2026-06-07, 13:29
  #3133
Medlem
ardagulers avatar
Förra sommaren värvade vi billiga mid promotion spelare, nu är det förhoppningsvis lite high promotion som gäller. En startande högerytter och Muslim Sultygov som backup om han håller. Möjligen en mittback men det är dags att slussa in Olofsson och Nissen. På mittfältet så hoppas jag att vi får se Shilla snart. En vänsterytter ska in om inte Staykov eller dylik i P19 håller som backup.

Är mer sugen på att se akademispelarna nu än att vi ska värva massa om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2026-06-07, 17:00
  #3134
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Gnaget har ju i en kommuniké i vintras klargjort att man MÅSTE sänka spelarkostnader med 50(!) miljoner, så det går lite i linje med mitt resonemang om att det är slut att betala för förhållandevis dyra åldersmän så som Celina.
Men dessa finns ju i alla lag? T.e.x Besara och Hahn har jag svårt å se tjäna mindre än vad Celina gjorde? Så varför skulle bajen ha råd med detta men inte gnaget? Allt handlar ju bara om en balans mellan unga å gamla eller rutinerade/orutinerade och det existerar i varenda lag.
Citat:
Gnagare får inse att det kommer bli fler värvningar av billigare potensial-spelare som Nissen, Helm, Yohanna, Teribe samt att Geiger, Röttotten (Gustavsson?), Victor, Redkin, Filling och sådana spelare från egna led kommer få allt mer speltid.
Inget mig emot, så länge man presterar skiter jag fullständigt i om man är från Solna eller Sydafrika.
Citat:
Gnaget var roligare och följa när man inte visade någon som helst förståelse för hur man bygger långsiktigt och istället värvade Guidetti och tog andra populistiska beslut
Givetvis är det lätt å snacka med facit i hand men prestigevärvningen som Guidetti var där å då vet jag inte om det saknar motstycke för i varje AIK´s del. Hans låt https://www.youtube.com/watch?v=OLzK_ewEilE&list=RDOLzK_ewEilE&start_radio =1 spelades efter segern hemma mot Norrköping i omgång 2 när han inte ens var presenterad och Jurelius hade verkligen all press att lösa affären.

Det kunde blivit något bra men sluta i totalt fiasko, spelmässigt har vi haft sämre värvningar och han stod för en del höjdpunkter (inte minst segermålet på övertid mot Hammarby) men sett till förväntan och resultat är det inget snack om att han är den värsta värvningen i AIK´s historia.

För det priset var det orimligt ja, men det var inte bara populism.
Citera
2026-06-07, 17:05
  #3135
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men dessa finns ju i alla lag? T.e.x Besara och Hahn har jag svårt å se tjäna mindre än vad Celina gjorde? Så varför skulle bajen ha råd med detta men inte gnaget? Allt handlar ju bara om en balans mellan unga å gamla eller rutinerade/orutinerade och det existerar i varenda lag.
Jag var emot Besara värvningen när den gjordes. Sedan dess har han bevisat att han är värd varenda krona. Hade Celina hållit samma nivå så hade det varit en mycket enkel förlängning.

Hahn är ju i brist på yngre målvakter av samma kvalitet. Att ni har Nordfeldt i mål är inget som motsätter min poäng då målvakter inte betingar samma summor som 18åriga anfallstalanger.

Schellas var en värvning jag var frågande till. För den åldern så räcker det inte med att vara en bra toppspelare utan det måste till mer än så. Vasic var en annan som inte blivit av om jag fått bestämma.
__________________
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-06-07 kl. 17:13.
Citera
2026-06-07, 22:38
  #3136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Gnaget har ju i en kommuniké i vintras klargjort att man MÅSTE sänka spelarkostnader med 50(!) miljoner, så det går lite i linje med mitt resonemang om att det är slut att betala för förhållandevis dyra åldersmän så som Celina.
Har du verkligen läst den kommunikén rätt? Det låter mkt med tanke på att total lönekostnad för trupp och kansli + sign-on (och utköp av personal) var 160,8 mkr för 2025.

Då borde var tredje spelare fått gå. Nu släppte man dock bland annat Salétros, Guidetti, Isherwood, Thomassen,...

Edit; jag har inte läst den så jag vet inte.
Citera
2026-06-07, 22:46
  #3137
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Förra sommaren värvade vi billiga mid promotion spelare, nu är det förhoppningsvis lite high promotion som gäller. En startande högerytter och Muslim Sultygov som backup om han håller. Möjligen en mittback men det är dags att slussa in Olofsson och Nissen. På mittfältet så hoppas jag att vi får se Shilla snart. En vänsterytter ska in om inte Staykov eller dylik i P19 håller som backup.

Är mer sugen på att se akademispelarna nu än att vi ska värva massa om jag ska vara helt ärlig.
Ni kommer inte kunna ersätta era två bästa spelare.

2p ned till kvalgränsen.
Citera
2026-06-07, 23:07
  #3138
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ni kommer inte kunna ersätta era två bästa spelare.

2p ned till kvalgränsen.


Och ni har 3 Kukräven vad vill du slänga käft om?

Hur känns det att vi slår alla tiders rekord med en försäljning som kostade oss i princip noll?
Citera
2026-06-07, 23:47
  #3139
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har du verkligen läst den kommunikén rätt? Det låter mkt med tanke på att total lönekostnad för trupp och kansli + sign-on (och utköp av personal) var 160,8 mkr för 2025.

Då borde var tredje spelare fått gå. Nu släppte man dock bland annat Salétros, Guidetti, Isherwood, Thomassen,...

Edit; jag har inte läst den så jag vet inte.
Sorry kostnadsbasen skall sänkas med 50m (57m för att vara mer exakt). Stora delen är ifs spelarkostnader men rätt ska vara rätt.
Den går att läsa på er hemsida. https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260227-kommunike-fran-aik-fotbolls-styrelse
(Kostnaderna var 379m för 2025)
Citera
2026-06-08, 13:43
  #3140
Medlem
Kakoullis som AIK påstår är utlånad har nu blivit såld från klubben han är ”utlånad” till.
Citera
2026-06-08, 14:06
  #3141
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kakoullis som AIK påstår är utlånad har nu blivit såld från klubben han är ”utlånad” till.
Lite som när man lånar ut lägenheter i de där länderna, bara för att upptäcka att dom flyttat in för gott och bytt lås, och man har begränsade rättigheter att processa det.
Citera
2026-06-08, 19:04
  #3142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Sorry kostnadsbasen skall sänkas med 50m (57m för att vara mer exakt). Stora delen är ifs spelarkostnader men rätt ska vara rätt.
Den går att läsa på er hemsida. https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260227-kommunike-fran-aik-fotbolls-styrelse
(Kostnaderna var 379m för 2025)
Det låter mer rimligt. Tur att du hade sä fel.
Citera
2026-06-09, 08:18
  #3143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Lite som när man lånar ut lägenheter i de där länderna, bara för att upptäcka att dom flyttat in för gott och bytt lås, och man har begränsade rättigheter att processa det.
Nu blir det popcorn på allvar

Citat:
AIK Fotboll vill bestämt understryka att Aris Limassol FC inte har någon rätt till att avyttra spelarens kontrakt till en annan klubb då spelaren fortfarande är utlånad.
– Vi är mycket förvånade över den information som framkommit. Vi äger fortfarande rätten till spelaren och ingen klubb har möjlighet att förvärva en spelare från en klubb dit han är utlånad med mer än att en permanent övergång har skett, säger AIK Fotbolls rekryteringschef, Miika Takkula.
https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260609-aik-fotboll-kommenterar-uppgifter-gallande-andronikos-kakoullis
Citera
2026-06-09, 08:48
  #3144
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Nu blir det popcorn på allvar


https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260609-aik-fotboll-kommenterar-uppgifter-gallande-andronikos-kakoullis
Vem skrev kontraktet med Cyprioterna? Var det Berntsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in