2026-07-02, 15:56
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Ärligt talat hade Anna varit en drömdeltagare i Förrädarna. Skulle vara mycket underhållande
Den rollen (som förrädare) spelar hon ju med bravur mot sin följare varje dag. Det enda jag kan tycka är lite tråkigt med Anna är att hon är så förbaskat präktig. Det hade livat upp lite om hon hade hittat en älskare kan jag tycka. Ja, hellre det än att Roberta har en älskarinna. Det hade blivit förutsägbart.
Citera
2026-07-02, 16:05
Medlem
snowbells avatar
[quote=Coolvid19|95331401]

Nej, Anna vägrade betala mattan. Var det en principsak? Att ett nej är ett ja? Hade hon pengar? Hon gav sken av att vara rik och strödde pengar kring sig. Men som det råkar vara i Sverige så blir det så när man inte kan betala att man måste gå till domstol för att få höra att nej inte är ett ja. Det hela slutade med att domstolen tyckte att Anna borde ha förstått att det inte fanns något avtal, men att mattläggaren inte heller varit helt tydlig med sitt nej. Varför Anna blev dömd att betala för mattan, men slapp betala installationen. Däremot fick hon betala hela rättegångskostnaden, vilket sammalagt blev mer än vad mattan och installationen skulle kostat ursprungligen. Vad säger Anna då? Gick hon hem och skämdes över att hon hade missförstått situationen och skickade en blomma till mattläggaren som ursäkt? Nej, det gjorde hon inte. Åkte hon hem förbittra och arg för att hon förlorat målet? Nej, det gjorde hon inte heller. Anna är en så glad och positiv männsika att hon valde att vända det till en seger. "Jag är så glad att jag fick rätt och vann målet" sa hon efteråt. Vilket borde bevisa att hon är i det närmaste utvecklingsstörd. Alternativt har någon form av neurologisk utmaning?

Jag har delciterat Coolvid19 inlägg:

Detta!
Jag kommer ihåg när hon trodde hon vunnit tvisten. Det stod i flera tidningar. Tyvärr så förstår hon inte att barn gör inte som man säger, utan som man gör, och det visade ju sig vara så i den här familjens fall.
Sonen dömd för barnsexbrott, dottern dömd för rån/stöld av gammal pensionär.
Citera
2026-07-02, 16:26
Medlem
Tuttlutts avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/AdwOzn/ordkriget--anna-book-i-hetsig-mattfajt-jag-ar-en-vinnare

https://nyheter24.se/noje/943636-anna-book-doms-efter-brak-ska-betala-30-000-kronor

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dxEXX/efter-nojesbladets-artikel-anna-book-har-betalat-sin-skuld

Anna hävdade att hon var en vinnare 🙄
Citera
2026-07-02, 19:00
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/AdwOzn/ordkriget--anna-book-i-hetsig-mattfajt-jag-ar-en-vinnare

https://nyheter24.se/noje/943636-anna-book-doms-efter-brak-ska-betala-30-000-kronor

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dxEXX/efter-nojesbladets-artikel-anna-book-har-betalat-sin-skuld

Anna hävdade att hon var en vinnare 🙄

Vinnaren betalar inte!!!

Sammanfattningsvis:

Loser-Anna var tvungen att betala 30000:-.

För att kunna betala var Roberto tvungen att låna ytterligare pengar på bostaden.

I höst skall Roberto betala flera miljoner kontant för att Anna vill flytta till Steninge.

Roberto har inte dessa pengar i likvida medel (kontant), pengarna är bundna i Spanien och i Suckunge.
Därav desperationen med att ha toktäta visningar av Suckunge och försöka med uthyrning.

Roberto får inte lån till Steninge innan Suckunge är sålt eller möjligen uthyrt, Roberto har för låg inkomst.

Roberto kan möjligen försöka belåna Spanien för att tillfälligt lösa likviditetskrisen, men han har inte råd med räntorna i längden.

Anna Book förstår ingenting av detta ty Anna Book är en ekonomisk tsunami!

Anna, du är en börda för hela familjen, även ekonomiskt.
Senast redigerad av trottwell 2026-07-02 kl. 19:35.
Citera
2026-07-02, 19:07
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Sammanfattningsvis: Loser-Anna var tvungen att betala 30000:-, för att kunna betala var Roberto tvungen att låna ytterligare pengar på bostaden.

Anna Book är en ekonomisk tsunami!

30 000 var väl bara för mattan + inläggning, det tillkom väl rättegångskostnad också?
Citera
2026-07-02, 19:10
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
30 000 var väl bara för mattan + inläggning, det tillkom väl rättegångskostnad också?

Sannolikt är det så, jag har ett minne av att det uttagna pantbrevet var på 80000:-

Det kanske köptes ytterligare en skrotbil i samma veva?
Citera
2026-07-02, 19:20
Medlem
TPLs avatar
Från ett inlägg i maj 2019:

"Så nu har det köpts både fuskbyggd kåk och dessutom en Peugot? " 😂

Bilen försvann rätt omgående men fuskbygget blir dom inte av med lika lätt.
Citera
2026-07-02, 19:53
Medlem
Tuttlutts avatar
Citat:
Från ett inlägg i maj 2019:

"Så nu har det köpts både fuskbyggd kåk och dessutom en Peugot? " 😂

Bilen försvann rätt omgående men fuskbygget blir dom inte av med lika lätt.

Antonio nämnde nyss i en live att dom kommer att hyra ut huset om det inte blir sålt.
Citera
2026-07-02, 20:04
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Antonio nämnde nyss i en live att dom kommer att hyra ut huset om det inte blir sålt.
Vem skulle betala 22 000 per månad plus säkert mer än hälften av nuvarande elkostnad (drygt 52 000 per år) under den kallare perioden september till april?
Vore intressant att höra om det finns en plan C när det skiter sig med både försäljning och uthyrning.
Citera
2026-07-02, 20:17
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Vem skulle betala 22 000 per månad plus säkert mer än hälften av nuvarande elkostnad (drygt 52 000 per år) under den kallare perioden september till april?
Vore intressant att höra om det finns en plan C när det skiter sig med både försäljning och uthyrning.

Möjligen belåna lägenheten i Spanien i en Spansk bank som inte ser att Roberto är låginkomsttagare.
Detta skulle bara hålla en kort tid, Roberto har inte råd med räntorna under lång tid.
Citera
2026-07-02, 20:19
Medlem
Undrar om inte Roberto gick in och betalade skadeståndet Antonio dömdes att betala ( 100 000 kr)
Citera
2026-07-02, 20:19
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Kommer att hyra ut är inte samma sak som försöker att hyra ut, Antonio förstår inte detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in