Citat:
Ursprungligen postat av
VonWrede
Du är väl för ung för att kunna tänka/förstå exemplet med räkningen.
Inget med verkliga och aktuella priserna nu, om du ska förstå principen måste du kunna
läsa och förstå vad som står i texten. Enkel matematik är det.
Tog en Eldorado chokladboll idag till kaffet efter middagen. Är absolut inte gaggig men lite
äldre men fortfarande väldigt ungdomlig och tycker det är väldigt kul att läsa här inne på FB
vad alla skriver för tokerier.

haha, ja, jag är säkert för ung för att förstå den enkla matematiken, det är nog bara dementa som förstår den

Lite paradoxalt bara att jag när jag var ung satt och räknade på schroedingers ekvationer, det gör jag inte längre. Om det var någon gång jag var riktigt bra på matte, var det när jag var ung. Nu får jag nöja mig med differentialekvationer och annat mer trivialt, när jag inte gör något mer handgripligt med choklad, det vill säga.
Vad gäller Eldorados produkt så kallar de den för kokosboll, inte för chokladboll. Det beror nog på att den innehåller så lite kakao, och ingen choklad alls, att de inte vill berätta hur lite det faktiskt är, för det är nämligen mindre än 2,7%. Så, för dig som är så duktig på matematik, så kan du själv räkna ut hur en prisökning på choklad, eller för den delen kakao, med en faktor 4, påverkar produktens försäljningspris.