Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Gnaget har ju i en kommuniké i vintras klargjort att man MÅSTE sänka spelarkostnader med 50(!) miljoner, så det går lite i linje med mitt resonemang om att det är slut att betala för förhållandevis dyra åldersmän så som Celina.
Men dessa finns ju i alla lag? T.e.x Besara och Hahn har jag svårt å se tjäna mindre än vad Celina gjorde? Så varför skulle bajen ha råd med detta men inte gnaget? Allt handlar ju bara om en balans mellan unga å gamla eller rutinerade/orutinerade och det existerar i varenda lag.
Citat:
Gnagare får inse att det kommer bli fler värvningar av billigare potensial-spelare som Nissen, Helm, Yohanna, Teribe samt att Geiger, Röttotten (Gustavsson?), Victor, Redkin, Filling och sådana spelare från egna led kommer få allt mer speltid.
Inget mig emot, så länge man presterar skiter jag fullständigt i om man är från Solna eller Sydafrika.
Citat:
Gnaget var roligare och följa när man inte visade någon som helst förståelse för hur man bygger långsiktigt och istället värvade Guidetti och tog andra populistiska beslut
Givetvis är det lätt å snacka med facit i hand men prestigevärvningen som Guidetti var där å då vet jag inte om det saknar motstycke för i varje AIK´s del. Hans låt
https://www.youtube.com/watch?v=OLzK_ewEilE&list=RDOLzK_ewEilE&start_radio =1 spelades efter segern hemma mot Norrköping i omgång 2 när han inte ens var presenterad och Jurelius hade verkligen all press att lösa affären.
Det kunde blivit något bra men sluta i totalt fiasko, spelmässigt har vi haft sämre värvningar och han stod för en del höjdpunkter (inte minst segermålet på övertid mot Hammarby) men sett till förväntan och resultat är det inget snack om att han är den värsta värvningen i AIK´s historia.
För det priset var det orimligt ja, men det var inte bara populism.