Citat:
Ursprungligen postat av
Jesper69
Jo så är det nog, men jag är väldigt besviken på alla lögner jag hört om hur "kul" det är att köra bil. Hur jävla kul är det att gasa som att man har ett ägg under foten? För det är så man ska tänka tydligen. Är det verkligen något du finner roligt, eller ska jag glömma min idé om att ha kul på vägen, och bara acceptera bilar som transport?
Det där handlar nog mycket om vad man är van vid.
Som gammal gubbe så skaffade man sig en moppe när man var 13 och började köra traktor nåt år tidigare. Så man lärde sig att växla och hur fordonen fungerade från grunden.
Så att hoppa från Grållen man fick dubbeltrampa och 0.8 BHP Moppe till att köra Saab 96 och farsans 240 var ett lyft i sig själv. Hur lätt det var att växla responsen på gasen och bromsar som faktiskt tog ner farten var kul
Men det är väl erfarenheter du saknar.
Nu övningskör du i en ganska tråkig bil som är framtagen för transporter så körkänslan är minimal, men det krävs att du övar för att få fram det roliga med att köra bil.
Men det krävs nog lite intresse hur bilen fungerar och hur den skall framföras om du skall få fram lustkänslan just att framföra en bil.
Men jag märker på dagens ungdomar att den har minskat och man är mer van att spela datorspel etc. vilket är helt andra erfarenheter: Personligen tror jag motorintresset kommer att dala med er generation, så du får nog inrikta dig på att det blir ett rent transportmedel för dig och inte en "hobby".