2026-07-01, 09:45
Medlem
PyjamasXLs avatar
Jag tror tyvärr att det är kört för Sverige. Alldeles för mycket kaozbabbar har getts inträde och är nu svenska medborgare. Dom gillar bidrag och röstar på partier som vill ge dem det. Sverige i sin helhet ger de blanka fan i.
Citera
2026-07-01, 11:01
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Du kan alltså inte svara helt otroligt. Helt otroligt.

Det känner jag mer är ditt problem. När vi diskuterar en sak drar du upp en annan istället för att svara. Gå gärna tillbaka till mina argument om Tidö-regeringen och bemöt dem utan att blanda in sossarna.

Sen får du gärna förklara varför du tror att skattelättnader åt miljonärer skulle öka tillväxten. Det är ju pengar som bara hamnar i besparingar och inte går ut i konsumtion. Förklara gärna också varför moderaterna ärvde ett överskott med 200 miljarder i statsfinanserna och nu har orsakat ett underskott på 300 miljarder och lånat till skattesänkningar åt förmögna. Du kommer få jobba i resten av ditt liv för att återställa det underskott som den här regeringen lyckats orsaka på bara fyra år.
Citera
2026-07-01, 13:29
Medlem
Hannitys avatar
Vem tyckte det var så mycket bättre på Magda, Standhäll och Mogges tid att man vill ha dessa klåpare tillbaka vid makten? Lägg därtill Miljöpartiets katatrofala energi- och migrationspolitik. Helt otroligt att så många vill återgå till det. Skärpning, kära svenskar!
Citera
2026-07-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Vem tyckte det var så mycket bättre på Magda, Standhäll och Mogges tid att man vill ha dessa klåpare tillbaka vid makten? Lägg därtill Miljöpartiets katatrofala energi- och migrationspolitik. Helt otroligt att så många vill återgå till det. Skärpning, kära svenskar!
Ärligt talat inte många. Däremot så tror jag det är viktigt att vinna de arbetslösas röster och därför borde SD aldrig ha gått med på att röra A-kassan.
Citera
2026-07-02, 09:16
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det känner jag mer är ditt problem. När vi diskuterar en sak drar du upp en annan istället för att svara. Gå gärna tillbaka till mina argument om Tidö-regeringen och bemöt dem utan att blanda in sossarna.

Sen får du gärna förklara varför du tror att skattelättnader åt miljonärer skulle öka tillväxten. Det är ju pengar som bara hamnar i besparingar och inte går ut i konsumtion. Förklara gärna också varför moderaterna ärvde ett överskott med 200 miljarder i statsfinanserna och nu har orsakat ett underskott på 300 miljarder och lånat till skattesänkningar åt förmögna. Du kommer få jobba i resten av ditt liv för att återställa det underskott som den här regeringen lyckats orsaka på bara fyra år.
Vet inte var du får dina siffror ifrån, Men chatgt som är säger +164 000 miljoner de kommer från inflationstiderna när skatter o avgifter följer inflationen på 10% Svensken blev 164 miljarder fattigare.
Staten kan inte trycka pengar, har staten pengar över ja då är det skattebetalarnas pengar.

Att påstå att jag skall jobba resten av mitt liv, nja.
Det som maggan drev hårt o till o med mutade en utländsk vilde i riksdagen "helt djävla otroligt" är NATO, Sverige skall nu lägga 5% av bnp runt 300 000 miljoner det kommer kosta och det verkar det redan ha börjat gjort.
Att sen tro att ökade skatter löser allt, ja då är det nog en fråga om begåvning, istället för att se vad går skatten till, används den så effektivt det bara går eller. Titta bara på elefantkyrkogården misslyckade männsikor men kostar rejält för skattebetalarna i privat sektor.
Alla meningslösa myndigheter, totalt slöseri med skattemedel. Ta bort dessa och alla kan få gratis vård resten av sitt liv.
Så skatten behöver nog inte öka den kanske till o med kan sänkas.
Citera
2026-07-02, 11:04
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vet inte var du får dina siffror ifrån, Men chatgt som är säger +164 000 miljoner de kommer från inflationstiderna när skatter o avgifter följer inflationen på 10% Svensken blev 164 miljarder fattigare.
Staten kan inte trycka pengar, har staten pengar över ja då är det skattebetalarnas pengar.

Att påstå att jag skall jobba resten av mitt liv, nja.
Det som maggan drev hårt o till o med mutade en utländsk vilde i riksdagen "helt djävla otroligt" är NATO, Sverige skall nu lägga 5% av bnp runt 300 000 miljoner det kommer kosta och det verkar det redan ha börjat gjort.
Att sen tro att ökade skatter löser allt, ja då är det nog en fråga om begåvning, istället för att se vad går skatten till, används den så effektivt det bara går eller. Titta bara på elefantkyrkogården misslyckade männsikor men kostar rejält för skattebetalarna i privat sektor.
Alla meningslösa myndigheter, totalt slöseri med skattemedel. Ta bort dessa och alla kan få gratis vård resten av sitt liv.
Så skatten behöver nog inte öka den kanske till o med kan sänkas.

Mina siffror kommer från Finansdepartementet och har bl.a. redovisats i SVT Agenda >> För att använda ChatGPT behöver man veta vad man frågar efter och jag tror inte du gör det. Tidö-regeringen ärvde alltså ett överskott på 194 miljarder och har nu orsakat ett underskott med 363 miljarder. Det är 500 miljarder som har förskingrats i skattelättnader åt förmögna, rut-avdrag till poolbyggen på Franska rivieran, Kristerssons korruption och liknande. Där snackar vi slöseri med skattemedel.

Men nu går vi vidare och börjar reparera samhället efter höstens kommande regeringsskifte. Det ser jag fram emot!
Citera
2026-07-02, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity

Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Ärligt talat inte många. Däremot så tror jag det är viktigt att vinna de arbetslösas röster och därför borde SD aldrig ha gått med på att röra A-kassan.

Inte många, du ser väl för helv. hur det ser ut i OU? Tidö borde dock backa på A-kassan, Reinfeldt förstod det där med M - det nya arbetarpartiet, varför i helv. förstår inte Tidö detta?
Citera
2026-07-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Inte många, du ser väl för helv. hur det ser ut i OU? Tidö borde dock backa på A-kassan, Reinfeldt förstod det där med M - det nya arbetarpartiet, varför i helv. förstår inte Tidö detta?
Reinfeldt sänkte a-kassan mer än tidö. Nya arbetarpartiet handlade om att göra det sämre för arbetslösa. Tror dock att det är medelklassen som kommer avgöra valet som anser sig för fina för tidösamarbetet med hårdare straff och fler utvisningar, men var med på tåget när Reinfeldt bedrev en hetsjakt på sjuka och arbetslösa.
Citera
2026-07-02, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Reinfeldt sänkte a-kassan mer än tidö. Nya arbetarpartiet handlade om att göra det sämre för arbetslösa. Tror dock att det är medelklassen som kommer avgöra valet som anser sig för fina för tidösamarbetet med hårdare straff och fler utvisningar, men var med på tåget när Reinfeldt bedrev en hetsjakt på sjuka och arbetslösa.

Finns en betydande risk att woke medelklass kommer att agera så, ja. De kör Sverige på tippen pga ministerposter som SD skulle envisas med trots att väljarkåren inte var redo? SD kör Sverige på tippen?
Citera
2026-07-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Finns en betydande risk att woke medelklass kommer att agera så, ja. De kör Sverige på tippen pga ministerposter som SD skulle envisas med trots att väljarkåren inte var redo? SD kör Sverige på tippen?
Tror mer det var Ulf som gjorde bort sig om SD:s ministerposter. Att SD liksom V kräver ministerposter är naturligt och handlar om att visa väljarna att man inte viker ner sig. Man kan dock efter valet växla ut kravet på ministerposter mot mer sakpolitiska framgångar.

Ulf ville göra en Alliansen 2.0 och visa väljarna att han har ett samlat lag. Det han inte förstår är att Alliansen var en reaktion på de kaosartade borgerliga regeringarna under Fälldin 76-82 och Bildt 91-94 som gjorde att de borgerliga behövde bevisa sin regeringsduglighet. Det behovet finns inte längre och därför vinner han inga poäng på ett samlat lag den här gången.
Citera
2026-07-02, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Tror mer det var Ulf som gjorde bort sig om SD:s ministerposter. Att SD liksom V kräver ministerposter är naturligt och handlar om att visa väljarna att man inte viker ner sig. Man kan dock efter valet växla ut kravet på ministerposter mot mer sakpolitiska framgångar.

Ulf ville göra en Alliansen 2.0 och visa väljarna att han har ett samlat lag. Det han inte förstår är att Alliansen var en reaktion på de kaosartade borgerliga regeringarna under Fälldin 76-82 och Bildt 91-94 som gjorde att de borgerliga behövde bevisa sin regeringsduglighet. Det behovet finns inte längre och därför vinner han inga poäng på ett samlat lag den här gången.

Kristersson satt i en rävsax som SD satt honom i. SD satt också i en rävsax och skulle fått mycket kritik om de inte riktat kravet på ministerposter. Tycker det är mer problematiskt att vi inte ser Kristersson särskilt mycket, var fan är han två månader innan val?
Citera
2026-07-02, 17:26
Medlem
Driftstopps avatar
Nej Tidö förlorar valet för att Moderaterna var på SD om a-kassan och ville ha deras röster.
Problemet här ligger i att SD viker ner sig och ger Moderaterna grönt ljus och röstar med Moderaterna.

Nu går Svantesson ut med att de vill sänka a-kassan ytterliggare för att spara.
Hon vill även tidsbegränsa aktivitetsstödet.
Många med funktionedsättning som har en sysselsättning i praktik och arbetsträning kommer att få söka socialbidrag.

Nu säger SD att man inte kommer rösta för, men tåget är redan förbi då SD lovade att gå i oppsition om Moderaterna rörde a-kassan. Men man ljög och rösta med Moderaterna.

Friskolorna där sprätter man ut 8 miljarder till utländska riskkapitalister i utdelning, och detta gillar Moderaterna för de får stöd av dessa.

Moderaterna är ju på våra arbetare och krossar välfärden, och SD följer med och försämrar för hederliga arbetare som gjort allt rätt.
Även de som arbetar deltid,halvtid går på akassan utöver arbetstid för att klara vardagen.
Vafan hjälper det oss att von babiano hertig får 20.000 i månaden i skattesänkning.
Inte en enda gång har Moderaterna stöttat fackliga föreningar eller förbättringar för en arbetstagare inom anställningskydd, de skiter fullständigt i dig.
En arbetare som har a-kassan som sin livboj i bakhuvudet röstar inte på ett parti som försämrar den!

jag har inga problem att man ställer krav på de med bidrag, men ställ då förfan krav att pengarna ska stanna i välfärden och sätt förfan krav på exempelvis friskolor, men ge fan i svenskarnas a-akassa!
Senast redigerad av Driftstopp 2026-07-02 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in