Citat:
Ursprungligen postat av
Adventuros
Tror dom tog ut pantbrev på huset precis vid köpet. Hon har väl opererat fläskhäng på armar och tänderna×2. Fettsugit mage osv. Sånt kostar och då hade dom inget arv att luta sig mot.
Hybris är nog bara förnamnet. Inte nog med Masked Singer ,hon har fan hållit skylt i Allsången med. Snart väntar de stora scenerna🤪.
Kortet till Bröllopsdagen är då inte skrivet av Roberta, det är ett som är säkert! Alltså hur störd är hon!?! Vem fan bryr sig om deras bröllopsdag? Alltid undrat vem hon skriver all skit till på Insta t.ex ?
Hennes Insta är väl allt hon har? Men har man 50,000 köpta följare så får man heller inte så mycket feedback. Alltså måste hon skriva egen feedback också. Och eftersom inget kan eller får gå fel i Tookarnas liv så måste drama skapas på annat håll. Hostile by Proxy. Om någon skriver något som ens kan tolkas vara i samma rum som något negativt så blir du blockad. Kvar finns några tanter som gillade Anna 1985 och som fortfarande undrar hur hon kan servera sådana extravaganta frukostar som innehåller avokade och guldsugrör. De handlar också på Jula. Ränderna går aldrig ur. Anna ÄR Ullared in person.
Fake it til you make it, var det någon som sa. Anna fejkar allt bortom att hon ständigt avslöjas med fingrarna i syltburken. Glömde hon scanna oxfilén för att hon var fattig eller för att hon var snål eller för att det ligger i hennes DNA? Tillfallet gör tjuven. Man kan köpa en heltäckningsmatta som ska täcka ett helt våningsplan i en villa, 2017? Man kan det, men då är man också lite dum i huvudet. Dessutom kostar en sådan matta med installation väldigt mycket pengar. Frågan är väl varför någon ens säljer sådana mattor och erbjuder installation? Det kan väl inte hända särskilt ofta att någon köper något sådant? Joe Labero kanske? Men Anna tror hon är Vegas, men hon är Ullared och köper en heltäckningsmatta. Hon har möjligen pengar till den, eller inte? Hursomhelst så försöker hon blåsa mattinstallatören genom att hävda att hon skulle få mattan och anpassningen gratis. Eller inte gratis. Hon skulle få den mot att hon gjorde reklam för mattfirman.
Vi backar bandet lite. "Hej, jag heter Anna Book och är en känd svensk artist med 50,000 köpta följare på Instagram. Om ni ger mig en matta värd 80,000 kronor så ska jag lägga ett gott ord för er. Ok? Alla kommer vilja ha en heltäckningsmatta i sina hem nu." Tror ni en luttrad mattförsäljare skulle jubla av glädje? Det trodde Anna, på riktigt. Ja, så pass att hon tänkte att ett nej väl är ett ja. De brukar ju tänka lite så i den familjen. Även när det kommer till sex med minderåriga. Hon sa nej, men vänta bara tills jag stoppat in min snopp i hennes sovande mun, då kommer hon vakna med ett glädjeskutt.
Nej, Anna vägrade betala mattan. Var det en principsak? Att ett nej är ett ja? Hade hon pengar? Hon gav sken av att vara rik och strödde pengar kring sig. Men som det råkar vara i Sverige så blir det så när man inte kan betala att man måste gå till domstol för att få höra att nej inte är ett ja. Det hela slutade med att domstolen tyckte att Anna borde ha förstått att det inte fanns något avtal, men att mattläggaren inte heller varit helt tydlig med sitt nej. Varför Anna blev dömd att betala för mattan, men slapp betala installationen. Däremot fick hon betala hela rättegångskostnaden, vilket sammalagt blev mer än vad mattan och installationen skulle kostat ursprungligen. Vad säger Anna då? Gick hon hem och skämdes över att hon hade missförstått situationen och skickade en blomma till mattläggaren som ursäkt? Nej, det gjorde hon inte. Åkte hon hem förbittra och arg för att hon förlorat målet? Nej, det gjorde hon inte heller. Anna är en så glad och positiv männsika att hon valde att vända det till en seger. "Jag är så glad att jag fick rätt och vann målet" sa hon efteråt. Vilket borde bevisa att hon är i det närmaste utvecklingsstörd. Alternativt har någon form av neurologisk utmaning?
Nu, ett antal år senare. Kan mattan bli din. Mattan är en av få förbättringar (i Annas värld) som hon menar borde ligga till grund för att huset nu är värt två och en halv miljoner mer än när de köpte det. En halvstulen matta och ett halvruttet Atterfallshus. De har säkert en robotgräsklippare i förrådet, men ingen förstår hur den ska kopplas in. Jag undrar om Roberta ens vet om att de har firat bröllopsdag. Igen.