2026-06-29, 13:43
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
1 Tycker mig ha sett många företrädare för S ihop på olika bilder med "lyckade" integrationer, det som inte sades var att de var gängkriminella. rätt så ofarligt, men däremot om de är med o röstar som i Botkyrka då, jadu då är demokratin i fara.

2,Nej de har inte det, De kommer aldrig ha det. Varför var det minusräntor i stort sett hela steffes regeringstid?

3, Här är svaret:
Varje arbetande svensk måste i dag försörja sig själv – och ytterligare 1,24 personer.
https://www.tn.se/arbetsmarknad/48277/nya-siffror-darfor-behover-du-forsorja-dig-sjalv-och-drygt-en-person-till-betungande

https://skattebetalarna.se/skattebetalardagen-2025-fran-och-med-sondag-jobbar-du-gratis/
Här kan du se att skattedagen minskat över tid, värst under steffe

4,De har minskat den skenande inflationen som ekonomen maggan inte klarade av.

5, Här går det att skriva spaltmeter om S bedrägliga affärer o de är mängders mängder.

Menar du på allvar att du bemöter fem punkter om Tidö-regeringen med whataboutism om sossarna? Återkom med en respons som är mer on topic om du vill fortsätta diskussionen.
Citera
2026-06-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Har arbetslösheten ökat eller minskat under SD-regimens styre?
Det finns hur mycket jobb som helst, men problemet är att de inte sätter tillräckligt med press på sådana som du att man måste ta de jobb som finns annars inget bidrag.
Citera
2026-06-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Det finns hur mycket jobb som helst, men problemet är att de inte sätter tillräckligt med press på sådana som du att man måste ta de jobb som finns annars inget bidrag.

Så anledningen till att arbetslösheten ökat är för att Tidö gjort det slappare att gå arbetslös? Kul argument kompis.
Citera
2026-06-29, 13:58
Medlem
Citat:
Så anledningen till att arbetslösheten ökat är för att Tidö gjort det slappare att gå arbetslös? Kul argument kompis.
Ja jag är förvånad att man har rätt att gå på bidrag och samtidigt säga"Det där jobbet vill inte jag göra" Jag är mycket besviken på Tidö att de tillåtit detta, men det blir väl ännu värre med vänsterregering.
Citera
2026-06-29, 14:00
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Hur ska Tidöpartierna vända opinionsläget på mindre än 100 dagar?
Enligt flera opinionsmätningar ligger Tidöpartierna långt efter oppositionen som ser ut att gå mot en valseger i riksdagsvalet 2026.
Vad krävs för att Tidöpartierna ska vända till en ledning?

Opinionsundersökningar oavsett om de är oberoende gjorda, så kan man ändå syssla med ”cherry picking” och gräva fram den undersökning som passar bäst. Det som gäller är valdagen och inget annat.
Allt sådant här kan man bara slänga i soptunnan och det som nu gräves fram är för att försöka styra folk i den ena eller andra riktning "kolla så bra det går för Mp, de kanske inte är så tossiga att rösta på ändå!" också då presenterat av några södermalmsjournalister som överlag är bättre inställda till Mp, än alla andra.
Mp vill inte ha kärnkraft, de vill höja bensinpriset rejält och skruva upp invandringen riktigt ordentligt, som förövrigt inte alls är bra för den svenska naturen, eftersom man helt enkelt kommer bygga bort den pga alla invandrare ska få plats.
Citera
2026-06-29, 14:48
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ja jag är förvånad att man har rätt att gå på bidrag och samtidigt säga"Det där jobbet vill inte jag göra" Jag är mycket besviken på Tidö att de tillåtit detta, men det blir väl ännu värre med vänsterregering.

Jag är förvånad över att du har så starka åsikter om nåt du är så okunnig om. En arbetslös får inte tacka nej till arbete. Problemet är att det finns sådär 100'000 lediga tjänster till 500'000 arbetslösa och den ekvationen går inte ihop. Till och med arbetslösheten bland akademiker är skyhög. Det är resultatet av fyra år med Tidös värdelösa tillväxtpolitik och nedskärningar i offentlig sektor.
Citera
2026-06-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag är förvånad över att du har så starka åsikter om nåt du är så okunnig om. En arbetslös får inte tacka nej till arbete. Problemet är att det finns sådär 100'000 lediga tjänster till 500'000 arbetslösa och den ekvationen går inte ihop. Till och med arbetslösheten bland akademiker är skyhög. Det är resultatet av fyra år med Tidös värdelösa tillväxtpolitik och nedskärningar i offentlig sektor.
Nej jag har exempel på att det kommit "arbetssökande" som säger att de har blivit dit tvingade av arbetsförmedlingen men att de inte är ett dugg intresserade av jobbet för att få en registrering att de visat intresse och får behålla bidraget.
Citera
2026-06-29, 15:13
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Nej jag har exempel på att det kommit "arbetssökande" som säger att de har blivit dit tvingade av arbetsförmedlingen men att de inte är ett dugg intresserade av jobbet för att få en registrering att de visat intresse och får behålla bidraget.

Då borde du fundera över varför folk inte vill jobba hos dig och hur du kan bli en mer attraktiv arbetsgivare.
Citera
2026-07-01, 06:17
Medlem
Nu är opinionsmätningar inte detsamma som ett val, men om mätningarna håller i sig, kanske oppositionen vinner t.o.m. UTAN C. En bidragande faktor till detta är bl.a. Magdamoderaterna, d.v.s. kvinnliga M-väljare föredrar S och en kvinnlig partiledare MINUS SD i regeringsmakt.

Så, oavsett vilka vallöften Ulf gör och vilken politik de avser bedriva så är kvinnor ett sänke för flera högerpartier då de verkar ha gått all in för att säkra en regeringsmakt utan SD. Varför så är fallet låter jag vara osagt, men Tidö har "löst"/börjat lösa många problem som varit orörda tidigare mandatperioder.

När mycket nu har åtgärdats, så väljer en del väljare inom M och L att gå över till S. Problemet är bara att a) de har ingen garanti att S låter lagstiftningen från Tidö vara kvar varvid Sverige är tillbaka på ruta 0 och b) risken finns att V och Mp förhandlar sig till en politik som blir en kvarnsten som sänker landet.
Citera
2026-07-01, 09:39
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Har arbetslösheten ökat eller minskat under SD-regimens styre?
Det är ett nollsummespel, det förstår alla när det är 650000-850000 EU arbetare här och arbetar, konstigt nog lika många är arbetslösa, varför då`?

Det är inget nytt varit så sedan steffes tid.
Citera
2026-07-01, 09:39
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Menar du på allvar att du bemöter fem punkter om Tidö-regeringen med whataboutism om sossarna? Återkom med en respons som är mer on topic om du vill fortsätta diskussionen.
Du kan alltså inte svara helt otroligt. Helt otroligt.
Citera
2026-07-01, 09:41
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Nu är du och lurar andra, varför är det 650000-850000 Eu arbetare här, bra precis lika många som är arbetslösa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in