Citat:
Ursprungligen postat av
Jesper69
Så man får inte klaga lite när ens förväntningar inte levererar alls? Klart erfarenhet kommer med tiden. Men det betyder inte att jag måste acceptera en ratt med ingen känsla eller känsliga gaspedaler.
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår dina negativa känslor, men det är för att jag inte kan sätta mig in i vilka dina förväntningar var.
Jag har visserligen aldrig kört en V70 av den modellen du övningskör med, så vitt jag kan minnas, de kanske är vidriga att köra, vad vet jag? däremot har jag kört andra bilar med samma motor, en citroen C3 bland annat och då är bilen riktigt pigg.
Jag tycker att du ska fortsätta övningsköra med farsan i V70, få lite känsla för feeling, när du känner att du börjar få kläm på det mest grundläggande kan du ju börja ta körlektioner för att bibehålla brant inlärningskurva.
Jag gillar att köra bil, alla typer av bilar har sin charm, stötiga i fjädringen, svampiga och gungande i dito, snabba bilar, slöa husbilar. Automat, manuell, el, bensin eller diesel.
Får jag välja kör jag helst Subaru, för
jag gillar känslan i ratten på alla Subaru jag någonsin kört, där kan man verkligen säga att man har kontakt mellan handflatan och vägbeläggningen.
Med det sagt: Bilen ska främst ses som ett transportmedel, med B-Körkort har man avsevärt bättre möjlighet att skaffa jobb och vara till nytta för sina vänner och bekanta, skjutsa dina föräldrar till och från ett restaurangbesök exempelvis, då spelar känsla i reglage mindre roll.