Citat:
Ursprungligen postat av
Ahmed945
Andersson behöver säljas då han inte funkar men lär bli en stor förlust för de behöver nog sälja honom för 35+ med tanke på vad de lagt i sign on förutom de 22 millar man köpte honom för.
Hegland, Siltanen, Åsland är väl de som ligger i pipen att säljas. Sedan får vi se hur bra den här killen Kisfaludy groomade är och även om nigerianen är real deal eller bara son till akademiägare.
Gissar Dif kommer försöka avyttra Bosses fyllevärvningar som Okkels, Zugelj också under sommaren för att få in mer talang att sälja 2028
DIF betalde runt 35 MKR ink sign on för Mike, och får tillbaka runt 30 MKR +- några millar men nettoförlusten är nog nåt föreningen kan leva med tanke på investeringen. Hela soppan känns påfallande likt bajens värvning av Veton Berisha... bägge kom dyrt, presterade skapligt men inte i linje med förväntningarna, vann ingenting och gnällde sig bort på mindre än ett år.
Det är smärtsamt uppenbart att jobbet inte gjorts när det gäller rekryteringen av Mikael Anderson, som så många gånger förr de senaste åren, men jag både tror och hoppas att den nya sportsliga arbetar både mer strukturerat och mindre efter... infall.
Du har rätt i att det flera yttrar kommer få röra på sig i sommar. Jag räknar med minst två. Nästkommande matchtrupp blir intressant, eftersom vi sedvanlig ordning har problem med utlänningskvoten nu när Zuglej och Haaralaa är tillbaka (den sistnämnda är jag övertygad går i sommar dock, och att man tar in en ordentlig nia bakom Lien). Jag tror dock att Fallenius är den som går i sommar och att platsen kommer fyllas av Alexander Andersson/Angelo Agbejoye, bägge är högerfotade... vilket det finns gott om i truppen bland våra yttrar, alltså högerfötter. Den ena naturliga vänsterytern är Zuglej, och han passar inte riktigt i hur DIF vill spela, eller lyckas hålla sig hel för den delen heller.