Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-09-18, 23:28
Medlem
Inte laddat hem något från Pirate Bay på säkert 10 år. La ner torrents helt och hållet där för 10-12 år sen. Nu finns en programvara på PirateBay som jag gärna skulle vilja ha. Har dock ingen koll på riskerna över huvud taget. Om jag använder en VPN för att ladda hem programmet, hur säker ska jag känna mig? Någon VPN specifikt lämpad för fildelning?

Annat jag ska tänka på?

Tack!
Citera
2021-09-18, 23:29
Medlem
sortteas avatar
Det är lugnt kör på.
Citera
2021-09-19, 00:15
Medlem
duden83s avatar
jag använder torrents med VPN.
Inte haft några problem någonsin.

Nord VPN funkar i alla fall.
Citera
2021-09-19, 00:32
Medlem
vaianxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Inte laddat hem något från Pirate Bay på säkert 10 år. La ner torrents helt och hållet där för 10-12 år sen. Nu finns en programvara på PirateBay som jag gärna skulle vilja ha. Har dock ingen koll på riskerna över huvud taget. Om jag använder en VPN för att ladda hem programmet, hur säker ska jag känna mig? Någon VPN specifikt lämpad för fildelning?

Annat jag ska tänka på?

Tack!

Hur många GB ligger den på?
Citera
2021-09-19, 00:35
Medlem
vaianxs avatar
Citat:

Annat jag ska tänka på?

Tack!
Det i stort sätt bara att köra på använd en proxy om du vill va säker...
Citera
2021-09-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaianx
Det är i stort sett bara att tanka på som vanligt. Risken att "åka dit" på riktigt är i stort sett noll.
Citera
2021-09-19, 11:47
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retardodetector
Det är i stort sett bara att tanka på som vanligt. Risken att "åka dit" på riktigt är i stort sett noll.
Har du telia som leverantör så är dom väldigt duktiga på att lämna ut ip adreseer till utpressning företagen. Men gör man som ts tänker och har en vpn (inget gratis skit då kan du lika gärna vara utan) Så är risken obefintlig. Dom enda som lägger någon energi alls på pirater är dessa indrivar bolag som vill ha snabba pengar.
Citera
2021-09-19, 12:17
Medlem
Jag tankar en del torrents fortfarande från div olika sajter, använder Ivacy VPN, funkar kanon.
Citera
2021-09-19, 12:33
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:

Annat jag ska tänka på?

Tack!
Jag har aldrig använt mig av VPN och kör på som vanligt. Tankar dagligen från flera olika öppna trackers.
Citera
2021-09-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
jag använder torrents med VPN.
Inte haft några problem någonsin.

Nord VPN funkar i alla fall.

OK tack!

Citat:
Hur många GB ligger den på?

Citat:

Vad är skillnaden på VPN och Proxy? Denna programvara är på 250 MB.

Citat:
Ursprungligen postat av retardodetector

Men risken att åka dit borde vara noll om man använder VPN? Hur kan någon få reda på ens IP om man använder VPN? Det ska väl inte gå?

Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Har du telia som leverantör så är dom väldigt duktiga på att lämna ut ip adreseer till utpressning företagen. Men gör man som ts tänker och har en vpn (inget gratis skit då kan du lika gärna vara utan) Så är risken obefintlig. Dom enda som lägger någon energi alls på pirater är dessa indrivar bolag som vill ha snabba pengar.

Har Ownit, vet inte hur de är.
Citera
2021-09-19, 18:18
Medlem
Citat:
Men risken att åka dit borde vara noll om man använder VPN? Hur kan någon få reda på ens IP om man använder VPN? Det ska väl inte gå?
Det går då bara om din VPN läcker.

Oavsett vad, skaffa VPN för att du vill tanka serier är helt meninglöst. Betala för Real Debrid och streama skiten med Torrentio i Stremio istället.
Citera
2021-09-19, 18:51
Moderator
MondoBizarros avatar
Fildelning --> IT-säkerhet
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto