2026-07-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du vet redan hur det kan vara brottsoffrets fel. Av samma anledning som det inte är optimalt att gå hem själv i bikini mitt i natten.

Så varför är det inte optimalt att gå hem själv kl tre på natten i bikini?

Ord mot ord bör sällan räcka för att döma någon. Exemplena med kniven och rånet är inte jämförbara med samtyckeslagen. Ingen ger pengar till främlingar eller tar en kniv i magen frivilligt. Ord mot ord räcker aldrig till att fälla. Ditt knivsår är bevisning. Kommer man fram till att det kunde skett genom olycka så bör man fria.

Självklart kan jag inte dömas för rån bara för att du säger att jag rånat dig.

Du har otroligt svårt att förstå det här stycket, jag tar det igen: Gärningsmannen är ansvarig för gärningen, och brottsoffret bär ansvaret för att ha blivit utsatt. Bara gärningsmannen är juridiskt ansvarig.

Ser du inte att du tar samma exempel i olika former om och om igen?

Ja, jag är ansvarig för att ha blivit utsatt för inbrott och jag jag bär ansvaret för att ha blivit slagen i huvudet. Inbrottstjuven bär ansvaret för att ha begått inbrott och våldsmannen bär ansvaret för att ha slagit mig.

Det betyder inte att jag borde dömas för anstiftan. Det bör likställas med att sälja en kofot som någon använder till ett inbrott, det räcker inte för att göra försäljaren skyldig till anstiftan.

Hur många tjejer har du sett gå hem ensamma mitt i natten klädda endast i bikini?

I övrigt står nästan alltid ord mot ord i våldtäktsmål. Det behöver inte alltid uppstå skador eller blåmärken vid våldtäkt och vid samlag med samtycke kan det uppstå småsprickor och blåmärken. Så vad går utredarna då efter?

Som sagt, sällan som det är så tydligt som med Hagamannen tex.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-04 kl. 10:02.
Citera
2026-07-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Har du läst artikeln? Stödbevisning krävs för fällande domar. Brottet skall vara bevisat bortom rimligt tvivel.

Fast jag ser att du lärt dig lite nya invektiv, starkt jobbat.

Stödbevisningen är hörsägen dvs att hon pratat med en vän precis som jag sa ditt mongo i riktiga rättsstater får det inte ens användas då det saknar bevisvärde det är bara i vår bananrepublik det ses som avgörande
Citera
2026-07-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Stödbevisningen är hörsägen dvs att hon pratat med en vän precis som jag sa ditt mongo i riktiga rättsstater får det inte ens användas då det saknar bevisvärde det är bara i vår bananrepublik det ses som avgörande

Ge gärna exempel på några "riktiga rättsstater"

Hur många våldtäktsfall har lett till fällande dom där målsman bara pratat med en vän?
Citera
2026-07-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Skulle du själv gå genom ett minfält om du visste att det "bara" var 5 % risk att du trampade på en mina? Omkring 10 % av unga kvinnor lider av någon form av allvarlig psykisk störning som gör henne illojal och opålitlig. Som man kan du sällan se på utsidan vem det är. Kyssarna och de kärlekskuttret kan vilken sekund som helst vändas till ett helvete - där mannen har staten och myndigheterna emot sig. Insatsen är hela ditt liv på spelbordet. Med risk för fängelse och ekonomisk ruin, skulle du chansa? Det är det som är inramningen till min TS.

Det ser väldigt mörkt ut för parbildande och barnafödande i Sverige. Det är inte värt det, vilket bevisas genom en enkel och rationell riskkalkyl.

Ligg inte med tjejer som lider av en allvarlig psykisk störning då. Samma råd som du med flera brukar ge till tjejer och kvinnor som råkat illa ut.

Skulle också gärna vilja se en seriös studie som bevisat att infertilitet och parbildning beror på samtyckeslagen och feminism
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-04 kl. 12:05.
Citera
2026-07-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Ge gärna exempel på några "riktiga rättsstater"

Hur många våldtäktsfall har lett till fällande dom där målsman bara pratat med en vän?
USA till exempel där tillåts inte hörsägen med all rätt, som jag visade med studien så räcker det i 90 procent av fallen med att kvinnan pratat med en kompis
Citera
2026-07-04, 12:09
Medlem
Citat:
USA till exempel där tillåts inte hörsägen med all rätt, som jag visade med studien så räcker det i 90 procent av fallen med att kvinnan pratat med en kompis

Kolla upp vad hörsägen betyder. Jag kan lova dig att inga fall mer än ett ytterst fåtal har lett till fällande dom pga hörsägen.

Hur många fall handlar det om?

I övrigt är USA ingen "riktig rättsstat". Kolla upp hur många oskyldiga de har avrättat genom åren tex. Och hur många oskyldiga svarta de satt dit pga just hörsägen. Jävla oinformerade idiot
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-04 kl. 12:11.
Citera
2026-07-04, 12:10
Medlem
Citat:
Kolla upp vad hörsägen betyder. Jag kan lova dig att inga fall mer än ett ytterst fåtal fall har lett till fällande dom pga hörsägen.

Du har fått fakta upptryckt i facet att hörsägen räcker i 90 procent av fallen men du fortsätter förneka fakta det får du gärna göra om du vill det förändrar dock inget
Citera
2026-07-04, 12:12
Medlem
Citat:
Du har fått fakta upptryckt i facet att hörsägen räcker i 90 procent av fallen men du fortsätter förneka fakta det får du gärna göra om du vill det förändrar dock inget

I övrigt är USA ingen "riktig rättsstat". Kolla upp hur många oskyldiga de har avrättat genom åren tex. Och hur många oskyldiga svarta de satt dit pga just hörsägen. Jävla oinformerade idiot
Citera
2026-07-04, 12:14
Medlem
Citat:

Det räcker som sagt i 90 procent av fallen det är fakta som du fått ditt mongo men försätt förneka och lev ditt liv i din fantasi om du vill ta dock inte upp min tid med dina vanföreställningar, USA är bättre än Sverige för de kräver riktiga bevis för att döma någon medan Sverige nöjer sig med hörsägen så garanterat fler oskyldigt dömda i Sverige än i USA
Citera
2026-07-04, 12:18
Medlem
Citat:
Det räcker som sagt i 90 procent av fallen det är fakta som du fått ditt mongo men försätt förneka och lev ditt liv i din fantasi om du vill ta dock inte upp min tid med dina vanföreställningar, USA är bättre än Sverige för de kräver riktiga bevis för att döma någon medan Sverige nöjer sig med hörsägen så garanterat fler oskyldigt dömda i Sverige än i USA

Nej, det sitter långtifrån lika många oskyldiga i fängelse i Sverige som i USA. I USA kan rika köpa sig fria. Hela jury-systemet är också sjukt korrumperat.
Citera
2026-07-04, 12:22
Medlem
Citat:

Nej, det sitter långtifrån lika många oskyldiga i fängelse i Sverige som i USA. I USA kan rika köpa sig fria. Hela jury-systemet är också sjukt korrumperat.

Hur ska jag veta exakt hur många fall det handlar om? Men många eftersom det är en studie som visar att det räcker med hörsägen i 90 procent av fallen det hade inte räckt i USA så ja det sitter fler oskyldiga i Sverige iallafall när det gäller sexualmål där beviskraven i Sverige är så låga att de är ett skämt
Citera
2026-07-04, 12:37
Medlem
Citat:
Hur ska jag veta exakt hur många fall det handlar om? Men många eftersom det är en studie som visar att det räcker med hörsägen i 90 procent av fallen det hade inte räckt i USA så ja det sitter fler oskyldiga i Sverige iallafall när det gäller sexualmål där beviskraven i Sverige är så låga att de är ett skämt

90% av hur många fall? Har lett till fällande dom bara pga hörsägen.

I USA avrättade de en 14 årig kille på 40-talet, anklagad för att ha mördat två små flickor. Han fick sitta på bibeln på avrättningsdagen för elektriska stolen är anpassad för vuxna. Visade sig sen vara oskyldig. Den riktiga mördaren gick fri.

Det sitter inte fler oskyldiga i fängelse i Sverige än i USA nej. USA är ingen riktig rättsstat nej.

https://www.google.com/search?q=14+year+old+innocent+black+boy+executed+i n+usa&oq=14+year+old+innocent+black+boy+executed+i n+usa+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIHCAEQIRigATI HCAIQIRigATIHCAMQIRigAdIBCTI1NTYyajBqN6gCFLACAfEFN mGuJEA_ 5bM&client=ms-android-xiaomi-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#lfId=ChxjMe

Finns massor av såna här fall i USA + liknande.

Har du läst om Epstein-fallet? Inte ens gällande sexualmål är USA en riktig rättsstat.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-04 kl. 12:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in