2024-08-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Ni betalar för att köra trafiken genom spionernas serverar.

Vet ni vem som äger bolagen?

https://vpnpro.com/blog/hidden-vpn-owners-unveiled-97-vpns-23-companies/#1-ziff-davis-former-j2-global-9-total-vpn-offerings

https://m.youtube.com/watch?v=9_b8Z2kAFyY&list=LL&index=15&t=17s&pp=2AER kAIBgAQBiAQB
Ja därav att man inte kör skitbolag. Kör Mullvad och tanka fritt.
Citera
2024-08-16, 16:49
Medlem
Pansarvagnsminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Ni betalar för att köra trafiken genom spionernas serverar.

Vet ni vem som äger bolagen?

https://vpnpro.com/blog/hidden-vpn-owners-unveiled-97-vpns-23-companies/#1-ziff-davis-former-j2-global-9-total-vpn-offerings
https://m.youtube.com/watch?v=9_b8Z2kAFyY&list=LL&index=15&t=17s&pp=2AER kAIBgAQBiAQB

"Mainstream VPN-tjänster är skumma!"
I andra nyheter, vatten är vått.

Välj en annan levereantör istället för att klanka ner på VPN-tjänster.
https://www.privacyguides.org/en/vpn/
Citera
2024-08-16, 17:02
Avslutad
Beror nog på helt vilken vpn. Men även Vpn bolagen loggar väl trafik, eller?
Citera
2024-08-16, 21:18
Medlem
snabeldjuret1s avatar
använd Mullvad VPN, väldigt bra tycker jag. så säkert som det går (tror jag).
Citera
2024-08-16, 22:28
Medlem
pMTqs avatar
Jag förstår inte… tror folk att det finns risker med att ladda ner filmer eller vadå? Det är inte riktigt 2008 längre…

Helt absurt ju.
Går att använda brave browser med sin inbyggda torrentklient om man nu är så otroligt paranoid.

Eller handlar det om barnporr? Det hade ju förklarat nojan, men sånt finner man väl inte på piratebay hoppas jag.
Citera
2024-08-16, 22:53
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pMTq
Jag förstår inte… tror folk att det finns risker med att ladda ner filmer eller vadå? Det är inte riktigt 2008 längre…

Helt absurt ju.
Går att använda brave browser med sin inbyggda torrentklient om man nu är så otroligt paranoid.

Eller handlar det om barnporr? Det hade ju förklarat nojan, men sånt finner man väl inte på piratebay hoppas jag.

Du skriver i ett forum som handlar om IT-säkerhet. Du kommer alltså hit för att förespråka att man ska strunta i säkerhet? Begår man brott så finns det alltid en risk. Jag skyddar inte brottslingar, men jag gillar personlig integritet. Att försöka påskina att den ena eller andra mainstream-lösningen är säker är att sprida falsk information, hur mycket jag än må ogilla det uttryckssättet...
Citera
2024-08-16, 23:12
Medlem
pMTqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Du skriver i ett forum som handlar om IT-säkerhet. Du kommer alltså hit för att förespråka att man ska strunta i säkerhet? Begår man brott så finns det alltid en risk. Jag skyddar inte brottslingar, men jag gillar personlig integritet. Att försöka påskina att den ena eller andra mainstream-lösningen är säker är att sprida falsk information, hur mycket jag än må ogilla det uttryckssättet...

Jag skriver i en tråd om behovet av vpn på piratebay på flashback, vet inte vad för forum du pratar om.
Strunta i säkerhet handlar det inte om, utan mer att det inte finns någon risk inom ämnets ramar. Men då utgår jag ju ifrån att man enbart laddar ner sånt som finns att hitta på piratebay specifikt, eftersom det var det tråden handlade om. Se titel.
Jag nämnde även att om man är så otroligt paranoid och ändå vill ha mer skydd än som behövs så finns det till exempel brave browser som kommer förpackat med det som paranoida människor vill ha.
Citera
2024-08-17, 00:01
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Helt absurt ju.

Nej de som sprider barnporr gör det nog inte på Pirate bay utan de använder nog Darknet snarare.
Citera
2024-08-17, 00:47
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Jag skriver i en tråd om behovet av vpn på piratebay på flashback, vet inte vad för forum du pratar om.
Strunta i säkerhet handlar det inte om, utan mer att det inte finns någon risk inom ämnets ramar. Men då utgår jag ju ifrån att man enbart laddar ner sånt som finns att hitta på piratebay specifikt, eftersom det var det tråden handlade om. Se titel.
Jag nämnde även att om man är så otroligt paranoid och ändå vill ha mer skydd än som behövs så finns det till exempel brave browser som kommer förpackat med det som paranoida människor vill ha.

Vänta lite nu... Vad menar du egentligen med "risk inom ämnets ramar?" Förklara! Brave browser, på vilket sätt är den säker för folk som begår brott? Förklara gärna i detalj. Jag har nämnt tidigare att jag avskyr mediaindustrin och deras jakt på copyright, men det du påstår är ju direkt felaktigt.
Citera
2024-08-18, 00:20
Medlem
pMTqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Vänta lite nu... Vad menar du egentligen med "risk inom ämnets ramar?" Förklara! Brave browser, på vilket sätt är den säker för folk som begår brott? Förklara gärna i detalj. Jag har nämnt tidigare att jag avskyr mediaindustrin och deras jakt på copyright, men det du påstår är ju direkt felaktigt.

Att ladda ner filmer eller musik från piratebay är riskfritt var förmodligen min poäng.

Jag har inte snackat om att begå brott så vet inte om du tänker på fel person eller har misstolkat något.
Citera
2024-09-27, 23:01
Medlem
unknownadmins avatar
Speciellt använder jag inte en VPN om man icke ska seeda så klart. Men i så fall rekommenderar jag Mullvad VPN Bäst i allt
Citera
2026-07-02, 23:54
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Inte laddat hem något från Pirate Bay på säkert 10 år. La ner torrents helt och hållet där för 10-12 år sen. Nu finns en programvara på PirateBay som jag gärna skulle vilja ha. Har dock ingen koll på riskerna över huvud taget. Om jag använder en VPN för att ladda hem programmet, hur säker ska jag känna mig? Någon VPN specifikt lämpad för fildelning?

Annat jag ska tänka på?

Tack!

Det är helt riskfritt att ladda ner torrents med vilken VPN som helst men samma sak gäller inte för själva programmen du laddar ner. Du kan räkna med att programmen kommer krylla av virus, trojaner, botnets, crypto stealers och annat skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in