Igår, 22:19
Medlem
https://www.mitti.se/nyheter/kraka-kastar-sten-pa-olande-gaster-pa-uteservering-6.3.374233.cebe0824cf

"En oväntad gäst har skapat ett mindre rabalder på en krog på Kungsholmen. Från taket har en fågel börjat sikta in sig på förbipasserande och ölsugna stockholmare – med småsten."

"Är det bara en kråka?

– Det är nog bara en. Eller två som jobbar i skift."

Didrik Vanhoenacker, jourhavande biolog på Naturhistoriska riksmuseet:

"Några riktiga svar på varför kråkan beter sig på det här sättet har han dock inte."
Citera
Igår, 22:21
Medlem
Kråkan irriteras över att öldrickarna inte har bröd eller något annat mumsigt att bjuda den på.
Citera
Igår, 22:25
Medlem
Är man säker på att det är sten, det kan vara nötter och liknande frukter den vill ha öppnade av en bra smäll?
Citera
Igår, 22:26
Moderator
OYs avatar
TS hör inte hemma i ABoK.

Aktuella brott och kriminalfall --> Ekologi, natur, djur och växter
/Moderator
Citera
Igår, 22:26
Medlem
Onanikrems avatar
Kråkor är extremt smarta fåglar. Någon öldrickare har gjort något mot den/dem.
Haft kråkor här som varit handtama.

I yngre dagar brukade jag skjuta dem, men slutat med det när jag insåg hur smarta de är- De massakrerar andra fåglars bon och äter ungarna men ser man bortom det så är de väldigt sällskapliga mot oss människor. Alla kråkfåglar är smarta, trevligast är korpen.
Senast redigerad av Onanikrem Igår kl. 22:29.
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Jordgubbes avatar
"... förmodligen har den bebisar", säger barchefen. Tummen upp för den analysen från bardisken. Här tycker jag stället skall utnyttja detta så kommersiellt de kan, tex dela ut färgglada hjälmar till alla gäster. Kommer nu ornitologer invadera stället?
Citera
Igår, 22:35
Medlem
Hellre kråkor än fiskmåsar!
Citera
Igår, 22:40
Medlem
Onanikrems avatar
En kåka brukade komma med en Carlsberg ölkapsyl och lägga på terassbordet. Ingen aning om var han fick den från? Jag dricker vanligen inte Carlsberg på flaska. I utbyte fick han kattmat, han kärring var blygare. Hon satt på staketet men kom aldrig fram till bordet.
Citera
Igår, 22:47
Medlem
pn222jws avatar
Den vill få jordnötter och popcorn i utbyte. Dom höga rösterna och skratten irriterar.
Citera
Igår, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Hellre kråkor än fiskmåsar!
Fiskmåsar borde man få tillstånd att skjuta med luftgevär i alla typer av miljöer.
Citera
Igår, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är man säker på att det är sten, det kan vara nötter och liknande frukter den vill ha öppnade av en bra smäll?

Är man säker på att den inte bara helt enkelt skiter?
Citera
Igår, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
"... förmodligen har den bebisar", säger barchefen. Tummen upp för den analysen från bardisken. Här tycker jag stället skall utnyttja detta så kommersiellt de kan, tex dela ut färgglada hjälmar till alla gäster. Kommer nu ornitologer invadera stället?

Det heter fågelungar, inte bebisar. Efterblivna jävla människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in