2026-07-02, 22:58
Medlem
Men herregud. Vad ska Region Västernorrland göra för att hindra folk från att skriva på Flashback?
Citera
2026-07-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Den där Petra är helgalen. Börja med att bocka av narcissism och gå igenom hela listan och det kommer att dyka upp ett och annat. Bara läs hennes inlägg på facebook och man fattar att det inte står rätt till.

Jag hade haft sympati om det var någon som faktiskt blivit illa behandlad. Den här Petra verkar mest ha ett skört ego och en grandios självbild. Hon njuter av uppmärksamheten.

Hon jobbar som köksbiträde och är tillsammans med en muslim. Hade hon varit lika smart som hon själv utmålar sig hade hon knappast jobbat i kök. Att hon är tillsammans med en muslim säger väl egentligen allt. Ingen svensk man vill röra i henne med tång.

Hon har troligen blivit sparkad från vartenda jobb för hon är en psykiskt störd rättshaverist. Då hamnar man tillslut i kök, men inte ens det duger hon till.

Den här Petra är en skam för alla riktiga visselblåsare som blivit illa behandlad. Hon kan gott och väl betala dessa 300 000. Det är en dyr summa som jag inte tycker man ska behöva betala, men just den här pajasen kan få stå för sina fasoner.

Köksbiträdet Petra har missuppfattat det här med vad visselblåsare är.

Hon är totalt pantad.
Citera
2026-07-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
De absolut värsta arbetskollegorna är kärringarna på 50+ inom vården.

Så är det. Kvinnor i grupp. En mardröm på varje arbetsplats.
Citera
2026-07-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Jo. Hon kommer att förlora på onsdag. Hon är ju helt snett ute. En grandios narcisst som inte ens facket vill stötta. Tragiskt nu att hon får betala alla rättegångskostnader. Sedan ska hon förlora lika mycket till i Hovrätten. Sedan är det Europadomstolen. Och sedan är hon skuldsatt för resten av livet. Naturligtvis får hon aldrig mera ett arbete.

Hon förstör för sig själv och hela sin framtid. Och hon förstår det inte ens.
Citera
2026-07-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hon förstör för sig själv och hela sin framtid. Och hon förstår det inte ens.

Jag skulle aldrig anställa en sådan rättshaverist. Att tokfan inte förstår att backa och istället bara elda på och provocera talar sitt tydliga språk.

Jaja, den sista idioten är inte född ännu, men efter den här människan så tar det en stund innan nästa föds.
Citera
2026-07-03, 17:30
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Nu är hon igång med polisanmälningar ja Hennes inte så seriösa juridiska ombud gnuggar väl händerna
Citera
2026-07-03, 19:28
Medlem
Bewnhurs avatar
Det är klart att det är tråkigt när man förlorar arbetet och måste sätta igång processen med arbetsförmedlingen men jag förstår het ärligt inte varför hon drev det hela till en domstol. Hennes anspråk var "enbart" 200 000 kr.

Nu sitter hon i skiten med tanke på att hon ska betala 322 000kr och ett eventuellt räntepåslag på det som grädde på moset.
Citera
2026-07-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Det är klart att det är tråkigt när man förlorar arbetet och måste sätta igång processen med arbetsförmedlingen men jag förstår het ärligt inte varför hon drev det hela till en domstol. Hennes anspråk var "enbart" 200 000 kr.

Nu sitter hon i skiten med tanke på att hon ska betala 322 000kr och ett eventuellt räntepåslag på det som grädde på moset.

Hon har varken IQ eller högskolepoäng.
Citera
2026-07-03, 22:35
Medlem
Citat:
Hon har varken IQ eller högskolepoäng.

Hennes karriär är slut. Lokalvårdare - Köksa - arbetslös - snart personlig konkurs. Behövs inga högskolepoäng/IQ för den kometkarriären.
Citera
2026-07-04, 00:33
Medlem
Jag har försökt läsa alla hennes inlägg om att hon blivit illa behandlad. Men antingen så är jag korkad - men det framkommer inget riktigt konkret exakt vad hon blivit utsatt för? Jag har oxå haft skitchefer, men det låter jag bara rinna av mig. Antingen så tar tar jag mig förbi chefen i hierarkin eller så byter jag jobb till något bättre jag trivs bättre med.
Citera
2026-07-04, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag kollade lite på det som finns online om denna kvinna. Det är svårt att göra en tvärsäker bedömning.

Antingen så är hon en 100% tvättäkta rättshaverist - eller så är hon verkligen utsatt för mobbning på arbetet, ganska extrem sådan.

Jag vet att det existerar. När man är obekväm hos någon högre upp för att man ställer legitima krav kan det sätta igång en sån här process. Det är inte alltför ovanligt.

Men vad som är sanning vet ju inte vi. Förhoppningsvis är det upp till rätten att avgöra.

Många av er har kanske bara jobbat på funktionella jobb med goda arbetsgivare. Lucky you! Det finns tyvärr helt galna, dysfunktionella arbetsplatser där folk gaddar ihop sig mot andra, utfrysning, särbehandling mm.

Bra skrivet. Håller helt med. Även om vi inte kan veta sanningen i just detta fall, så kvarstår faktum att det förekommer arbetsgivare, riktigt dysfunktionella arbetsplatser som kan mobilisera ganska stora resurser på ett drev mot en enskild medarbetare som man (av olika anledningar) vill ha bort. Och jag skulle våga påstå att det är mer regel än undantag; särskilt inom offentlig sektor; stat, kommun och regioner.
Citera
2026-07-04, 01:30
Medlem
Citat:
Så är det. Kvinnor i grupp. En mardröm på varje arbetsplats.

Så sant. Så sant. Och dessa förekommer i överflöd inom: vård, omsorg, pedagogik och (skräll): offentlig sektor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in