Igår, 11:26
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Tack för förklaring , hur har dessa två nigerianer sett ut? Förstått det som att uppflyttade Sultygov också är en Ytter? Kanske man ska lägga största summan pengar på en klassanfallare och försöka förlita sig på Kouame, Andersson och Nya nigerianer..
Vet faktiskt inte, tror Egboh först vart med P19. Men det borde rassla in en anfallare och yttrar snart, kanske efter VM.
Citera
Igår, 11:29
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Sottes kontrakt går väl dessutom ut i år, så att värva honom nu men att han kommer efter säsong är väl inga konstigheter?

Skall man ha ålder någonstans i laget, så är det strategiskt att ha den i defensiven. Värre att värva en 34 årig (skadedrabbad) anfallare...
Hans går ut efter nästa säsong. Fortfarande en bra spelare men tycker tillgängligheten börjar bli för dålig, både på träning och match. Exakt, inget fel med ålder så länge man tänkt till och har duktiga unga spelare i truppen.
Citera
Igår, 13:11
Medlem
needAlifes avatar
Ja Boudri tackar jag inte nej till. Varför LAFC vill bli av med honom fattar jag inte alls. Sjukt konstigt. Men visst alla funkar inte i alla lag så de går +/- 0 så fair enough. Ungefär som när vi värvade Berisha, var likartade turer där.
Citera
Igår, 14:27
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja Boudri tackar jag inte nej till. Varför LAFC vill bli av med honom fattar jag inte alls. Sjukt konstigt. Men visst alla funkar inte i alla lag så de går +/- 0 så fair enough. Ungefär som när vi värvade Berisha, var likartade turer där.
Fy fan vad ni cuckar Solna med denna värvningen!

Abrahams storhet går att diskutera, men Boudri har otvetydligt uppvisat hög nivå. Bosse var där och budade innan han gick utomlands. Här ser vi hur Solnas usla ekonomi påverkar det sportsliga.
Senast redigerad av cokehyena Igår kl. 14:30.
Citera
Igår, 15:38
Medlem
mishimas avatar
Aldrig hört talas om, men en förstärkning till en av truppens svagaste positioner.

https://www.mff.se/nyheter/malmo-ff-varvar-warren-kamanzi-2026-07-16/
Citera
Igår, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Aldrig hört talas om, men en förstärkning till en av truppens svagaste positioner.

https://www.mff.se/nyheter/malmo-ff-varvar-warren-kamanzi-2026-07-16/

Den här värvningen luktar klass! Man är faktiskt lite småavis. Tror han kommer vara monumental på eran högerflank. Verkar vara en offensiv ytterback med 83 matcher i Ligue 1 under bältet..
Citera
Igår, 16:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Den här värvningen luktar klass! Man är faktiskt lite småavis. Tror han kommer vara monumental på eran högerflank. Verkar vara en offensiv ytterback med 83 matcher i Ligue 1 under bältet..
Mestadels inhopp va?
Bara 7 starter senaste säsongen med ett snitt på 33 minuter per match. 11 starter året innan dess. Ganska mediokra insatser, sett till betygen.
Tolkar det som att han värvades till Toulouse på potensial, men att det aldrig flög för honom.

Går väl lite i linje med mitt tidigare resonemang att MFF inte riktigt kan lägga de stora pengarna för spelare.

*edit*
Citat:
I Tromsø tränades Kamanzi av Malmö FF:s nuvarande huvudtränare Gaute Helstrup
Förklarar kanske en del...
Senast redigerad av QuantumQuill Igår kl. 16:26.
Citera
Igår, 16:56
Medlem
Citat:
Mestadels inhopp va?
Bara 7 starter senaste säsongen med ett snitt på 33 minuter per match. 11 starter året innan dess. Ganska mediokra insatser, sett till betygen.
Tolkar det som att han värvades till Toulouse på potensial, men att det aldrig flög för honom.

Går väl lite i linje med mitt tidigare resonemang att MFF inte riktigt kan lägga de stora pengarna för spelare.

*edit*

Förklarar kanske en del...

Okej ja det var bra scoutat. Tror ändå att det kan bli en bra värvning, han har en bra ålder och erfarenhet från en högre liga. Kanske har Toulouse haft ett avsevärt bättre alternativ på den positionen jag vet inte men i allsvenska mått mätt är det väll en fair värvning? Han får ju också jobba med en tränare som han kanske trivts bra med tidigare? Sen är det ju inte på högerbackar man ska lägga några monstersummor. Då är väll snarare en boudri mer befogad att slaska upp på även om jag kan tycka det är överdrivet mycket pengar för en allsvensk klubb att spendera. Men det är nya tider…
Citera
Igår, 17:05
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Okej ja det var bra scoutat. Tror ändå att det kan bli en bra värvning, han har en bra ålder och erfarenhet från en högre liga. Kanske har Toulouse haft ett avsevärt bättre alternativ på den positionen jag vet inte men i allsvenska mått mätt är det väll en fair värvning? Han får ju också jobba med en tränare som han kanske trivts bra med tidigare? Sen är det ju inte på högerbackar man ska lägga några monstersummor. Då är väll snarare en boudri mer befogad att slaska upp på även om jag kan tycka det är överdrivet mycket pengar för en allsvensk klubb att spendera. Men det är nya tider…
Ja Boudri blir ju extra värdefull för att han är svensk och kan allsvenskan. Det finns inte många sådana att välja på när Besara och Tekie har utgående.
En norsk/dansk Boudri hade Hammarby inte lagt över 20-25M på gissar jag.
Tillgång vs efterfrågan osv osv

Vad det gäller MFFs värvning så är den väl ok. Men med tanke på hur dom värvat de senaste året så tar jag inte ut succé i förskott.
Senast redigerad av QuantumQuill Igår kl. 17:12.
Citera
Igår, 18:34
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ja Boudri blir ju extra värdefull för att han är svensk och kan allsvenskan. Det finns inte många sådana att välja på när Besara och Tekie har utgående.
En norsk/dansk Boudri hade Hammarby inte lagt över 20-25M på gissar jag.
Tillgång vs efterfrågan osv osv

Vad det gäller MFFs värvning så är den väl ok. Men med tanke på hur dom värvat de senaste året så tar jag inte ut succé i förskott.
Så är det. Besara har nån säsong kvar i sig och vi måste bygga med svenska spelare. Man måste ta när möjlighet finns och vi ska dubbla nu ett tag så kan han komma in och avlasta vore det guld värt. Dessutom vet alla hur bra han är och hur bra han kan allsvenskan. Jag kan inte hitta en bättre värvning faktiskt. MEN, då ska han välja bort Molde och det är ett stort MEN.

Boudri går för 3,3m€, det är 36 mkr. Så man måste verkligen tro på det om man väljer att matcha Moldes bud.
Senast redigerad av needAlife Igår kl. 18:37.
Citera
Igår, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Så är det. Besara har nån säsong kvar i sig och vi måste bygga med svenska spelare. Man måste ta när möjlighet finns och vi ska dubbla nu ett tag så kan han komma in och avlasta vore det guld värt. Dessutom vet alla hur bra han är och hur bra han kan allsvenskan. Jag kan inte hitta en bättre värvning faktiskt. MEN, då ska han välja bort Molde och det är ett stort MEN.

Boudri går för 3,3m€, det är 36 mkr. Så man måste verkligen tro på det om man väljer att matcha Moldes bud.
Stockholmskille som lär ha alla vänner där, känns som Molde måste pynta ganska mycket premium för att han ska flytta till en avlägsen fjordstad om han inte har bergsbestigning som hobby då
Citera
Igår, 19:25
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Stockholmskille som lär ha alla vänner där, känns som Molde måste pynta ganska mycket premium för att han ska flytta till en avlägsen fjordstad om han inte har bergsbestigning som hobby då
Kanske och Molde kom faktiskt bara på en 10:e plats förra året för en gångs skull men pengar har de. Men visst, ligger nåt i det du säger också, kan man få samma deal hemma OCH europaspel kanske det väger över. Jag har faktiskt noll aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in