2026-07-03, 16:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Nu 19, hela fyra år yngre än Silas Nwankwo. En riktig jättetalang.
Född i Tyskland.
Citera
2026-07-03, 17:15
Medlem
mishimas avatar
Som vanligt är alla Djurgårdens nyförvärv dundersuccéer innan bläcket på kontraktet torkat.

Gäsp.
Citera
2026-07-03, 18:10
Medlem
Hittar inte den posten nu, men någon skrev om Aikintresse för Herve Matthys 30.
Följer det verkligen AIKs strategi?
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-visar-intresse-for-belgisk-back-kontakt-tagen/
Citera
2026-07-04, 08:38
Medlem
Waylon Renecke 20 år klar för Hammarby.

https://fotbolltransfers.com/nyheter/uppgifter-waylon-renecke-klar-for-hammarby/218249

Har för mig att han var ganska bra den perioden han spelade för Öis men det var trots allt i Superettan.
Senast redigerad av Milton-E 2026-07-04 kl. 08:42.
Citera
2026-07-04, 09:04
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Du har rätt i att det flera yttrar kommer få röra på sig i sommar. Jag räknar med minst två. Nästkommande matchtrupp blir intressant, eftersom vi sedvanlig ordning har problem med utlänningskvoten nu när Zuglej och Haaralaa är tillbaka (den sistnämnda är jag övertygad går i sommar dock, och att man tar in en ordentlig nia bakom Lien). Jag tror dock att Fallenius är den som går i sommar och att platsen kommer fyllas av Alexander Andersson/Angelo Agbejoye, bägge är högerfotade... vilket det finns gott om i truppen bland våra yttrar, alltså högerfötter. Den ena naturliga vänsterytern är Zuglej, och han passar inte riktigt i hur DIF vill spela, eller lyckas hålla sig hel för den delen heller.

(Min feting ovan.)

Alexander Andersson har nyligen fyllt 16 år så att han tar en ordinarie plats denna säsong tror jag inte är så sannolikt. Denna säsong tror jag det på sin höjd blir något enstaka inhopp. Men möjligen kan ha ta en ordinarie plats nästa säsong?

(Dessutom är han väl central mittfältare och Fallenius höger/vänster ytter?)
Citera
2026-07-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
(Min feting ovan.)

Alexander Andersson har nyligen fyllt 16 år så att han tar en ordinarie plats denna säsong tror jag inte är så sannolikt. Denna säsong tror jag det på sin höjd blir något enstaka inhopp. Men möjligen kan ha ta en ordinarie plats nästa säsong?

(Dessutom är han väl central mittfältare och Fallenius höger/vänster ytter?)

Ja, han gick ju precis ut nian, men av allt att döma är tanken att han ska konkurrera om a-lagsplats i truppen på allvar från och med nu. Med det sagt tror jag inte han kommer vara ordinarie efter uppehållet, men speltid kommer han nog få, vilket innebär problem eftersom vi har alldeles för många yttrar. Två ut i sommar minst, vilket inte är dumt med tanke på att vi har många högerfotade yttrar där kvaliteten är likvärdig och ingen egentligen sticker ut.

Alexander Anderssons föredragna position är högerytter, men han kan spela centralt. Han ser sig dock som ytter.
Citera
2026-07-04, 16:53
Medlem
Det är väl snart halva Europa ute efter Ure. Strasbourg, Lyon, Nice och Hoffenheim bara det senaste dygnet. TiStrasbourg verkar vara den klubben som oftast återkommer i rykten.
Citera
2026-07-04, 16:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är väl snart halva Europa ute efter Ure. Strasbourg, Lyon, Nice och Hoffenheim bara det senaste dygnet. TiStrasbourg verkar vara den klubben som oftast återkommer i rykten.
Nämns det några summor?

Är det tystare kring Bjärkebo?
Citera
2026-07-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Nämns det några summor?

Är det tystare kring Bjärkebo?

Typ inte. En fransk sillyblogg skrev för nån månad sen att minimum för en affär var €5M men Ederström har många ggr sagt att vi inte sätter prislappar på våra spelare. Det handlar mer om timing när man kan ha ersättaren på plats och alla blir nöjda. Typ som nu när Uneken är klar, till och med Ure kallar honom för sin ersättare.

Tystare vet jag inte men inte samma hylla på Bjerkebo. FCK och Lazio verkar vara lite substans bakom iaf.

Jag tycker vi ska casha in. Yttrarna löser vi, det är anfallsposition man får hålla alla tummar för att holländaren håller. Kan bli debut nästa match.
Senast redigerad av frankkk 2026-07-04 kl. 18:03.
Citera
2026-07-04, 18:08
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Visst unnar man Ure spel i Bundesliga?
Citera
2026-07-04, 18:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag tycker vi ska casha in.
Den moderna fotbollen. Chansen till ett superhistoriskt första guld med Ure som skytteligavinnare, supportrarna tänker på att "casha in". Man ser aldrig det i länder där den moderna fotbollen inte tagit över helt, som i England eller Skottland. I England blev det raseri från supportrarna när den moderne Kim Hellberg släppte en "egen" häromdagen. Han kanske inte platsade i startelvan, men han är vår kille och förtjänar nytt kontrakt.
Senast redigerad av baggebo1 2026-07-04 kl. 18:11.
Citera
2026-07-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den moderna fotbollen. Chansen till ett superhistoriskt första guld med Ure som skytteligavinnare, supportrarna tänker på att "casha in".

Ja men han kommer 100% sura om han inte får flytts till en topp-5 liga så det är knappast en kulle att dö för.

Bjerkebo kan man nog neka om det kommer till kritan.

Vad sa folk om Walta? Att vi åker ur utan? Ja den spaningen höll sådär. En välskött klubb hänger inte på enskilda spelare så som snacket går.
Senast redigerad av frankkk 2026-07-04 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in