2026-07-02, 18:06
Medlem
guderis avatar
Är oerhört nyfiken på att höra varför någon går från Tidö till S/MP regering.

1) Vad är ni missnöjda med?

2) Vad skulle ni önskat att Tidö gjort mer?

3) Anser ni att det Tidö gjort, är för lite, och tror ni en vänster regering kommer ge mer?

4) Tycker ni att 4 år är tillräckligt för att genomföra en system omvandling, eller behövs det mer tid?
Citera
2026-07-02, 18:32
Medlem
Eurodiscos avatar
Jag är faktiskt så missnöjd att jag inte tänker rösta alls i år. Och då har jag röstat på SD i varje val sedan 1998. Känns som det kvittar vad man röstar på det blir ungefär likadant iallafall.
Senast redigerad av Eurodisco 2026-07-02 kl. 18:36.
Citera
2026-07-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Jag är faktiskt så missnöjd att jag inte tänker rösta alls i år. Och då har jag röstat på SD i varje val sedan 1998. Känns som det kvittar vad man röstar på det blir ungefär likadant iallafall.
Dom har ju ändå ändrat migrationspolitiken i grunden vilket är bra. Asylansökningar är den lägsta i modern tid.

Sedan håller jag inte med om Tidös ekonomiska politik.
Citera
2026-07-02, 18:39
Medlem
guderis avatar
Citat:

Ok inte funderat på typ Örebropartiet?
Citera
2026-07-02, 18:42
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Dom har ju ändå ändrat migrationspolitiken i grunden vilket är bra. Asylansökningar är den lägsta i modern tid.

Sedan håller jag inte med om Tidös ekonomiska politik.

Ok jag fattar att man är missnöjd om man röstade SD 2022, men allvarligt, tror ni det skulle bli bätttre med en S/Mp regering? Det tar tid att förändra ett samhälle. Tidö har bara börjat, det finns mer att göra, men om ni väljare skiter i att rösta eller röstar vänster istället, ja då får ni ju skylla er själva...
Citera
2026-07-02, 18:52
Medlem
Driftstopps avatar
A-akassan, aktivitetstöd.

Många personer med funktionedsättning som har en sysselsättning kommer att få söka socialbidrag eller hamna på gatan, vi bestraffar vårt eget folk.
Det är folk med aktivitetstöd som haft det svårt att få ett arbete eller behöver arbetsstöd

Istället för att ge en värdig inkomst för praktik, arbetsträning eller utbildning. så har Tidö försämrat den avsevärt, den trappas ner så man får 8000 före skatt, det går inte ens betala sitt boende med den summan.

A-akassan nedtrappas för vanliga arbetstagare som gjort allt rätt, det är även deltids, halvtidsanställda som drabbas.

Det var viktigare för högerblocket att:

1: Ge miljardärer mer skattesänkningar och höginkomsttagare.

2: Ösa mer pengar över vinstdrivande skolor, vård, omsorg, och inga krav på nyanställning eller begränsa vinster i vår välfärd som försvinner rätt ut.

3: Straffa vanliga arbetstagarmas a-kassa för arbetslösa, deltidsanställda och halvtidanställda, och sparka ut handikappade, äldre, arbetslösa, folk med funktionedsättning på gatan när de förlorar sitt aktvitiestöd.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-07-02 kl. 19:07.
Citera
2026-07-02, 19:26
Medlem
Room531s avatar
Citat:
inte värt att lägga en för afs eller Öp möjligtvis?
Jag vet inte. brukar inte ens rösta själv, men ska göra det i år på något av dessa som det ser ut nu.

nytt behöver komma in som vill jobba för gränstopp från långtbortistan med allt för främmande kulturer & ideologier och återvandring. invandrade bidragsplundrare i hundratusental, islamister och kriminella har inget här att göra och det är stört många som är här ändå just nu med riktigt dåliga avsikter 😤 som att försöka införa sin kults skeva sharialagar genom olika form av jihad. 😤... dessutom ett röstblock som gör att vi inte har direkt många val kvar där det kan lösas på fredlig väg.

Tror många tänker som du, men även om t.ex. bara får 1% är det en viktig milstolpe för valet efter.

Om vi som inte brukar rösta eller röstar blankt, istället går ihop och röstar för att få in nya partier skulle det vara värt.
Senast redigerad av Room531 2026-07-02 kl. 19:45.
Citera
2026-07-02, 19:39
Medlem
Onanikrems avatar
Sista 6-10 månaderna har SD gjort mer för Sverige än något annat parti har gjort på 50 år.
Ja jag vet att det inte är tillräckligt, men att vända en sjunkande skuta tar mer än valperiod. SD sitter inte ens i regeringen nu.

(Tycker dock de kunde börjat tidigare, de har ändå haft fyra år på sig)
Citera
2026-07-02, 19:46
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
A-akassan, aktivitetstöd.

Många personer med funktionedsättning som har en sysselsättning kommer att få söka socialbidrag eller hamna på gatan, vi bestraffar vårt eget folk.
Det är folk med aktivitetstöd som haft det svårt att få ett arbete eller behöver arbetsstöd

Istället för att ge en värdig inkomst för praktik, arbetsträning eller utbildning. så har Tidö försämrat den avsevärt, den trappas ner så man får 8000 före skatt, det går inte ens betala sitt boende med den summan.

A-akassan nedtrappas för vanliga arbetstagare som gjort allt rätt, det är även deltids, halvtidsanställda som drabbas.

Det var viktigare för högerblocket att:

1: Ge miljardärer mer skattesänkningar och höginkomsttagare.

2: Ösa mer pengar över vinstdrivande skolor, vård, omsorg, och inga krav på nyanställning eller begränsa vinster i vår välfärd som försvinner rätt ut.

3: Straffa vanliga arbetstagarmas a-kassa för arbetslösa, deltidsanställda och halvtidanställda, och sparka ut handikappade, äldre, arbetslösa, folk med funktionedsättning på gatan när de förlorar sitt aktvitiestöd.

1. Då dom redan betalat mer skatt än oss, så borde väl dom få något positivt
Lägre skatt mer som behåller pengar i Sverige
Mer intäkter.

Sjukt mycket pengar som sitter på utländska konton.
Och får v sin ”dröm” om skatten så lär alla flytta sina pengar
U land Sverige, men det vill komminister ha
Citera
2026-07-02, 21:43
Medlem
Citat:
Vilken åsna som helst hade kunnat räkna ut att SD aldrig varit lösningen. Bra kanske att du till slut insåg detta 28 år senare.
Citera
2026-07-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Vilken åsna som helst hade kunnat räkna ut att SD aldrig varit lösningen. Bra kanske att du till slut insåg detta 28 år senare.

även om det inte är bra så har saker dock blivit bättre, valutan är starkare, mindre skjutningar, hårdare straff, mindre byråkrati och skatt för företagare etc.

dessutom sd har enbart varit stödparti till M.

Att rösta för S är att rösta för massvåldtäckter, immigration och sharia, allt för att vinna nästa val. Förstår inte att svenskar ens kan reflektera i dessa banor.
Senast redigerad av Skattebetalaren23 2026-07-02 kl. 21:59.
Citera
2026-07-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
även om det inte är bra så har saker dock blivit bättre, valutan är starkare, mindre skjutningar, hårdare straff, mindre byråkrati och skatt för företagare etc.

dessutom sd har enbart varit stödparti till M.
Ja du kan ju försöka intala dig själv detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in