han är beredd att driva Israels intressen – även när det riskerar att kosta väljare i Sverige.
https://frihetsnytt.se/svt-foljer-aakesson-i-israel-skamtar-om-jesus-och-driver-israels-linje/
Senast redigerad av Larus470 2026-07-04 kl. 23:28.
Citera
2026-07-05, 06:50
Medlem
guderis avatar
Citat:
Moderaterna har fortfarande Fredrik Reinfeldts svenskfientliga politik som förebild. Om de andra Tidö-partierna har närmat sig Sverigedemokraternas är det märkligt att SD inte fick några ministerposter.

Fråga Sverigedemokraterna och deras ledare som åker ner till Israel hela tiden. Verkar som deras största väljarbas befinner sig i Israel.

https://frihetsnytt.se/svt-foljer-aakesson-i-israel-skamtar-om-jesus-och-driver-israels-linje/

Ah "Frihetsnytt" står det där måste det ju vara sant
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in