Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Det känner jag mer är ditt problem. När vi diskuterar en sak drar du upp en annan istället för att svara. Gå gärna tillbaka till mina argument om Tidö-regeringen och bemöt dem utan att blanda in sossarna.
Sen får du gärna förklara varför du tror att skattelättnader åt miljonärer skulle öka tillväxten. Det är ju pengar som bara hamnar i besparingar och inte går ut i konsumtion. Förklara gärna också varför moderaterna ärvde ett överskott med 200 miljarder i statsfinanserna och nu har orsakat ett underskott på 300 miljarder och lånat till skattesänkningar åt förmögna. Du kommer få jobba i resten av ditt liv för att återställa det underskott som den här regeringen lyckats orsaka på bara fyra år.
Vet inte var du får dina siffror ifrån, Men chatgt som är säger +164 000 miljoner de kommer från inflationstiderna när skatter o avgifter följer inflationen på 10% Svensken blev 164 miljarder fattigare.
Staten kan inte trycka pengar, har staten pengar över ja då är det skattebetalarnas pengar.
Att påstå att jag skall jobba resten av mitt liv, nja.
Det som maggan drev hårt o till o med mutade en utländsk vilde i riksdagen "helt djävla otroligt" är NATO, Sverige skall nu lägga 5% av bnp runt 300 000 miljoner det kommer kosta och det verkar det redan ha börjat gjort.
Att sen tro att ökade skatter löser allt, ja då är det nog en fråga om begåvning, istället för att se vad går skatten till, används den så effektivt det bara går eller. Titta bara på elefantkyrkogården misslyckade männsikor men kostar rejält för skattebetalarna i privat sektor.
Alla meningslösa myndigheter, totalt slöseri med skattemedel. Ta bort dessa och alla kan få gratis vård resten av sitt liv.
Så skatten behöver nog inte öka den kanske till o med kan sänkas.