2026-07-02, 11:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Var då?
Jag har tidigare länkat bilder på såväl döda kroppar som flygplansdelar i Pentagon, till exempel här: https://www.ancreport.com/pentagon-debris/?__cf_chl_f_tk=yPaW2RXTSncJFXKKYUbkm27DYdVLQWzIYsj VAqCSZ7M-1782981009-1.0.1.1-fu5AOyWIM1VaMACHxPptBT UxWgdnGyWlYEYB0b15iU4

Citat:
Var då?
T.ex här:
As we were headed south on Route 395, we came even with the Pentagon on our right side. At that precise moment, we saw an American Airlines passenger jet, with landing gear up, moving at a very high rate of speed toward us.

It moved from our left front to our right rear, crossing the highway 100 feet in front of us, no higher than 20 feet off the ground.

I shouted that it was going to hit the Pentagon, and two seconds later, it did.
https://www.cbsnews.com/news/eyewitness-at-the-pentagon/

Eller här - en pilot som såg det från luften;
Witnessing the fiery crash from above was the crew of a C-130 transport plane that had taken off from Andrews Air Force Base, Maryland, minutes before. As Flight 77 descended toward the Pentagon it crossed the C-130's flight path. An air traffic controller asked the C-130 pilot, Lieutenant Colonel Steve O'Brien, to reverse course and follow the airliner. O'Brien turned and followed, watching in disbelief as Flight 77 smashed into the Pentagon. Ordered to leave the area immediately because fighter aircraft were approaching, the C-130 flew on to its destination - Minneapolis-St. Paul.
https://www.history.navy.mil/research/library/online-reading-room/title-list-alphabetically/p/pentagon-9-11-footnotes.html

Och här har du ett 60-tal intervjuer med främst Pentagon-personal - t.ex:
I just happened to look up to my left and see the airplane right there just a couple hundred yards away. And it was coming after us. It was coming at us. So I yelled to Mark, “Let’s go.” . . . As I was running I thought to myself, “Now it’s happening here. Now we are being attacked here in the Washington area.”
https://history.army.mil/portals/143/Images/Publications/catalog/70-119.pdf

Citat:
T.ex. härifrån:
The U.S. airspace handles an average of 45,000 flights per day. This network safely transports over 2.9 million airline passengers daily and results in approximately 16.4 million total flights handled annually
Med reservation för att antalet kan ha minskat eller ökat något sedan 2001.
2001 låg det på runt 38,000 flyg per dag i amerikanskt luftrum. Dagen innan 9/11 var det 38,047 st.

https://www.iata.org/contentassets/49a331cdfb85447cac12894e01aabb5c/fact-sheet-iata-9-11.pdf
Citera
2026-07-02, 15:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Rättegångsbevis för åtal.
https://coop.vaed.uscourts.gov/moussaoui/exhibits/prosecution.html
+ om MS Flight Sim 2000
Torterade 'vittnens' utsagor är naturligtvis inte några som helst bevis för något annat än utredarnas garanterade framtid i en evighet i helvetet.

Citat:
Enligt vilken samstämmig bevisning kan Hani Hanjour omöjligt ha genomfört krashen?
Jag väntar på svar.
Listat upp och ner, sida efter sida i relevant tråd.

Säg till i den tråden om du hittar något som motsäger det jag listar.

Citat:
Du har fortfarande inte svarat på följande

Så, vad saknas enligt dig?
För bevisen som samlats ihop, DNA, flygplansdelar, etc... Det duger inte.
Vad duger?
Det som saknas är själva bevisningen, inklusive chain of custody där varje moment är kartlagt, varje metod beskriven och där varje inblandad individ i kedjan nämns med namn och hur denne har hanterat bevisningen i fråga och varför.

Istället så har vi summeringar av en påstådd bevisning där allmänheten ges exakt noll möjligheter att kontrollera/verifiera om det som påstås är sant.

Igen. Det som saknas är bevis där bevis är bevis som håller för en gängse rättslig prövning.

Och ja, det finns givetvis protokoll för det och som varje utredande instans måste följa till punkt och pricka eftersom de vet att bevisningen annars kommer att ogiltigförklaras i en kommande rättslig prövning.

Det här ger i allt väsentligt två alternativ:
1. Utredarna struntade i protokollet eftersom att de visste att det inte skulle bli någon rättslig prövning värd namnet.

2. Utredarna följde protokollet men fick order från högre instans att lägga locket på.
Båda alternativen är bevis för en mörkläggning av vad som verkligen skedde med Pentagon, 9/11 (gäller samtliga attacker den dagen).

Och då återstår frågan om VAD som har mörklagts och i vilka syften.

Förslag?
Senast redigerad av onopono 2026-07-02 kl. 15:18.
Citera
2026-07-02, 15:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Haha…. Du är alltså så korkad att du inte ens begriper nåt så enkelt att ”flights” är antalet flygningar, INTE antalet flygplan i luften samtidigt…..

Ett och samma flygplan kan ju göra många kortare flygningar per dygn, där varje flygning är just en ”flight”
Men det är inte 45 000 plan i luften samtidigt dygnet runt, så som du så korkat påstod….

Kanske inte så märkligt att du inte fattar nåt om bevisen eller bevisläget heller om någon av alla de konspirationsteorier du blint tror på, när du inte ens kan kolla upp och förstå fakta om flygplan i luften vs antal flygningar, fast det står i klartext…. Vilken pajas du är…. Och du tror folk ska ta dig och ditt svammel på allvar….
Igen, jag förstod att min formulering var mindre lyckad varpå jag skrev följande:
Ok, jag omformulerar.

"Tiotusentals plan i USAs luftrum varje givet dygn"

45 000 flights per dygn sist jag kollade.
Dvs, min poäng kvarstår i allt väsentligt. Tiotusentals flygningar, landningar, takeoffs, osv, dygnet runt i USA = inte särskilt svårt att 'försvinna' ett plan i den soppan om man också har insiders på kritiska poster.

Ergo, planen i de fyra inblandade flighterna kan mycket väl ha 'växlats ut' på marken eller i luften varpå attackerna genomfördes med andra plan/eller annat.
Citera
2026-07-02, 16:36
Medlem
Citat:
Torterade 'vittnens' utsagor är naturligtvis inte några som helst bevis för något annat än utredarnas garanterade framtid i en evighet i helvetet.

Listat upp och ner, sida efter sida i relevant tråd.

Säg till i den tråden om du hittar något som motsäger det jag listar.

Det som saknas är själva bevisningen, inklusive chain of custody där varje moment är kartlagt, varje metod beskriven och där varje inblandad individ i kedjan nämns med namn och hur denne har hanterat bevisningen i fråga och varför.

Istället så har vi summeringar av en påstådd bevisning där allmänheten ges exakt noll möjligheter att kontrollera/verifiera om det som påstås är sant.

Igen. Det som saknas är bevis där bevis är bevis som håller för en gängse rättslig prövning.

Och ja, det finns givetvis protokoll för det och som varje utredande instans måste följa till punkt och pricka eftersom de vet att bevisningen annars kommer att ogiltigförklaras i en kommande rättslig prövning.

Det här ger i allt väsentligt två alternativ:
1. Utredarna struntade i protokollet eftersom att de visste att det inte skulle bli någon rättslig prövning värd namnet.

2. Utredarna följde protokollet men fick order från högre instans att lägga locket på.
Båda alternativen är bevis för en mörkläggning av vad som verkligen skedde med Pentagon, 9/11 (gäller samtliga attacker den dagen).

Och då återstår frågan om VAD som har mörklagts och i vilka syften.

Förslag?

Hur menar du att det ska gå till för att allmänheten ska ha möjlighet att verifiera att det är sant? Är det att alla utredare skriver under med sina namn och vad de gjort? Eller ska du vara med när de jobbar?
Citera
2026-07-02, 16:37
Medlem
Citat:
Igen, jag förstod att min formulering var mindre lyckad varpå jag skrev följande:
Ok, jag omformulerar.

"Tiotusentals plan i USAs luftrum varje givet dygn"

45 000 flights per dygn sist jag kollade.
Dvs, min poäng kvarstår i allt väsentligt. Tiotusentals flygningar, landningar, takeoffs, osv, dygnet runt i USA = inte särskilt svårt att 'försvinna' ett plan i den soppan om man också har insiders på kritiska poster.

Ergo, planen i de fyra inblandade flighterna kan mycket väl ha 'växlats ut' på marken eller i luften varpå attackerna genomfördes med andra plan/eller annat.

Beskriv gärna hur en utväxling i luften skulle gå till. Detaljerat och att det stämmer med ljudinspelningar, klockslag osv.
Citera
2026-07-02, 16:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Hur menar du att det ska gå till för att allmänheten ska ha möjlighet att verifiera att det är sant? Är det att alla utredare skriver under med sina namn och vad de gjort? Eller ska du vara med när de jobbar?
Nej, jag menar precis vad jag skriver. Läs igen och om du hittar något du tycker är oklart eller fel, citera det och lägg ut texten.
Citera
2026-07-02, 16:49
Avstängd
Citat:
Beskriv gärna hur en utväxling i luften skulle gå till. Detaljerat och att det stämmer med ljudinspelningar, klockslag osv.
Jag säger att det i princip är möjligt. Att det bl.a. planerades av Pentagon och CIA i Operation Northwoods, men att JFK satte stopp för det hela innan planen hann implementeras.

Var det möjligt år 1962 så var det definitivt möjligt 2001.

(Som sagt, själv lutar jag åt att det faktiskt var respektive Flight som kraschade in i WTC och i Pentagon (inte ner i en gruva i Pennsylvania), men att planen kapades remote och flögs remote in i respektive byggnad.)
Citera
2026-07-02, 16:49
Medlem
Citat:
Nej, jag menar precis vad jag skriver. Läs igen och om du hittar något du tycker är oklart eller fel, citera det och lägg ut texten.

Ok. Varje moment kartläggs, varje metod är beskriven och varje individ nämns med namn och hur denne har hanterat bevisningen och varför. Om det görs kommer du och andra att säga att det går hur lätt som helst att förfalska...
Citera
2026-07-02, 16:52
Medlem
Citat:
Jag säger att det i princip är möjligt. Att det bl.a. planerades av Pentagon och CIA i Operation Northwoods, men att JFK satte stopp för det hela innan planen hann implementeras.

(Som sagt, själv lutar jag åt att det faktiskt var respektive Flight som kraschade in i WTC och i Pentagon (inte ner i en gruva i Pennsylvania), men att planen kapades remote och flögs remote in i respektive byggnad.)

Va, det kan alltså ha varit de nämnda planen som flögs in i Pentagon och WTC? Fast "let`s roll" var något annat..
Citera
2026-07-02, 16:52
Medlem
Citat:

Jag har inte sett några bevis för att någon Operation Northwoods planerats. Kan du länka?
Citera
2026-07-02, 16:53
Avstängd
Citat:
Ok. Varje moment kartläggs, varje metod är beskriven och varje individ nämns med namn och hur denne har hanterat bevisningen och varför. Om det görs kommer du och andra att säga att det går hur lätt som helst att förfalska...
Helt riktigt. Om nu bevisningen offentliggörs efter konstens alla regler så går det att kontrollera/verifiera dess integritet.

Det är hela poängen.
Citera
2026-07-02, 16:56
Avstängd
Citat:
Va, det kan alltså ha varit de nämnda planen som flögs in i Pentagon och WTC? Fast "let`s roll" var något annat..
Korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in