2026-07-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Går enkelt att komma åt med vpn aktiverad med.. länge sen jag använde dock.

använder en gratis VPN när jag vill åt blockade sidor t. ex. lookmovie2.to (proton VPN). Slumpmässigt land - verkar bara vara blockad i Sverige för alla andra länder hittills fungerar. Möjligt att det var något land någon gång som inte heller verkade ha tillgång.
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag bytte DNS på 30 sek sen når jag Piratebay igen. Men det vet väl de flesta här redan.
Klart det går med vpn eller ändrad dns. Blockeringen är ju för de som inte fattar hur man gör( ~ 5%)
Citera
2026-07-03, 21:32
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Känns som att leverantörerna inte lever upp till lagen om att "blockera" sidor om det enda de gör är att blockera/filtrera DNS-förfrågningar.
Citera
2026-07-03, 21:52
Medlem
immenhusens avatar
Är detta ens något problem i dag, eftersom de flesta sitter med VPN?

/AI
Citera
2026-07-03, 21:57
Avstängd
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Är detta ens något problem i dag, eftersom de flesta sitter med VPN?

/AI
Varför använder du Ai till att skriva så korta kommentarer
Citera
2026-07-03, 22:00
Medlem
otellos avatar
Det är inte censur, men det är däremot kontraproduktivt.
Citera
2026-07-03, 22:10
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replipunkt
OBS! Byt absolut inte DNS i webbläsaren eller använd VPN för att nå ovan sidor! Mer info om hur man inte byter DNS finns på www.blockerat-av-upphovsmaffian.se.

Bra länk och bra gjort av Bahnhof med humor. Har inte Bahnhof men överväger att byta till dem nu.

Jag också!

Det är klart att det finns en del olagligheter på de sajterna, men det ger ingen rätt att hindra mig från att surfa till dem. Eftersom det INTE är olagligt. Att skriva in adressen till TPB och trycka på Enter är INTE olagligt. Så min internetleverantör har ingen orsak och ingen rätt att hindra mig från att nå sidan. Vill någon undersöka och lagföra olagligheterna så är det helt fine, no problem. Men att hindra mig från att använda internet är definitivt inte okej.

Så fuck them för att göra det, och också om Bahnhofs sida inte innehöll nåt nytt så applåderar jag deras ställningstagande.
Citera
2026-07-03, 22:16
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Självklart är det censur om vi hindras från att besöka vissa sidor och ta del av information.
Censur är statlig förhandsgranskning av media innan det tillåts publiceras.
Att hindra illegal spridning av upphovsrättsskyddat material är inte censur.
Citera
2026-07-03, 22:22
Medlem
Citat:
Nu närmar vi oss censurens mecca nordkorea, giriga människor vill nämligen begränsa vår fria rörelse på nätet.

https://www.borskollen.se/nyheter/10/filmjattarna-vill-stanga-hemsidor-i-sverige-far-ratt-i-domstol
https://www.realtid.se/juridik/filmjattarna-vill-stanga-hemsidor-i-sverige-far-ratt-i-domstol/

Citat:
Beslutet omfattar Bahnhof, Telia, Tele2, Telenor, Bredband2 och H3G Access. Operatörerna har tre veckor på sig att införa tekniska blockeringsåtgärder.
Bakom ansökan står bland andra Netflix, Disney, Paramount, Universal, Warner Bros, Columbia Pictures, SF Studios och Nordisk Film. Slut citat.

Tror ni att de kommar att lyckas med att begränsa vår frihet?
Går det att komma förbi en eventuell blockering med VPN?

Endast seriösa svar tack.

Du menar att du inte får kolla gratis? Får man det i Nordkorea?
Citera
2026-07-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Disney är ett gigantiskt ondskefullt företag, som äger jävligt mycket, och dammsuger och köper upp så mycket de kan.

De eftersträvar monopol på populärkultur, vilket missgynnar oss alla, utom de onda giriga ägarna av Disney.

Böla mer. Är det inte bänghögern som älskar att tjäna pengar på folk? Är du kommunist?
Citera
2026-07-03, 22:35
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Böla mer. Är det inte bänghögern som älskar att tjäna pengar på folk? Är du kommunist?

Vem bölade, du såg dig antagligen i spegeln. Så du hade inga argument, eller någon åsikt, utan det bästa din "hjärna" producerade var "böla mer"? Min 8-åring argumenterar bättre än du....

Att skrika kommunist, trodde jag bara amerikaner gjorde, efter decennier av statlig hjärntvätt från ett samhälle där de rikaste blivit djävligt mycket rikare samtidigt som medelklassen blivit både mindre såväl som fattigare.

Hade du något relevant att komma med, eller var du klar med din skrift på en 5-årings nivå?
Citera
2026-07-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Vem bölade, du såg dig antagligen i spegeln. Så du hade inga argument, eller någon åsikt, utan det bästa din "hjärna" producerade var "böla mer"? Min 8-åring argumenterar bättre än du....

Att skrika kommunist, trodde jag bara amerikaner gjorde, efter decennier av statlig hjärntvätt från ett samhälle där de rikaste blivit djävligt mycket rikare samtidigt som medelklassen blivit både mindre såväl som fattigare.

Hade du något relevant att komma med, eller var du klar med din skrift på en 5-årings nivå?

Är det jobbigt att inte få saker gratis?
Citera
2026-07-03, 22:43
Medlem
Finns det ens några vettiga filmer att ladda ner idag, eller se olagligt, de där bolagen gör bara skräp. Hur kan de känna sig hotade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in