2026-07-01, 23:04
Medlem
Jag förstår inte varför alla ignorerar att Anna Book badar naken med andras småbarn och alla ungar måste posera med hennes sexsdömda- mot barn!!!- dömda son. Senaste besöket hade han ju t.om. byggt en koja åt. Typ, vad betyder det? Men ingen här, bryr sig om sånt?
Senast redigerad av Ruskette 2026-07-01 kl. 23:38.
Citera
2026-07-02, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag förstår inte varför alla ignorerar att Anna Book badar naken med andras småbarn och alla ungar måste posera med hennes sexsdömda- mot barn!!!- dömda son. Senaste besöket hade han ju t.om. byggt en koja åt. Typ, vad betyder det? Men ingen här, bryr sig om sånt?
Ingen har undgått att kommentera att hon badade med ungen. Hon fick utskällningar som hette duga. Att idioten till mamma ändå väljer att sätta ungen där får hon faktiskt ta ansvar för själv. Hon verkar minst lika puckad som Anna och sonen . Man har automatiskt en skruv lös om man umgås med den familjen. Förhoppningsvis så hände ingenting den här gången.
Citera
2026-07-02, 09:11
Medlem
TPLs avatar
Varför skrev inte Roberto kortet på spanska? Det är ju deras vardagsspråk. 🤔

Citera
2026-07-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Ser inte ut att vara en 55+ som skrivit detta. Anna hur kan du ljuga om en sån sak????🥴🥸😂
Citera
2026-07-02, 13:38
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Ser inte ut att vara en 55+ som skrivit detta. Anna hur kan du ljuga om en sån sak????🥴🥸😂
Det där kortet har ju Anna skrivit själv. Det är väl inte så konstigt. Roberta hade väl ingen aning om att det var deras bröllopsdag. Anna har bestämt och planerat allt. Från Cartier-ringen till hotellet och middagen. Det där med högklackat var väl för att Anna skulle lura oss att tro att det skulle bli något romantiskt?

Något har hänt med Anna sen hon var med i Masked singer. Hon har fått hybris. Nu tror hon att hon rumsren nog att få delta i Förrädarna eller Bäst i Test eller annan underhållning med premiumkändisar. Kanske att hon får delta i Så mycket bättre och tolka en låt av Siw Malmquist? Kanske sjunga en duett med Rednex-Annika? Nej, just det. Det sket sig.

Jag vet inte hur mycket pengar paret kan ha. Men som någon skrev, det är ju inte normalt att ta ut pantbrev på ett nyköpt hus om man har cash i madrassen. Å andra sidan finns det inget normalt med familjen Took. Sedan har vi ju Atterfallshuset och carporten som aldrig blev färdiga, eftersom de inte hade pengar att betala hantverkarna med. Atterfallshuset kan mycket väl vara fuktskadat eftersom de inte hade råd att dra el och vatten dit på flera år. Att svärfar hostade upp hela köpesumman till både radhus och villa har jag faktiskt svårt att tro.

Om farfar var så rik, varför såg han inte om sitt eget boende? Han bodde i ett råtthål på Gärdet. Sedan vet jag inte om Roberta har syskon, för då måste han ju köpa ut dem från arvet. Däremot kan jag tänka mig att han gick in med kontantinsatsen och gick in som god man åt Roberto när de köpte radhuset. Men att de hade lån på det huet. Lånet lades väl om när de köpte Ankeborg? Eftersom det blev dyrare slapp de betala skatt då, men i gengäld får de skatta nu. Om de inte köper ett dyrare hem, vilket mycket väl kan bli så, ifall de måste gå ner ett par millar i pris.

Farfars lägenhet kan mycket väl ha varit belånad. Det vet vi väl ingenting om? När han flyttade dit var det ju tom en fördel att ha lån. Anna och Roberta borde ha ett par millar i madrassen, men åker man till Västerås en gång i veckan och tar behandlingar för några tusenlappar så sticker det snabbt iväg. Vi ska inte heller glömma bort att hon hänger med Jockiboys fru och hennes väninnor och de handlar inte på Jula om vi säger så. Plötsligt börjar jag fundera över om inte Annas solglasögon och örhängen verkligen är från CC? För i sådana fall är nog all vinst borta nu. Det kostar att ligga på topp. Annas misstag är som vanligt att det inte är hon som skriver låtarna (får betalt). Jockiboy gör lattjolajban-TV och drar in miljoner i reklamintäkter. Hans fru är mest hemma och föder barn, men får ändå mer pengar än Anna kan räkna till. Jonna kan handla på Cartier och ändå räkna hem vinsten. Anna låtsas att hennes halvkarl köper smycken åt henne från en hylla en väktare normalt inte ens kan titta på. Men som sagt, hon låtsas. Det ska bli spännande att se om döttrarna hinner bli gravida innan Roberta tvingas sälja den spanska lägenheten.
Citera
2026-07-02, 13:49
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Det kortet har inte en vuxen MAN skrivit.
Citera
2026-07-02, 14:06
Medlem
Det finns ett program Anna borde vara med i , det skulle hon säkert vinna. Säsong två av Sveriges dummaste har premiär i augusti men Anna är inte med på listan.
Citera
2026-07-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Hm - nu har ju de inte ägt lgh på Artillerigatan så jag vet inte vad som häller när det handlar om arv.
Men strunt samma skatten på en obelånad brf på Gärdet och en (i stort sett) obelånad villa är en piss i Mississippi i vilket fall som helst.
Så pengar är nog inte något problem för The Toledanos
Även fast Stolledanos inte ägt den utan ärvt den och den säljs med vinst uppstår en s k vinstskatt. Köpeskillingen-försäljningspris=30% skatt på mellanskillnaden. Vet man inte vad köptes för blir det schablonskatt eller om du haft den mer än två år. Sålde man 2025 ska skatten betald 2026!!! I Sverige beskattas vi hårt för att bl a arbetsskygga, som Ättelägget, kan få en slant från Försäkringskassan
Citera
2026-07-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det där kortet har ju Anna skrivit själv. Det är väl inte så konstigt. Roberta hade väl ingen aning om att det var deras bröllopsdag. Anna har bestämt och planerat allt. Från Cartier-ringen till hotellet och middagen. Det där med högklackat var väl för att Anna skulle lura oss att tro att det skulle bli något romantiskt?

Något har hänt med Anna sen hon var med i Masked singer. Hon har fått hybris. Nu tror hon att hon rumsren nog att få delta i Förrädarna eller Bäst i Test eller annan underhållning med premiumkändisar. Kanske att hon får delta i Så mycket bättre och tolka en låt av Siw Malmquist? Kanske sjunga en duett med Rednex-Annika? Nej, just det. Det sket sig.

Jag vet inte hur mycket pengar paret kan ha. Men som någon skrev, det är ju inte normalt att ta ut pantbrev på ett nyköpt hus om man har cash i madrassen. Å andra sidan finns det inget normalt med familjen Took. Sedan har vi ju Atterfallshuset och carporten som aldrig blev färdiga, eftersom de inte hade pengar att betala hantverkarna med. Atterfallshuset kan mycket väl vara fuktskadat eftersom de inte hade råd att dra el och vatten dit på flera år. Att svärfar hostade upp hela köpesumman till både radhus och villa har jag faktiskt svårt att tro.

Om farfar var så rik, varför såg han inte om sitt eget boende? Han bodde i ett råtthål på Gärdet. Sedan vet jag inte om Roberta har syskon, för då måste han ju köpa ut dem från arvet. Däremot kan jag tänka mig att han gick in med kontantinsatsen och gick in som god man åt Roberto när de köpte radhuset. Men att de hade lån på det huet. Lånet lades väl om när de köpte Ankeborg? Eftersom det blev dyrare slapp de betala skatt då, men i gengäld får de skatta nu. Om de inte köper ett dyrare hem, vilket mycket väl kan bli så, ifall de måste gå ner ett par millar i pris.

Farfars lägenhet kan mycket väl ha varit belånad. Det vet vi väl ingenting om? När han flyttade dit var det ju tom en fördel att ha lån. Anna och Roberta borde ha ett par millar i madrassen, men åker man till Västerås en gång i veckan och tar behandlingar för några tusenlappar så sticker det snabbt iväg. Vi ska inte heller glömma bort att hon hänger med Jockiboys fru och hennes väninnor och de handlar inte på Jula om vi säger så. Plötsligt börjar jag fundera över om inte Annas solglasögon och örhängen verkligen är från CC? För i sådana fall är nog all vinst borta nu. Det kostar att ligga på topp. Annas misstag är som vanligt att det inte är hon som skriver låtarna (får betalt). Jockiboy gör lattjolajban-TV och drar in miljoner i reklamintäkter. Hans fru är mest hemma och föder barn, men får ändå mer pengar än Anna kan räkna till. Jonna kan handla på Cartier och ändå räkna hem vinsten. Anna låtsas att hennes halvkarl köper smycken åt henne från en hylla en väktare normalt inte ens kan titta på. Men som sagt, hon låtsas. Det ska bli spännande att se om döttrarna hinner bli gravida innan Roberta tvingas sälja den spanska lägenheten.
Tror dom tog ut pantbrev på huset precis vid köpet. Hon har väl opererat fläskhäng på armar och tänderna×2. Fettsugit mage osv. Sånt kostar och då hade dom inget arv att luta sig mot.
Hybris är nog bara förnamnet. Inte nog med Masked Singer ,hon har fan hållit skylt i Allsången med. Snart väntar de stora scenerna🤪.
Kortet till Bröllopsdagen är då inte skrivet av Roberta, det är ett som är säkert! Alltså hur störd är hon!?! Vem fan bryr sig om deras bröllopsdag? Alltid undrat vem hon skriver all skit till på Insta t.ex ?
Citera
2026-07-02, 15:05
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Tror dom tog ut pantbrev på huset precis vid köpet. Hon har väl opererat fläskhäng på armar och tänderna×2. Fettsugit mage osv. Sånt kostar och då hade dom inget arv att luta sig mot.
Hybris är nog bara förnamnet. Inte nog med Masked Singer ,hon har fan hållit skylt i Allsången med. Snart väntar de stora scenerna🤪.
Kortet till Bröllopsdagen är då inte skrivet av Roberta, det är ett som är säkert! Alltså hur störd är hon!?! Vem fan bryr sig om deras bröllopsdag? Alltid undrat vem hon skriver all skit till på Insta t.ex ?
Hennes Insta är väl allt hon har? Men har man 50,000 köpta följare så får man heller inte så mycket feedback. Alltså måste hon skriva egen feedback också. Och eftersom inget kan eller får gå fel i Tookarnas liv så måste drama skapas på annat håll. Hostile by Proxy. Om någon skriver något som ens kan tolkas vara i samma rum som något negativt så blir du blockad. Kvar finns några tanter som gillade Anna 1985 och som fortfarande undrar hur hon kan servera sådana extravaganta frukostar som innehåller avokade och guldsugrör. De handlar också på Jula. Ränderna går aldrig ur. Anna ÄR Ullared in person.

Fake it til you make it, var det någon som sa. Anna fejkar allt bortom att hon ständigt avslöjas med fingrarna i syltburken. Glömde hon scanna oxfilén för att hon var fattig eller för att hon var snål eller för att det ligger i hennes DNA? Tillfallet gör tjuven. Man kan köpa en heltäckningsmatta som ska täcka ett helt våningsplan i en villa, 2017? Man kan det, men då är man också lite dum i huvudet. Dessutom kostar en sådan matta med installation väldigt mycket pengar. Frågan är väl varför någon ens säljer sådana mattor och erbjuder installation? Det kan väl inte hända särskilt ofta att någon köper något sådant? Joe Labero kanske? Men Anna tror hon är Vegas, men hon är Ullared och köper en heltäckningsmatta. Hon har möjligen pengar till den, eller inte? Hursomhelst så försöker hon blåsa mattinstallatören genom att hävda att hon skulle få mattan och anpassningen gratis. Eller inte gratis. Hon skulle få den mot att hon gjorde reklam för mattfirman.

Vi backar bandet lite. "Hej, jag heter Anna Book och är en känd svensk artist med 50,000 köpta följare på Instagram. Om ni ger mig en matta värd 80,000 kronor så ska jag lägga ett gott ord för er. Ok? Alla kommer vilja ha en heltäckningsmatta i sina hem nu." Tror ni en luttrad mattförsäljare skulle jubla av glädje? Det trodde Anna, på riktigt. Ja, så pass att hon tänkte att ett nej väl är ett ja. De brukar ju tänka lite så i den familjen. Även när det kommer till sex med minderåriga. Hon sa nej, men vänta bara tills jag stoppat in min snopp i hennes sovande mun, då kommer hon vakna med ett glädjeskutt.

Nej, Anna vägrade betala mattan. Var det en principsak? Att ett nej är ett ja? Hade hon pengar? Hon gav sken av att vara rik och strödde pengar kring sig. Men som det råkar vara i Sverige så blir det så när man inte kan betala att man måste gå till domstol för att få höra att nej inte är ett ja. Det hela slutade med att domstolen tyckte att Anna borde ha förstått att det inte fanns något avtal, men att mattläggaren inte heller varit helt tydlig med sitt nej. Varför Anna blev dömd att betala för mattan, men slapp betala installationen. Däremot fick hon betala hela rättegångskostnaden, vilket sammalagt blev mer än vad mattan och installationen skulle kostat ursprungligen. Vad säger Anna då? Gick hon hem och skämdes över att hon hade missförstått situationen och skickade en blomma till mattläggaren som ursäkt? Nej, det gjorde hon inte. Åkte hon hem förbittra och arg för att hon förlorat målet? Nej, det gjorde hon inte heller. Anna är en så glad och positiv männsika att hon valde att vända det till en seger. "Jag är så glad att jag fick rätt och vann målet" sa hon efteråt. Vilket borde bevisa att hon är i det närmaste utvecklingsstörd. Alternativt har någon form av neurologisk utmaning?

Nu, ett antal år senare. Kan mattan bli din. Mattan är en av få förbättringar (i Annas värld) som hon menar borde ligga till grund för att huset nu är värt två och en halv miljoner mer än när de köpte det. En halvstulen matta och ett halvruttet Atterfallshus. De har säkert en robotgräsklippare i förrådet, men ingen förstår hur den ska kopplas in. Jag undrar om Roberta ens vet om att de har firat bröllopsdag. Igen.
Citera
2026-07-02, 15:05
Medlem
Ärligt talat hade Anna varit en drömdeltagare i Förrädarna. Skulle vara mycket underhållande
Citera
2026-07-02, 15:50
Medlem
TPLs avatar
Ny visning torsdag 9/7. Kontakta mäklaren för visningstid.
Detta blir visning nummer 8 eller 9. (Nån nämnde en måndagsvisning i början, en som jag missat eller inte 🤔 )
Kom ingen idag heller.
Senast redigerad av TPL 2026-07-02 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in